Forum AUDI TECH TEAM  strona głównaForum AUDI TECH TEAM  RSSForum AUDI TECH TEAM  na Facebooku
 Polish English Belarusian Bulgarian Czech French German Russian Romanian Slovak Ukrainian Hungarian
   

forum audiforum audiforum audi
forum audi
Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: jimv8
Wto 15 Maj, 2012 07:31
Problem z biegami S6 4,2 Quattro (ciężko się wybija i wbija)
Autor Wiadomość
Filip 


Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Avant
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2009
Wszystkie posty: 74



Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łagów
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 17:40   Problem z biegami S6 4,2 Quattro (ciężko się wybija i wbija)
     



Witam wszystkich. ;audi;

Mam kolejny ogromny problem z biegami w S-ce (6-biegów w Quattro)

Jest ogromny problem z wbijaniem i wybijaniem biegów, przez co muszę jeździć bardzo delikatnie i praktycznie bez redukcji biegów przy większej prędkości niż 60km\h

Jak się rozpędzam na 1 biegu i wduszę sprzęgło to auto nadal wyhamowuje skrzynią i w pewnym momencie pozwala wybić bieg i wrzucić kolejny (tak jakby nie wysprzeglał)

Jak wyprzedałem na 4 biegu przy 120km\h po wduszeniu sprzęgła i próbie zmiany na 5 lub 6 bieg nie było mowy. Auto po woli wytracało prędkość na luzie i po jakimś czasie dało radę wbić najwyższy bieg.

Zdarzyło się również, że sprzęgło zostało w podłodze.

Pedał chodzi bardzo lekko.

Przy ruszaniu bez gazu tylko na sprzęgle to szarpie autem.

Sprzęgło łapie w połowie wduszonego pedału.

Nie ma problemu z jazdą autem ponad 200km\h (przyspiesza bez problemu)

Jak auto jest zgaszone i stoi to podczas wachlowania biegami słychać ja coś przeskakuj w skrzyni (wg mnie nietypowy dźwięk, może nie mieć to nic wspólnego z problemem)

Sprzęgło było strasznie przypalone – podczas wyciągania z rowu tak się przypaliło że poszedł dym, sprzęgło śmierdziało przez ponad miesiąc, obecnie brak tego zapachu (na swoją obronę dodam że w momencie przypalania sprzęgła rozmawiałem z policją, a auto wyciągali znajomi, którzy już nigdy nie dotkną mojej S-ki :) )


Radziłem się już wielu osób i obecnie uzbierałem takie podpowiedzi:

- wymień sprzęgło (przypalone, lub jest problem z łożyskiem oporowym)
- problem z pompką przy pedale sprzęgła lub przy skrzyni biegów
- wymiana całego płynu hamulcowego
- odpowietrzenie sprzęgła
- problem z manetką biegów i cięgnami zmiany biegów
- walnięta skrzynia (synchronizatory)


Dodam że płyn jest wymieniony ale chyba na nie taki jak powinien być (jest 80W90 GL-4)

ZAMIERZAM w pierwszej kolejności wymienić siłownik wspomagający sprzęgło (mam od skrzyni manualnej z napędem na przód od a6 2,6 mam nadzieje że podpasuje )



Jak rozgryzę ten temat to napiszę pracę doktorską hehe

Oczekuje waszych opinii
Ostatnio zmieniony przez Filip Nie 30 Maj, 2010 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 18:37   Re: Problem z biegami S6 4,2 Quattro (ciężko się wybija i wb
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Problem ze zmianą biegów u mnie wiązał się z mniejszą ilością oleju w skrzyni. ale moim zdaniem mogło Ci się nałożyć kilka problemów. Sądzę, że skoro pedał został w podłodze i pedał chodzi lżej, to powinieneś sprawdzić stan siłownika wysprzęglającego który będzie pasować tez od innych modeli Audi lub ewentualnie zacząć od odpowietrzenia układu. To w jakim stanie jest sprzęgło jest również istotne, ale skoro nie ślizga się, to nie ma jak na razie powodu do stresu. Całego płynu hamulcowego wymieniać nie musisz - chyba, że jest starszy niż 2 lata.
pzdr
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
GORYL 



Model: C4
Silnik: AAH
Zasilanie: VERVA 98
Nadwozie: AVANT quattro
Pomógł: 10 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Maj 2009
Pochwał: 1
Wszystkie posty: 1065



Piwa: 29/149
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 19:22   
     



Moim skromnym zdaniem "stawiam na łożysko sprzęgła" :roll:


"Przegrzało się " i robi opór...

Ale jak pedał zostawał czasem w podłodze to już zmienia postać rzczy... :cry:
_________________

_________________

http://www.youtube.com/watch?v=gBFT5jJaXlU
http://www.youtube.com/watch?v=RddxtACnaJY&NR=1
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Ostatnio zmieniony przez GORYL Nie 30 Maj, 2010 19:22, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Filip 


Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Avant
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2009
Wszystkie posty: 74



Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łagów
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 20:25   
     



Najgorsze w tym przypadku to tak jak pisał ADI może być kilka przyczyn i bądź mądry w takiej sytuacji :-|

Oba wasze toki myślenia są bliskie moim rozważaniom

Na pierwszy ogień idzie siłownik wysprzęglający

Wyciągnąć tą krowę to nie lada gratka więc skrzyni na razie nie ruszam.

Wracając do płynu to z pewnością ma więcej niż 2 lata, ale brat w 100 2,0 quattro ma nawet 5 letni albo i więcej i nic się nie dzieje tak samo mam w pasku i innych autach (ale nie zaszkodzi wymiana)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 20:30   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Filip napisał/a:
Najgorsze w tym przypadku to tak jak pisał ADI może być kilka przyczyn i bądź mądry w takiej sytuacji :-|

Oba wasze toki myślenia są bliskie moim rozważaniom

Na pierwszy ogień idzie siłownik wysprzęglający

Wyciągnąć tą krowę to nie lada gratka więc skrzyni na razie nie ruszam.

Wracając do płynu to z pewnością ma więcej niż 2 lata, ale brat w 100 2,0 quattro ma nawet 5 letni albo i więcej i nic się nie dzieje tak samo mam w pasku i innych autach (ale nie zaszkodzi wymiana)

5 lat to lekka przesada. Sprawny płyn hamulcowy, to większe szanse przy hamowaniu i mniejsze szanse na korozję układu hamulcowego. Wymień w takim razie cały płyn i nawet się nie zastanawiaj. S6, to nie jest Polo czy Passat.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Filip 


Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Avant
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2009
Wszystkie posty: 74



Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łagów
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 20:35   
     



5 latek w 100-ce brata, a jak jest u mnie tego to nie wiem. Masz w 100% racje należy wymienić.

Najłatwiej będzie dolewać nowy i odpowietrzać cały układ?????
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 20:40   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Filip napisał/a:
5 latek w 100-ce brata, a jak jest u mnie tego to nie wiem. Masz w 100% racje należy wymienić.

Najłatwiej będzie dolewać nowy i odpowietrzać cały układ?????

Tak będzie najprościej. Przy pompie ABS mogą wystąpić problemy z odpowietrzeniem, ale powinieneś dać radę. Po dzisiejszej podróży stwierdziłem, że również muszę zrobić remont kapitalny całego układu hamulcowego.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Filip 


Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Avant
Wiek: 36
Dołączył: 02 Lip 2009
Wszystkie posty: 74



Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Łagów
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 20:43   
     



Jak to remont kapitalny???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 30 Maj, 2010 20:52   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Filip napisał/a:
Jak to remont kapitalny???

Płyn, tarcze, reperaturki oraz klocki. Klocki hamulcowe mam jeszcze zdrowe, ale przy wymianie tarcz trzeba założyć nowy zestaw klocków. Nie jest to aż tak pilna sprawa, ponieważ nie planuję w najbliższym czasie dalszej podróży autostradą, ale dzisiaj sprawdziłem możliwości hamowania eSy i muszę przyznać, że się pogorszyła. Prawie 2 tony z kompletem na pokładzie wyhamować z 250 do np 100 km/h daje dreszczyk emocji. :-/ [/scroll]
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dodaj temat do:  Temat dla Wykop  Temat dla Facebook  Temat dla Wyczaj.to Temat dla Gwar  Temat dla Delicious  Temat dla Digg  Temat dla Furl  Temat dla Google  Temat dla Magnolia  Temat dla Reddit  Temat dla Simpy  Temat dla Slashdot  Temat dla Technorati  Temat dla YahooMyWeb  Temat dla Nasza Klasa Temat dla Blip  Temat dla MySpace  Temat dla Twitter  Temat dla Flaker  Temat dla Grono.net  Temat dla Gadu-Gadu Live  Temat dla Status GG  Temat dla Poleć  Temat dla Forumowisko 
Losowe tematy » Quattro

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Problem z biegami A6 2,8 Quattro
Filip Skrzynie manualne 5 Nie 21 Mar, 2010 21:03
pawcio
Brak nowych postów [A3 2,0] Problem z biegami
RaDeK89 Skrzynie manualne 7 Sro 04 Kwi, 2012 09:17
RaDeK89
Brak nowych postów Problem z biegami audi A3
Diamond Pytajnik, czyli zielono mi ;) 4 Wto 26 Sie, 2014 19:07
Łukasz83 zlw
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [a3 1.8t] problem z biegami i brak ws...
krzysio Skrzynie automatyczne 3 Wto 22 Lis, 2011 21:56
Adi202
Brak nowych postów [a6 c5 4.2 quattro] problem ze skrzyn...
mene3 Quattro 3 Sro 23 Maj, 2012 22:43
Pasiak



[ Twoje IP to: 18.119.159.150, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ]
Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.
forum audi
forum audiforum audiforum audi
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum
AUDI TECH TEAM Individual Template | Designed by PCserwis ® | Mapa forum AUDI TECH TEAM | Polityka Prywatności