Wysłany: Sob 24 Mar, 2012 17:31 [A4 1.8t] remont silnika lub zakup używanego
WITAM
mam pytanie
lepszy remont kapitalny czy zakup silnika?
sytuacja wyglada nastepująco:
obecna jednostka - 1.8turbo APU [A4B5 avant '99]. silnik umarł hehe. Z info jakie uzyskałem od mechanika, dowiedziałem się, że trzeba trochę gotówki wpompować by go przywrócić do życia [ temat mechaniki jest mi zupełnie obcy więc napiszę co usłyszałem]. Blok do szlifu, jeżeli będzie to możliwe, jeśli nie to wtłoczenie jakichś tulejek. Te "dziury" w których są tłoki wyrobione są na 2wie dziesiąte milimetra. Wał w kiepskim stanie. Panewki strasznie wyklepane, cienkie prawie jak papier.
Być może pytanie banalne ale pytam bo różni ludzie różnie mówią.
"inny" mechanik odradził mi remont a polecił zakup silnika. Tłumaczył to tym, że te silniki mają jakieś ścianki nie nadające sie do szlifu.
Sądzę że ten portal odwiedza szerokie grono specjalistów i liczę na radę. Jak wcześniej wspomniałem, moja wiedza na temat mechaniki jest praktycznie zerowa, więc proszę o wyrozumiałość
Z góry dziękuje
to jest tak że nie wiesz w jakim stanie jest wał i czy się nadaje do szlifu. Drugi wał to nie problem ponieważ pasują inne od 1.8.
Z tego co słyszałem są to słabe silniki w których często jest problem ze smarowanie (panewki, pęknięte tuleje) a to działa na nie korzyść gdyż nie wiesz co kupisz.
Z szlifami, częściami i dopasowaniem to różnie bywa a cena tutaj gra największą rolę. Dużo wiec zależy od budżetu
dzięki
możesz coś więcej w temacie?
jaki przedział kwotowy? myślę, że za 3tyś. pln to mogę wyrwać całkiem godny silnik. nie wiem jak sie to ma do remontu.
osobiście wolałbym wyremontować, z racji tego,że będziesz wiedział co masz,a i mechanik musi dać Ci jakąś gwarancję na swoja robotę. A z kupnem motoru to zawsze jest to ryzyko,że kupisz padło.... aleza to mniej roboty i taniej. Musisz wybrać...
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Gdy byś się zdecydował na wymianę silnika, to najlepiej poszukać auto które ma bity tył i silnik przed kupnem można odpalić i dokładnie go sprawdzić.
pzdr.
Pasiak
wiem, że kupno wiążę się z ryzykiem. Chodzi mi o to [jak pisałem w 1 poście],że słyszałem iż sie nie szlifuje bloku bo jakieś ścianki ma za cienkie. laik jestem i dlatego pytam. W żadnym wypadku nie skapię grosza. Po prostu chciałbym wyjść na tym jak najlepiej i dlatego pytam o radę. Użytkowników hehe Bo jeżeli faktycznie jest tak jak słyszałem z tym szlifowaniem bloku to wtedy bede chyba zmuszony zakupic nowy motor. Co ty na to? wiesz o co kaman z tym szlifem bloku i tymi ściankami?
Mam w jednym ze swoich aut silnik 1,8T AEB, także uległ uszkodzeniu, woda w oleju i to dość sporo, panewki lekko przytarte niedużo brakowało co by się obróciły, w głowicy urwana jedna sprężyna zaworowa, a dodatkowo 3 zawory "pocałowały" tłok.
Także na początku myślałem o zakupie drugiego silnika ale rodzi się pytanie co kupisz ? więc postanowiłem remontować, jak na razie szlif wału+szlif bloku 250pln oraz remont głowicy 610pln, czekam właśnie na info dotyczące kosztów nowych części oraz robocizny, liczę że zamknę się w max 2500-3000zł
Moja rada remontuj, tylko oddaj to komuś komu ufasz bo inaczej zostawisz majątek
PS chyba że nie masz w planach dłużej trzymać tego auta to pakuj silnik używany po taniości
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 18.190.217.134, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.