Wysłany: Nie 06 Cze, 2010 09:51 Zegary z C4 2.5TDI do C3 2.0TD
Witam!
Temat dotyczy zmiany zegarów z Audi C4 2.5TDI do mojego C3 2.0TD. Wcześniej miałem starą deskę i miałem w niej obrotomierz (trapezowe zegary). Sygnał oczywiście szedł z obrotomierza (z jednego z uzwojeń przed mostkiem) i wszystko śmigało. Z tego co obczaiłem (podpinając multimetr) sygnał z alternatora to częstotliwość (proszę mnie poprawić jeśli się mylę). Po zmianie deski i oczywiście zegarów na poliftingowe też chciałbym mieć obrotomierz ale znalezienie takich zegarów graniczy z cudem.
Pytam więc czy da się uruchomić obrotomierz w zegarach od 100 C4 lub A6 C4 (oczywiście zegary z diesla)??? Bo podobno w TDI sygnał jest brany z ECU a ja mam sygnał z alternatora (częstotliwość prądu). Całe zegary po przełożeniu działają jak należy oprócz obrotomierza. Po podpięciu sygnału z alternatora do zegarów (na pin 12 wtyczka T26a zielona-brązowa) obrotek startuje na 2.5 tyś obr. i ani drgnie bez względu na obroty silnika (dodatkowo brzęczek popiskuje).
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Wto 08 Cze, 2010 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Witam!
Temat dotyczy zmiany zegarów z Audi C4 2.5TDI do mojego C3 2.0TD. Wcześniej miałem starą deskę i miałem w niej obrotomierz (trapezowe zegary). Sygnał oczywiście szedł z obrotomierza (z jednego z uzwojeń przed mostkiem) i wszystko śmigało. Z tego co obczaiłem (podpinając multimetr) sygnał z alternatora to częstotliwość (proszę mnie poprawić jeśli się mylę). Po zmianie deski i oczywiście zegarów na poliftingowe też chciałbym mieć obrotomierz ale znalezienie takich zegarów graniczy z cudem.
Pytam więc czy da się uruchomić obrotomierz w zegarach od 100 C4 lub A6 C4 (oczywiście zegary z diesla)??? Bo podobno w TDI sygnał jest brany z ECU a ja mam sygnał z alternatora. Całe zegary po przełożeniu działają jak należy oprócz obrotomierza. Po podpięciu sygnału z alternatora do zegarów (na pin 12 wtyczka T26a zielona-brązowa) obrotek startuje na 2.5 tyś obr. i ani drgnie bez względu na obroty silnika (dodatkowo brzęczek popiskuje).
zegary z C4 będą działać prawidłowo. Do mojej starej setki zakładałem takie wraz z AC i dało radę
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
No a u mnie właśnie nie działa tylko obrotomierz reszta jest ok. Jutro wrzucę rozpiskę jak pozamieniałem kabelki we wtyczkach, może tam popełniłem błąd. Wiem na 100%, że nie podłączyłem w kostce zielonej (brązowej) zasilania (12V po zapłonie) na pin nr 7 w zegarach bo w starej kostce nie było wcale tego kabelka. Może w tym tkwi problem - brak dodatkowego zasilania i brzęczek piszczy i obrotek nie reaguje.
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Nie 06 Cze, 2010 10:56, w całości zmieniany 4 razy
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Właśnie do tego zielonego kabelka się wpiąłem i obrotomierz startuje od razu na 2500 obr. i pisk. A ten kabel do ciśnienia oleju to tylko tak napisałeś czy do niego też coś trzeba podłączyć bo wydaje mi się że on nie ma nic wspólnego z obrotomierzem, tylko ten zielony jest niezbędny. A u Ciebie chodziło dobrze??? Może Adi coś w płycie głównej zmieniał ???
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Nie 06 Cze, 2010 12:17, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie do tego zielonego kabelka się wpiąłem i obrotomierz startuje od razu na 2500 obr. i pisk. A ten kabel do ciśnienia oleju to tylko tak napisałeś czy do niego też coś trzeba podłączyć bo wydaje mi się że on nie ma nic wspólnego z obrotomierzem, tylko ten zielony jest niezbędny. A u Ciebie chodziło dobrze??? Może Adi coś w płycie głównej zmieniał ???
z tego co wiem to Adi nic w płycie nie zmianiał, u mnie działało jak należy ten kabelek od czujnika ciśnienia oleju jest do dodatkowego zegara
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Natomiast czy podłączam z przekaźnika kontroli ciśnienia oleju czy prosto z alternatora z zacisku W (w sumie to jedno i to samo) efekt jest ten sam: obrotomierz startuje na 2500obr, brzęczek piszczy trzy razy.
Może ktoś pomoże bo nie wiem co o tym myśleć.
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Nie 06 Cze, 2010 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Zacznijmy od tego - z jakiego modelu posiadasz zegary Audi 100 czy A6?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Okazało się, że alternator nie ładował. Po naprawie obrotomierz ruszył od razu ale na ok 4000obr, jest reakcja na gaz ale wiadomo - wychodzi poza skalę. Dla pewności podłączałem drugi alternator i to samo.
Idąc tropem problemu ciśnienia oleju (według nowych zegarów) sprawdziłem sterownik kontroli ciśnienia oleju (przekaźnik 312) jest ok, czujniki ciśnienia oleju (300hPa i 900hPa) też są w porządku, ciśnienie na manometrze przy nagrzanym silniku do 95*C na biegu jałowym trzyma 1200hPa (1.2 bara). Oczywiście jak nie podpinam sygnału z alternatora do obrotomierza to pisku nie ma.
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Pon 07 Cze, 2010 19:34, w całości zmieniany 5 razy
Natomiast czy podłączam z przekaźnika kontroli ciśnienia oleju czy prosto z alternatora z zacisku W (w sumie to jedno i to samo) efekt jest ten sam: obrotomierz startuje na 2500obr, brzęczek piszczy trzy razy.
Może ktoś pomoże bo nie wiem co o tym myśleć.
Według tej tabelki nie widzę w zielonej kostce pinu cisnienia oleju.14 pin.Może to cos Ci pomoże w rozwiązaniu problemu z błędem oleju?Taka moja sugestia,domysły...
Natomiast czy podłączam z przekaźnika kontroli ciśnienia oleju czy prosto z alternatora z zacisku W (w sumie to jedno i to samo) efekt jest ten sam: obrotomierz startuje na 2500obr, brzęczek piszczy trzy razy.
Może ktoś pomoże bo nie wiem co o tym myśleć.
Według tej tabelki nie widzę w zielonej kostce pinu cisnienia oleju.14 pin.Może to cos Ci pomoże w rozwiązaniu problemu z błędem oleju?Taka moja sugestia,domysły...
Zegary Audi 100 i A6 mają identyczną pinologię. Ciśnienie oleju jest na 122% na pinie 14, chyba, że zegary posiadają AC, to wówczas połączenie jest na pinie 12 w 14 pinowym złączu.
Co do obrotomierza, to czy jesteś pewny, że jest on sprawny?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Zegary Audi 100 i A6 mają identyczną pinologię. Ciśnienie oleju jest na 122% na pinie 14, chyba, że zegary posiadają AC, to wówczas połączenie jest na pinie 12 w 14 pinowym złączu.
Co do obrotomierza, to czy jesteś pewny, że jest on sprawny?
Też mi się tak wydaje, że pin 14 jest dla ciśnienia oleju ale gdy przełożyłem przewód ciśnienia oleju z pinu 5 na pin 14 i wcale nie zapala się lampka, po uruchomieniu silnika i po podłączeniu obrotomierza dzieje się to co zwykle: obroty na ok 4000 i potrójny pisk i wtedy zapala się kontrolka od oleju.
Co do sprawności nie mam pewności , sprzedający twierdził, że są sprawne (a ja nie mam gdzie go sprawdzić) Ale jeżeli wszystko inne w zegarach działa to myślę, że obrotomierz również
Ostatnio zmieniony przez rtoip_2004 Wto 08 Cze, 2010 19:37, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 3.17.6.75, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.