Witam, ostatnio mam problem z moją Audi a mianowicie falują mi obroty na benzynie i na gazie lecz na benzynie jest to może trochę mniej uporczywe. Dzieje się tak na przykład jadę samochodem, włączam na luz i obroty falują w przedziale około 500-1300 a nie raz gdy jadę szybko około 140km/h to nieraz od tego nawet zgaśnie. Na biegu jałowym jest to drobne falowanie w granicy 800-1000 ale w jeździe tak jak piszę wyżej. Po podłączeniu pod VAG wyskoczył błąd: 16885-P0501- Czujnik prędkości pojazdu - zakres/ działanie.
W związku z tym mam pytanko czy:
-ten błąd ma związek z tym falowaniem,
-jeżeli nie to jaka inna może byc przyczyna tej awarii.
PS: Ostatnio wymieniłem świece,przewody, czujnik temperatury
Czyszczenie przepustnicy i adaptację już robiłem lecz nic nie pomogło. Wszystkie wężyki podciśnieniowe itp. sprawdziłem i jeden był przerwany ale to już jest zrobione jednak to nie było od tego. Zastanawiam się czy wina tu nie leży po stronie przepływomierza. A tak w ogóle to jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza?
A tak w ogóle to jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza?
nierówne obroty, gasniecie, problem z odpaleniem....
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
No problemu z odpaleniem to niema ale nie równe obroty, i przy szybkiej jeździe kiedy włączę na luz to gaśnie. Czyli ten przepływomierz może miec związek z tymi objawami co pisałem?
takie gaśnięcie na światłach z LPG najczęściej powoduje oszczędne ustawienie LPG.
takie falowanie obrotów jest częste w tych silnikach i najczęściej pomaga czyszczenie przepustnicy z krokowcem, nastawy podstawowe i ponowna adaptacja.
równiez wpływ może mieć sonda lambda jak i przepływomierz.
Oszczędnie to on nie jest ustawiony na LPG ponieważ mam ciężką nogę i dla mnie samochód to musi jechac a nie się czołgac. Przepływkę gdy bym jakąś miał to bym podmienił i zobaczył ale nie mam skąd załatwic a nowa zamiennik koło 200zł.
Ciekawy jestem czy od czujnika halla może samochód tak robic ponieważ od pewnego czasu także wyskakują mi błędy o tym czujniku?
halla może samochód tak robic ponieważ od pewnego czasu także wyskakują mi błędy o tym czujniku?
gdyby Hall był walnięty to miałbyś problem z odpaleniem na ciepły silniku
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
No niby tak ale może ten czujnik to podaje jakiś sygnał do kompa odnośnie dawki a ten dostaje zły odczyt i szaleje. Kiedyś coś o tym czytałem na forum ale nie wiem czy rzeczywiście może miec to związek z tymi obrotami?
Błąd jaki wyskakuje:
515 -czujnik Halla- G 40, czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - brak sygnału (G40): sprawdź CPM, jeśli OK. wymień dystrybutor"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 18.220.137.164, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.