Wysłany: Nie 05 Kwi, 2015 10:07 [S6 C5 2000] Problem z RNS-E
Witam serdecznie, borykam się z problemem RNS-E w swoim S6, dokładniej chodzi o wyświetlanie danych na RDS oraz inne problemy, przejrzałem tutaj na forum tematy o RNSE i bardzo dużo mi to pomogło, jednak nie udało mi się rozwiązać tematu.
Zacznę od początku, kupiłem już auto z dokładanym RNSE, bo w tym roczniku nie było, od początku wszystko śmigało ok, po za tym że TMC było skreślone oraz nic nie wyświetlało na RDS, a że miałem wylany FIS czekałem z naprawą tego wyświetlania do czasu aż naprawię licznik. Teraz około miesiąca do tyłu pojawił się kolejny problem, pewnego razu wracając z pracy zauważyłem że zniknęło podświetlanie klawiszy w nawigacji, poczytałem trochę, szukałem informacji i do tego doszło nie wyłączanie/włączanie się nawi po kluczyku ( wcześniej było ok ), wyłączanie się co około 30minut, brak godziny z licznika.
Bawiłem się z kodowaniem licznika w kanale 62, z kodowaniem samego licznika i nawigacji, niestety bez skutecznie, informacje które dostawałem na innych forach których pytałem ogłupiły mnie jeszcze bardziej.
W każdym razie postanowiłem sprawdzić w miare możliwości co się kryje za radiem i byłem w szoku jak zobaczyłem ten mętlik kabli.
Info z VCDS:
4b0 035 192 P
RNS-E HIGH EU H44 0750
0502317 - Kodowanie
WSC : 61930
5 błędów :
00532
00446
00858
00879
01305
( błędy te były jeszcze przed zniknięciem podświetlania )
błędy mówią o zasilaniu ,oraz uszkodzonej antenie lub wzmacniaczu i braku komunikacji z radiem. O ile sam RNS nie jest uszkodzony, zacząłbym od zmiany adaptera.
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
błędy mówią o zasilaniu ,oraz uszkodzonej antenie lub wzmacniaczu i braku komunikacji z radiem. O ile sam RNS nie jest uszkodzony, zacząłbym od zmiany adaptera.
Rozumiem, a podpowiedz mi jeszcze który adapter najlepiej wybrać, ew. czy nie da się zreanimować mojego obecnego, potrafią paść tak z dnia na dzień bez przyczyny ?
Sama nawigacja raczej chyba nie jest uszkodzona, bo do tej pory wszystko było dobrze, objawy wskazują na ten CAN BUS, pytanie czy on jest konieczny, czy można podpiąć się bezpośrednio do licznika?
Gdzie znajduje się wzmacniacz antenowy? Za radiem go nie widziałem, wymieniałem też ostatnio sam bat w antenie i antenę na używaną lecz poprawy brak, bardzo słaby zasieg, praktycznie radio odbiera tylko w miastach.
Cóż za sieczka na tych fotach? Ktoś miał bardzo mało wiedzy robiąc taki bałagan za radiem. Mógłbym pomóc z tym zagadnieniem, ale niestety jesteś bardzo leniwy albo nie zdajesz sobie sprawy z zasad panujących na tym forum. Audi to nie FSO.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Cóż za sieczka na tych fotach? Ktoś miał bardzo mało wiedzy robiąc taki bałagan za radiem.
No, sieczka straszna, niestety tak już kupiłem auto.
Adi202 napisał/a:
Mógłbym pomóc z tym zagadnieniem, ale niestety jesteś bardzo leniwy albo nie zdajesz sobie sprawy z zasad panujących na tym forum. Audi to nie FSO.
Dlaczego leniwy? Przejrzałem przynajmniej po 5 stron do tyłu tematy o radio/rns-e, jest dużo cennych informacji lecz wszystko powyrywane z kontekstu, jak się za mocno nie ogarnia tematu RNS-E to ciężko to skleić w sensowną całość, widziałem dużą aktywność i pomoc w wielu tematach z Twojej strony dlatego też mam nadzieję że i mi pomożesz - a może jak kiedyś będę mógł coś pomóc
Zacznij od swoich spostrzeżeń co działo się przy adaptacji kanału 62. Jakie błędy, jakie efekty itd
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Zacznij od swoich spostrzeżeń co działo się przy adaptacji kanału 62. Jakie błędy, jakie efekty itd
W zasadzie to nic związanego z moimi problemami.
Bawiłem się kanałami 60-61-62, wpisywałem w nich różne wartości, te z internetu o których piszą na forach jak i te z podpowiedzi VCDS, w kanale 62 miałem wartości 5,13,19,21 i jeszcze inne których nie pamiętam, w zasadzie się nic nie zmieniało, czasami jak dałem złą liczbę albo opadał obrotomierz ( zmieniałem na odpalonym ) albo cały czas świeciła się duża kontrolka oleju na FIS bądź nie była wyświetlana np. temperatura zewnętrzna. Resetowałem też nawi ( radio + setup ) ale też bez zmian. Kodowania radia jak i rnse wpisywałem też z internetu z for ( z tematów gdzie ludzie mają podobne problemy ) jak i z opisu w VCDS według wyposażenia auta - zero efektów.
I tak powinno być. CANy z radia podepnij pod szarą wtyczkę zegarów pin 5 i 6 omijając ten adapter. Zmień wartość w kanale 62 adaptacji na 4 i RNS powinien zacząć normalnie funkcjonować.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
I tak powinno być. CANy z radia podepnij pod szarą wtyczkę zegarów pin 5 i 6 omijając ten adapter. Zmień wartość w kanale 62 adaptacji na 4 i RNS powinien zacząć normalnie funkcjonować.
Podpiąłem CAN'y z licznka do RNS-E - brak jakiejkolwiek zmiany.
Odpiąłem całkowicie ten adapter CAN-BUS, wyjąłem licznik, pin 5-6 był już oczywiście w użyciu, a kable z niego ( w splocie ) szły do kostki od RNS-D ( kostka czarna z zieloną zapinką, widać ją na drugim foto w pierwszym poście ) i przepiąłem je pod pin 9 i 10 w RNSE do kostki D jak jest w schemacie na nawigacji, przekodowałem kanał 62 w liczniku na 4, nic się nie zmieniło. Wyjmowałem bezpiecznik z nawigacji i resetowałem ją, nadal nie ma podświetlania, nie reaguje na kluczyk w stacyjce, nie wyświetla RDS-u.
Jeżeli nie masz multifunkcji czy GSM, to spróbuj wpisać 5 ewentualnie 1.
Oczywiście mam nadzieję, że nie pomyliłeś miejscami CANów. Przewód z brązowym paskiem to Can Low, z niebieskim CAN High.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Jeżeli nie masz multifunkcji czy GSM, to spróbuj wpisać 5 ewentualnie 1.
Oczywiście mam nadzieję, że nie pomyliłeś miejscami CANów. Przewód z brązowym paskiem to Can Low, z niebieskim CAN High.
Nie mam multifunkcji, ale mam telefon. Kodowałem na 4-1-5-13 i nic.
U mnie cany mają kolor pomarańczowo brązowy - dałem do Pinu 10 w RNSE kostka (D), drugi pomarańczowo- fioletowy/różowy do pinu 9.
Nic się nie zmieniło, lecz zauważyłem pewną dziwną sytuację :
Jak dam zapłon i odrazu go zgaszę/ lub włączę światła i też je zgaszę ( nawet bez kluczyka ) słyszę mikro piknięcie w głośniczku w lewym słupku B, po czym zaczyna szumieć z rnse/któregoś głośnika( ale tak bardzo cicho - wczoraj jak robiłem na dworze nie słyszałem ) i tak szumi z 15sekund po czym znów piknięcie i cisza, i tak za każdym razem gdy przekręce na chwilę zapłon bądź włączę światła.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
01300 - Control module for navi with cd rom (J401)
49 00 - no comunications
i 01304 - radio - 49 00 no communications, ten jest tylko wtedy, jeśli mam inne kodowanie w kanale 62 niż 4.
Po za tym nic.
EDIT.
Dodam jeszcze, że kiedy jest ten szum ( tak jak by nawi wyłączone, ale nie do konca, tylko w trybie uśpienia ) to jak je właczam to odraz się załącza, bez logo startowego itd, natomiast jak już się wyłączy ( przestanie szumieć) potem włącza się normalnie, "długo" z logo startowym.
Czy nie masz czasem zamontowanej również tzw małej nawigacji?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Czy nie masz czasem zamontowanej również tzw małej nawigacji?
Raczej nie, choć 100% nie jestem pewien. Nie ma śladu w środkowym tunelu po jakimś panelu, według kodów z wlepki miałem Nawigation plus wyjeżdzając z fabryki ( RNS-D ). ( chyba że źle to zinterpretowałem).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 3.145.63.136, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.