Panowie
Oryginalnie w swojej Audi posiadam rozstaw śrub 4x108. Mam pytanie czy jest opcja zmiany piasty z obecnej na np 5x112 bo chyba v8 takowy posiada? Czy frez będzie pasował? bo łożyska mają średnicę wewnętrzną identyczną?
Pozdrawiam
Swoją drogą poszukuję jakiś ładnych felg aluminiowych 15".
Jest taka możliwość tym bardziej, iż w C3 5x112 wychodziło również w oryginale.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Pomysł jest dobry, bo sam nad nim się zastanawiałem, ale z tego co się dowiedziałem to nie obędzie się bez wymiany przegubów lub całych półosi z przegubem. Wynika to niestety z tego, że moje piasty 4x108 (443 407 615A) mają 26 zębów, a piasty 5x112 (447 407 615A, 4A0 407 615G oraz 4A0 407 615D) mają 38 zębów.
Piasty V8 mają jeszcze inne numery, więc prawdopodobnie też czymś się różnią... już pomijam fakt, że od quattro tylne piasty do ośki nie podejdą.
Niemniej jednak gdybyś dorwał piasty 5x112 dzięki czemu można by zweryfikować moją teorię to czekam na info
Ja trochę rozglądam się za C4 na części z której tanio dałoby się wyrwać piasty z półosiami i felgami.
Jeżeli chodzi o łożyska to będą pasować jeżeli masz przegub na śrubę, a nie na nakrętkę.
Oczywiście jeżeli Twoje przeguby mają 38 zębów to plug&play... teoretycznie
_________________ Pozdrawiam Cię Gość
Piszę poprawnie po polsku.
Hmm no właśnie tego się obawiałem... Powstaje zatem zasadnicze pytanie czy w takim razie długość półosi jest identyczna? Przy zmianie benzyna-benzyna może nie będzie problemu ale w moim przypadku może być różnie... Musze zatem rozebrać to ustrojstwo policzyć zęby i pomierzyć półosie... Dam znać jak będę coś wiedział. Dzięki za odpowiedź.
Ja jeszcze nie wyciągałem przegubów w moim dawcy, bo ma on przeguby na śrubę (moja na nakrętkę), więc może nowsze rozwiązanie ma już frez 38 zębowy, a to już by oznaczało spore uproszczenie.
Może nie potrzebnie Cię nastraszyłem wymianą półosi.... ponieważ nawet jeżeli inne jest uzębienie piast 4x108 i 5x112 to zawsze jest szansa na znalezienie przegubu, który połączy nowe piasty ze starymi półosiami
_________________ Pozdrawiam Cię Gość
Piszę poprawnie po polsku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 18.117.182.179, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.