Forum AUDI TECH TEAM  strona głównaForum AUDI TECH TEAM  RSSForum AUDI TECH TEAM  na Facebooku
 Polish English Belarusian Bulgarian Czech French German Russian Romanian Slovak Ukrainian Hungarian
   

forum audiforum audiforum audi
forum audi
Poprzedni temat «» Następny temat
Zegary z C4 2.5TDI do C3 2.0TD
Autor Wiadomość
rtoip_2004 



Model: 100 C4 Quattro
Silnik: AAH
Zasilanie: BP + LPG
Nadwozie: Avant
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2010
Wszystkie posty: 137



Skąd: Hrubieszów
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 09:51   Zegary z C4 2.5TDI do C3 2.0TD
     



Witam!
Temat dotyczy zmiany zegarów z Audi C4 2.5TDI do mojego C3 2.0TD. Wcześniej miałem starą deskę i miałem w niej obrotomierz (trapezowe zegary). Sygnał oczywiście szedł z obrotomierza (z jednego z uzwojeń przed mostkiem) i wszystko śmigało. Z tego co obczaiłem (podpinając multimetr) sygnał z alternatora to częstotliwość (proszę mnie poprawić jeśli się mylę). Po zmianie deski i oczywiście zegarów na poliftingowe też chciałbym mieć obrotomierz ale znalezienie takich zegarów graniczy z cudem.
Pytam więc czy da się uruchomić obrotomierz w zegarach od 100 C4 lub A6 C4 (oczywiście zegary z diesla)??? Bo podobno w TDI sygnał jest brany z ECU a ja mam sygnał z alternatora (częstotliwość prądu). Całe zegary po przełożeniu działają jak należy oprócz obrotomierza. Po podpięciu sygnału z alternatora do zegarów (na pin 12 wtyczka T26a zielona-brązowa) obrotek startuje na 2.5 tyś obr. i ani drgnie bez względu na obroty silnika (dodatkowo brzęczek popiskuje).
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Wto 08 Cze, 2010 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Pasiak 
NACZELNIK



Model: A6 quattro
Silnik: ASN
Zasilanie: PB LPG
Nadwozie: AVANT
Zaproszone osoby: 36
Pomógł: 92 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 4
Wszystkie posty: 6850



Piwa: 275/161
Skąd: Crewe/SC
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 10:06   Re: Zegary z C4 2.5TDI do C3 2.0TD
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A6 C5 (Typ 4B)  Audi  A6 C5 (Typ 4B) Quattro   2000  



rtoip_2004 napisał/a:
Witam!
Temat dotyczy zmiany zegarów z Audi C4 2.5TDI do mojego C3 2.0TD. Wcześniej miałem starą deskę i miałem w niej obrotomierz (trapezowe zegary). Sygnał oczywiście szedł z obrotomierza (z jednego z uzwojeń przed mostkiem) i wszystko śmigało. Z tego co obczaiłem (podpinając multimetr) sygnał z alternatora to częstotliwość (proszę mnie poprawić jeśli się mylę). Po zmianie deski i oczywiście zegarów na poliftingowe też chciałbym mieć obrotomierz ale znalezienie takich zegarów graniczy z cudem.
Pytam więc czy da się uruchomić obrotomierz w zegarach od 100 C4 lub A6 C4 (oczywiście zegary z diesla)??? Bo podobno w TDI sygnał jest brany z ECU a ja mam sygnał z alternatora. Całe zegary po przełożeniu działają jak należy oprócz obrotomierza. Po podpięciu sygnału z alternatora do zegarów (na pin 12 wtyczka T26a zielona-brązowa) obrotek startuje na 2.5 tyś obr. i ani drgnie bez względu na obroty silnika (dodatkowo brzęczek popiskuje).
zegary z C4 będą działać prawidłowo. Do mojej starej setki zakładałem takie wraz z AC i dało radę
_________________
Gość Witamy na forum ATT
http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM
POMAGAM TYLKO NA FORUM
Piszę poprawnie po polsku
.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
    
rtoip_2004 



Model: 100 C4 Quattro
Silnik: AAH
Zasilanie: BP + LPG
Nadwozie: Avant
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2010
Wszystkie posty: 137



Skąd: Hrubieszów
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 10:36   
     



No a u mnie właśnie nie działa tylko obrotomierz reszta jest ok. Jutro wrzucę rozpiskę jak pozamieniałem kabelki we wtyczkach, może tam popełniłem błąd. Wiem na 100%, że nie podłączyłem w kostce zielonej (brązowej) zasilania (12V po zapłonie) na pin nr 7 w zegarach bo w starej kostce nie było wcale tego kabelka. Może w tym tkwi problem - brak dodatkowego zasilania i brzęczek piszczy i obrotek nie reaguje.
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Nie 06 Cze, 2010 10:56, w całości zmieniany 4 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Pasiak 
NACZELNIK



Model: A6 quattro
Silnik: ASN
Zasilanie: PB LPG
Nadwozie: AVANT
Zaproszone osoby: 36
Pomógł: 92 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 4
Wszystkie posty: 6850



Piwa: 275/161
Skąd: Crewe/SC
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 11:19   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A6 C5 (Typ 4B)  Audi  A6 C5 (Typ 4B) Quattro   2000  



ja podpinałem obrotek w ten sposób
_________________
Gość Witamy na forum ATT
http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM
POMAGAM TYLKO NA FORUM
Piszę poprawnie po polsku
.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
    
rtoip_2004 



Model: 100 C4 Quattro
Silnik: AAH
Zasilanie: BP + LPG
Nadwozie: Avant
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2010
Wszystkie posty: 137



Skąd: Hrubieszów
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 12:15   
     



Właśnie do tego zielonego kabelka się wpiąłem i obrotomierz startuje od razu na 2500 obr. i pisk. A ten kabel do ciśnienia oleju to tylko tak napisałeś czy do niego też coś trzeba podłączyć bo wydaje mi się że on nie ma nic wspólnego z obrotomierzem, tylko ten zielony jest niezbędny. A u Ciebie chodziło dobrze??? Może Adi coś w płycie głównej zmieniał ???
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Nie 06 Cze, 2010 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Pasiak 
NACZELNIK



Model: A6 quattro
Silnik: ASN
Zasilanie: PB LPG
Nadwozie: AVANT
Zaproszone osoby: 36
Pomógł: 92 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 4
Wszystkie posty: 6850



Piwa: 275/161
Skąd: Crewe/SC
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 13:01   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A6 C5 (Typ 4B)  Audi  A6 C5 (Typ 4B) Quattro   2000  



rtoip_2004 napisał/a:
Właśnie do tego zielonego kabelka się wpiąłem i obrotomierz startuje od razu na 2500 obr. i pisk. A ten kabel do ciśnienia oleju to tylko tak napisałeś czy do niego też coś trzeba podłączyć bo wydaje mi się że on nie ma nic wspólnego z obrotomierzem, tylko ten zielony jest niezbędny. A u Ciebie chodziło dobrze??? Może Adi coś w płycie głównej zmieniał ???
z tego co wiem to Adi nic w płycie nie zmianiał, u mnie działało jak należy :roll: ten kabelek od czujnika ciśnienia oleju jest do dodatkowego zegara
_________________
Gość Witamy na forum ATT
http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM
POMAGAM TYLKO NA FORUM
Piszę poprawnie po polsku
.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
    
rtoip_2004 



Model: 100 C4 Quattro
Silnik: AAH
Zasilanie: BP + LPG
Nadwozie: Avant
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2010
Wszystkie posty: 137



Skąd: Hrubieszów
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 19:15   
     



Wtyczki podłączyłem tak jak na fotce:



Natomiast czy podłączam z przekaźnika kontroli ciśnienia oleju czy prosto z alternatora z zacisku W (w sumie to jedno i to samo) efekt jest ten sam: obrotomierz startuje na 2500obr, brzęczek piszczy trzy razy.

Może ktoś pomoże bo nie wiem co o tym myśleć.
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Nie 06 Cze, 2010 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 22:28   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Zacznijmy od tego - z jakiego modelu posiadasz zegary Audi 100 czy A6?
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
rtoip_2004 



Model: 100 C4 Quattro
Silnik: AAH
Zasilanie: BP + LPG
Nadwozie: Avant
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2010
Wszystkie posty: 137



Skąd: Hrubieszów
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 22:46   
     



zegary są z audi 100 C4 (rok 1993 na niektórych elementach 1994) kupiłem niby z 2.5TDI





Po złożeniu

Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Nie 06 Cze, 2010 22:56, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 22:56   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



rtoip_2004 napisał/a:
zegary są z audi 100 C4

[url=http://s3.postimage.org/nVU_i.jpg]Obrazek[/url]

[url=http://s3.postimage.org/nW3YS.jpg]Obrazek[/url]

Nie ma bata musi działać.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
rtoip_2004 



Model: 100 C4 Quattro
Silnik: AAH
Zasilanie: BP + LPG
Nadwozie: Avant
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2010
Wszystkie posty: 137



Skąd: Hrubieszów
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010 08:16   
     



Okazało się, że alternator nie ładował. Po naprawie obrotomierz ruszył od razu ale na ok 4000obr, jest reakcja na gaz ale wiadomo - wychodzi poza skalę. Dla pewności podłączałem drugi alternator i to samo. :(

Filmik z operacji:
http://www.youtube.com/watch?v=YqkQ87V1XYU

Idąc tropem problemu ciśnienia oleju (według nowych zegarów) sprawdziłem sterownik kontroli ciśnienia oleju (przekaźnik 312) jest ok, czujniki ciśnienia oleju (300hPa i 900hPa) też są w porządku, ciśnienie na manometrze przy nagrzanym silniku do 95*C na biegu jałowym trzyma 1200hPa (1.2 bara). Oczywiście jak nie podpinam sygnału z alternatora do obrotomierza to pisku nie ma.
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Pon 07 Cze, 2010 19:34, w całości zmieniany 5 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
GP Jumbo 
Mr.V



Model: C4
Silnik: AAR
Zasilanie: Pb+Lpg
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 10 Lut 2010
Wszystkie posty: 29



Postawił 2 piw(a)
Skąd: z Bielan
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 06:19   
     



rtoip_2004 napisał/a:
Wtyczki podłączyłem tak jak na fotce:

[url=http://s4.postimage.org/9uoq9.jpg]Obrazek[/url]

Natomiast czy podłączam z przekaźnika kontroli ciśnienia oleju czy prosto z alternatora z zacisku W (w sumie to jedno i to samo) efekt jest ten sam: obrotomierz startuje na 2500obr, brzęczek piszczy trzy razy.

Może ktoś pomoże bo nie wiem co o tym myśleć.

;-)
Według tej tabelki nie widzę w zielonej kostce pinu cisnienia oleju.14 pin.Może to cos Ci pomoże w rozwiązaniu problemu z błędem oleju?Taka moja sugestia,domysły...

http://www.24max.de/audi-...A6_C4/C4-KI.htm
_________________
Mr.V
C4 AAR,91r.LY7P
ACOQ,NG LY3D

Piszę poprawnie po polsku
.
Ostatnio zmieniony przez GP Jumbo Wto 08 Cze, 2010 06:33, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
rtoip_2004 



Model: 100 C4 Quattro
Silnik: AAH
Zasilanie: BP + LPG
Nadwozie: Avant
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2010
Wszystkie posty: 137



Skąd: Hrubieszów
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 08:44   
     



GP Jumbo napisał/a:
rtoip_2004 napisał/a:
Wtyczki podłączyłem tak jak na fotce:

[url=http://s4.postimage.org/9uoq9.jpg]Obrazek[/url]

Natomiast czy podłączam z przekaźnika kontroli ciśnienia oleju czy prosto z alternatora z zacisku W (w sumie to jedno i to samo) efekt jest ten sam: obrotomierz startuje na 2500obr, brzęczek piszczy trzy razy.

Może ktoś pomoże bo nie wiem co o tym myśleć.

;-)
Według tej tabelki nie widzę w zielonej kostce pinu cisnienia oleju.14 pin.Może to cos Ci pomoże w rozwiązaniu problemu z błędem oleju?Taka moja sugestia,domysły...

http://www.24max.de/audi-...A6_C4/C4-KI.htm

Wg schematu w 100 C4 ciśnienie powinno być na 5 pinie a pin 14 ma podłączenie oleju w A6, ale oczywiście spróbuję zmienić. Dzięki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 09:29   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Zegary Audi 100 i A6 mają identyczną pinologię. Ciśnienie oleju jest na 122% na pinie 14, chyba, że zegary posiadają AC, to wówczas połączenie jest na pinie 12 w 14 pinowym złączu.
Co do obrotomierza, to czy jesteś pewny, że jest on sprawny?
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
rtoip_2004 



Model: 100 C4 Quattro
Silnik: AAH
Zasilanie: BP + LPG
Nadwozie: Avant
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Cze 2010
Wszystkie posty: 137



Skąd: Hrubieszów
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010 19:15   
     



Adi202 napisał/a:
Zegary Audi 100 i A6 mają identyczną pinologię. Ciśnienie oleju jest na 122% na pinie 14, chyba, że zegary posiadają AC, to wówczas połączenie jest na pinie 12 w 14 pinowym złączu.
Co do obrotomierza, to czy jesteś pewny, że jest on sprawny?


Też mi się tak wydaje, że pin 14 jest dla ciśnienia oleju ale gdy przełożyłem przewód ciśnienia oleju z pinu 5 na pin 14 i wcale nie zapala się lampka, po uruchomieniu silnika i po podłączeniu obrotomierza dzieje się to co zwykle: obroty na ok 4000 i potrójny pisk i wtedy zapala się kontrolka od oleju.
Co do sprawności nie mam pewności :-P , sprzedający twierdził, że są sprawne (a ja nie mam gdzie go sprawdzić) :-/ Ale jeżeli wszystko inne w zegarach działa to myślę, że obrotomierz również
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Wto 08 Cze, 2010 19:37, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dodaj temat do:  Temat dla Wykop  Temat dla Facebook  Temat dla Wyczaj.to Temat dla Gwar  Temat dla Delicious  Temat dla Digg  Temat dla Furl  Temat dla Google  Temat dla Magnolia  Temat dla Reddit  Temat dla Simpy  Temat dla Slashdot  Temat dla Technorati  Temat dla YahooMyWeb  Temat dla Nasza Klasa Temat dla Blip  Temat dla MySpace  Temat dla Twitter  Temat dla Flaker  Temat dla Grono.net  Temat dla Gadu-Gadu Live  Temat dla Status GG  Temat dla Poleć  Temat dla Forumowisko 
Losowe tematy » Elektryka i elektronika

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [8B] Zegary
roger110 Elektryka i elektronika 5 Sro 19 Maj, 2010 20:20
roger110
Brak nowych postów [A4 B5 1,9] niedzialajace zegary????
Bobers Elektryka i elektronika 8 Wto 21 Lut, 2012 08:28
Adi202
Brak nowych postów [80 B3 diesel]Zegary VDO
Astaroth Elektryka i elektronika 1 Czw 07 Mar, 2013 17:08
Pasiak
Brak nowych postów Zegary audi a3 8p
Sakrel Elektryka i elektronika 3 Sro 21 Lip, 2021 09:39
Adi202
Brak nowych postów Obrotomierz zegary VDO
Bodegas Elektryka i elektronika 25 Pon 27 Mar, 2023 16:06
Adi202



[ Twoje IP to: 3.17.6.75, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ]
Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.
forum audi
forum audiforum audiforum audi
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum
AUDI TECH TEAM Individual Template | Designed by PCserwis ® | Mapa forum AUDI TECH TEAM | Polityka Prywatności