Wysłany: Czw 28 Lut, 2019 05:27 A6 C5 Avant V8 - poprawka rozrządu i grupa 90 + 93
Hej, wiosna praktycznie przyszła i czas na ogarnięcie auta z profilu, chce zacząć od mechaniki, później sprawdzanie sond, przepływki itd
Generalnie mało mocy, wysokie spalanie, badanie spalin = masakra, zdecydowanie nieciekawa praca na wolnych obrotach, cos bardziej jak R6 Diesel z 700kkm nalotu a nie V8 benzyna no i najważniejsze - mooocne klepanie przy rozruchu po dłuższym postoju (2-3 sek) + klepanie zawsze przy 2000-2100 RPM na ciepłym. Raczej bardziej prawa strona. Wiem też na 100%, że rozrząd jest przestawiony (robił to papudrok bezblokadowo-mazakowy) sprawdzałem to kiedyś VCDS i pamiętam, że było mocno źle, ale nie mam zapisanych konkretnych wartości
Olej zmieniany co 10kkm teraz Valvoline 5W40 , ale to nie ma znaczenia, bo ciągle innej marki olej leje i testuje, jeden pies jak dla mnie, bo ciągle klepie.
Oczywiście to silnik 40V i są w nim zastosowane kochane napinacze/nastawniki, które podejrzewam o zużycie no i może też łańcuchy, które łączą wałki. Wracając do tematu to jest plan żeby poprawić rozrząd i ożywić nastawniki (mam pośredni kontakt do gościa z Niemiec co to robi i nie kosztuje to 5k jak nowe w ASO ). Mam kupioną blokadę wału, blokadę wałków, ściągacz do kół pasowych, ściskacz nastawników, klucz dyno precyzyjny także narzędzia są i z pośpiechu już dużo auta rozebrałem (cały przód, chłodnice itd), a zapomniałem podłączyć VCDS żeby się dokładnie zorientować jak bardzo rozrząd jest przestawiony, na której czapie jak itd. Po zabezpieczeniu węży od ATF odpaliłem na chwile motor, podłączyłem VCDS i sprawdziłem co widać w grupie 90.
840 /min || Cam Ctrl. OFF || -11.0 CF || -5.0 CF
W grupie 93 Idle stabilization obydwa pola 0.0
Z tego co wiem to grupa 90 służy bardziej do sprawdzenia jak pracują nastawniki, a grupa 93 to wskazanie "poprawności" ustawienia rozrządu, ale czy to nie jest tak, że jeżeli auto nie jest nagrzane to wartości "poprawności" ustawienia rozrządu są w grupie 90, a po nagrzaniu "przechodzą" do grupy 93? Albo inaczej - co oznaczają wartości -11.0 CF || -5.0 CF w grupie 90 na zimnym? Cholera chłodnice zdjęte, płynu nie ma, dużo juz rozebrane i nie mam możliwości zagrzania auta do 90°C i sprawdzenia tego jak człowiek już nie mówiąc o jeździe... Proszę o pomoc z interpretacją wartości z tych grup.
hmm, wszystko spoko, ale moim zdaniem powinieneś załatwić to od samego początku do końca tak jak powinno się to zrobić, eSka mojego kolegi , którą robiliśmy w zeszłym roku miała objaw klepania po dłuższym postoju na zimnym silniku, szybka diagnoza i 220f , czyli łańcuchy i napinacze poszły nowe, do tego rozrząd i jest spokój, rozrząd ustawiany od początku bez blokad na znaki i płaskownik Niunia jeździ do tej pory i nic sie nie dzieje z silnikiem. Nie ma co kombinować , masz blokady to zrób to tak jak VAG przykazał, ewentualnie jeśli nie czujesz się na siłach zleć komuś.
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 3.141.8.247, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.