Wysłany: Czw 25 Paź, 2012 15:19 V8 nie odpala na ciepłym... w chłodniejsze dni
Witam. Poszukuje informacji na temat mojego problemu. Auto jest dosc niszowe wiec nie jest tego za duzo. Do tej pory zdiagnozowalem- (usunąłem) kilka potencjalnych mankamentów, lecz problem pozostaje nierozwiązany. Mianowicie chodzi o to, ze przyszły chłodniejsze dni i nawraca mi sie problem z odpalaniem. Całe wakacje było ok, przed wakacjami problem był, odkładałem jego naprawe no i przyszły cieplejsze dni i ''sie naprawiło'' Teraz znow sie zaczeło. Sprawa wyglada tak. Na zimnym motorze, chociazby -21C (przedstawie tutaj filmik własnej produkcji http://www.youtube.com/watch?v=QnNgBBUk0qI auto jak widac pali idealnie. problem sie zaczyna jak temperatura silnika przekroczy 50, 60 no i do temperatury roboczej, po zgaszeniu i odczekaniu kilku chwil (np tankowanie) auto nie odpala. rozrusznik kreci żwawo ale motor nie zaskakuje. tak jak by nie bylo iskry? poczekam kilka minut az ostygnie ponizej 60-50 wtedy odpali. Diagnoza Vag pokazała nastepujące wartośći:
561 - dopasowanie (ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartosc adaptacji- mnozenie BŁĄD SPORADYCZNY
537 - Regulacja lambda nie osiagnieta wartosc kontrolna BŁĄD SPORADYCZNY
561 dopasowanie (ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartosc adaptacji- dodawanie
513 Czujnik predkosci obrotowej silnika G28 nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
513 Czujnik predkosci obrotowej silnika G28 brak sygnału
po skasowaniu tych błędów i zrobieniu kilkunastu km (pare odpaleń) i ponownym podłączeniu pod komputer pokazało nastepujace wartosci:
561 Dopasowanie (ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartosc adaptacji - dodawanie BŁĄD SPORADYCZNY
516 Styki biegu jałowego -F60 przerwa lub zwarcie do plusa
Jest mi ciezko odpowiedziec czy kasowanie tych bledow pomoglo poniewaz nie za kazdym razem na cieplym motorze nie chce odpalic..
Idac dalej, wymieniłem CZUJNIK HALLA aparatu zapłonowego. - Nie pomogło. problem nie odpalania pozostał. Dodam ze w trakcie jazdy auto nie gasnie. sprawuje sie jak nalezy. Po za tym ze czasami obroty zafalują.
Podczas krecenia rozrusznikiem słychac cykanie w przekaznikach. Po dokładniejszym przyjzeniu sie nim okazało sie ze przekaznik 213 jest ciepły. jak cyknie to automatycznie silnik startuje. Wymieniłem go na jakis zamiennik. Problem nie usuniety ale nastopiła poprawa. Czasami cyknie i nie odpali, ale za 3 ,4 razem z przerwami kilkunastosekundowymi silnik odpali. Oczywiscie jest cykniecie tego przekaznika. Na chwile obecna jestem na etapie przekaznika. autem jezdze na co dzien ale jest to czasami bardzo irytujace. Dlugo szukalem tego wozu i tak latwo sie nie poddam. Koledzy macie moze jakies pomysly gdzie jeszcze mozna szukac przyczyny, bo moje juz sie wyczerpaly... z gory dzieku za podpowiedzi.
poruszaj przewodami od czujnika położenia wału korbowego....albo wez je wyjmij i przemierz omomierzem. może być ten czujnik walnięty i tak będzie właśnie...
witam niewiem czy moge sie podłaczyc do tematu ale moja v ka ma podobne objawy ale w ciepłe dni i nie sa to czujniki polozenia wału bo wymieniłem go .Mam ten problem odkąd zakupilem ja odpalam ja wtedy poprzez trzymanie gazu około 2 min na 2 tys obrotów i pozniej jest ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 18.221.53.5, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.