Wysłany: Pon 12 Lis, 2012 12:01 [A6 C4 2.5 TDI AEL] Huczenie podczas jazdy
Witam,
Mam problem z nieprzyjemnym dźwiękiem. Podczas jazdy, po przekroczeniu bariery 30-40 km/h w samochodzie słychać wyraźne huczenie (może poniżej 30 km/h też jest ale słabszy i nie słyszę tego w kabinie)
Dźwięk jest dość specyficzny, coś jak łożysko ale bardziej przypominający (jak ktoś kiedyś nazwał) taki stary młynek do kawy lub silniczek elektryczny. Można też powiedzieć że dźwięk jest tożsamy z tym jaki towarzyszy cofaniu
Dźwięk nasila się wraz ze wzrostem prędkości, nie obrotów. Analogicznie cichnie wraz z hamowaniem. Wrzucenie na luz nic nie zmienia, wyłączenie silnika(czyt. jazda z prędkością np 60 km/h i odcięcie zapłonu) też nie daje efektu więc można wykluczyć paski, rozrząd itp tak ?
Łożyska wszystkie wymienione, okolice kół również sprawdzone czyt. nie są odgięte żadne osłony itp nie ma co ocierać. klocki i tarcze wymienione 2 tyg. temu. Przeguby nowe.
Doszły do mnie opinie że może być przerwa w układzie wydechowym, lub sprawdzić okolice turbiny filtra powietrza. Co mogłem sprawdziłem, nie ma przedmuchów.
Jeden z mechaników mów że dźwięk dochodzi ze skrzyni biegów, źle ustawiony atak lub łożysko na wale korbowym. Może być też łożysko wewnętrzne.
Jednak siedząc w kabinie ten dźwięk mnie otacza, ciężko określić miejsce z którego dochodzi. Jednak otwierając szybę kierowcy dźwięk ucieka z kabiny i z zewnątrz dochodzi taki jak by łożysko się kończyło ale jest nowe
Aż tak na mechanice się nie znam, czy na budowie aut dlatego pytam czy ktoś kiedyś spotkał się z czymś takim, lub wie co może powodować ten dźwięk lub jakie czynności sprawdzające wykonać żeby wykluczyć uszkodzenie poszczególnych elementów jak skrzynia itp ?
Ktoś mi wspomniał że na przegubach / półosiach są jakieś śruby które jak za mocno się skręci mogą powodować problemy.
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
to ,że łożysko jest nowe nic nie znaczy, wystarczy,że zostało źle założone i bardzo szybko je szlak trafi. Skoro wyłaczając zapłon przy ok 60km/h na luzie nadal słychać huczenie ,to wg mnie skrzynię można wykluczyć
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Dzięki.
Wiem że tak może być z łożyskami jednak w tym przypadku bym to wykluczył. Auto jest w ciągłej eksploatacji i dużo jeżdżę więc nawet jeżeli nowe łożysko było by trefne lub źle założone to choć w powrocie od mechanika wydawało by trochę inny dźwięk ? A jest on niezmienny.
Może teraz palnę głupotę ale jeżeli wyłączę silnik to dopóki się nie zatrzymam koło i przeguby będą się kręcić, czyli przegub wewnętrzny oraz łożysko do skrzyni także będzie w ruchu. Wał przypadkiem też nie będzie się kręcił ?
Może teraz palnę głupotę ale jeżeli wyłączę silnik to dopóki się nie zatrzymam koło i przeguby będą się kręcić, czyli przegub wewnętrzny oraz łożysko do skrzyni także będzie w ruchu. Wał przypadkiem też nie będzie się kręcił ?
dokładnie, część skrzyni będzie pracowała, więc może coś też tkwić w mechanizmie róznicowym, jeśli masz quattro to wał też będzie pracował.
Mogło być że jakiś kowal zamiast wprasować łożyska kół wbijał je młotkiem, co powoduje uszkodzenie bieżni łożyska
_________________ wiele serc, jedno bicie - tylko AUDI ponad życie
Witam cię Gość
Nagrałem to co dzieje się podczas jazdy. Od 02:05 najwyraźniej słychać dźwięk o którym mowa. Czy komuś to coś przypomina ?
z tego co usłyszałem, to wygląda na skrzynię
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
[ Twoje IP to: 3.144.187.103, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.