Mam problem już od 3 lat.
Czerwony wykrzyknik na FIS i 3 piknięcia przy włączeniu zapłonu bądź odpaleniu samochodu. Temat jakich wiele ale już piszę co zostało wykonane.
- problem pojawia się niespodziewanie o różnych porach roku, jest przez 2 - 3 miesiące i później np. 3 - 4 miesiące go nie ma
- vcds nie rejestruje żadnych błędów, czasami sporadycznie błąd czujnika G266 w licznikach, ale potrafi pojawić się wykrzyknik a błędu nie ma. W tej chwili już błędy wyeliminowane
- czujnik świateł stop sprawdzony w blokach pomiarowych oraz wymieniony z innego auta, na pewno sprawny
- poziom płynu hamulcowego - odpięty całkiem, wypinany nawet z wtyczki z licznika
- to nie jest związane z klockami - od tego jest żółty komunikat
- ABS cały czas działa poprawnie, nie pojawiają się ani błędy, pomiar prędkości z kół działa, ABS zawsze działa testuje na drodze
- zmieniany czujnik oleju i temperatury oleju - bo jego wypięcie skutkuje błędem oraz pojawianiem się o dziwo wykrzyknika a nie konewki, wymienione kable od czujnika oleju od licznika i bezpieczników do czujnika (ktoś poprzedni tutaj grzebał)
- zmieniany akumulator - pierwszy raz wykrzyknik pojawił się jeden dzień po wymianie akumulatora - chyba za stare auto na adaptację, zresztą na vcds nie była aktywna nawet
- czujnik otwarcia maski jest, ale nie ma sygnalizacji na FIS - nie wiem czy C5 miały
- nie da się wyłączyć w liczniku czujnika oleju
Brak pomysłów co może być, z autem nie mam problemów pali i jeździ. Podczas jazdy np. po przejechaniu np. 50 km potrafi pojawić się podczas jazdy. W zimie jakby dłużej świeci, wygląda na to że jakby się musiał zagrzać i wykrzyknik znika.
Audi jest po lifcie, zegary już z chromowymi oringami, TipTronic.
Jestem z Podkarpacia szukam podpowiedzi albo chętnego kto się tego podejmie.
_________________ Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...
Vorsprung durch Technik-przewaga dzięki technice...
Wydaje mi się, że sprawa może być dość banalna. Wymień akumulator. Dlaczego akumulator skoro na nim odpala silnik? W trakcie rozruchu napiecie na zaciskach spada poniżej 9V i system ABS/ESP rejestruje to jako usterkę ale nie zapisuje jej do pamieci sterownika ponieważ za krótko trwa.
Miałem identyczny przypadek z A6 2003r, ale było to 2,5TDI. Właściciel kupił w ASO oryginalny akumulator - jak ręką odjął.
Bład na FISie pojawiał się zawsze po pierwszym uruchomieniu silnika. Zrobiłem próbę z kablami rozruchowymi i odpalonym drugim autem i usterka nie pojawiała się. Po odpięciu klem pojawiła się ponownie. Spróbuj może w ten sam sposób.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Analizowałem już to z akumulatorem.
Problem jest taki, że wystarczy sam zapłon i jak się poczeka trochę dłużej to wykrzyknik się pojawia.
Dodatkowo podłączałem inny akumulator, który ma 3 miesiące i to samo. Odpalałem na dwóch złączonych akumulatorach.
Żeby było trudniej to podczas jazdy na autostradzie ze stałą prędkością to np. po 30 km wykrzyknik się pojawił ale tylko na czas 3 piknięć i później znika.
Bo przy odpaleniu po 3 piknięciach wykrzyknik jest nadal znika po jakimś czasie. Im cieplej tym chyba szybciej znika.
Chyba, że coś z kablem plusowym jest nie tak?? Ale podczas jazdy??
Testy miernikiem obciążeniowym wychodzą poprawne odnośnie akumulatora.
Poza tym pierwsze pojawianie się wykrzyknika pojawiło się dzień po wymianie akumulatora na nowy.
Może być problem ze spadkiem napięcia na ABS tyle, że nie mam takiego miernika żeby tak szybko zmierzył. A sterownik ABS to ten chyba 5.7 czyli ten bez usterki chyba nie jak 5.3 - jakoś tak te numerki były.
ABS 5,7 był już lepiej zrobiony więc tam bym nic nie szukał. Może być też sprawa zegarów.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Właśnie już tylko to mi zostało Zegary VDO więc jeden z mechaników się dziwił, że może coś być z nimi nie tak.
Jest jedna dziwna przypadłość.
Jak jestem w blokach pomiarowych ABS-u tak kilka minut to wyskakuje błąd sensora (problem z czujnikiem temperatury oleju, nieprawidłowy sygnał) błąd pojawia się w silniku oraz w zegarach. Podczas normalniej jazdy błąd nie wyskakuje.
Mimo tego, że sprawdzałem przejścia między kablami i były ok, puściłem osobne kable z zasilaniem do czujnika oleju oraz osobny do licznika od czujnika.
Wtedy podczas pomiarów w blokach ABS nie pojawił się błąd czujnika oleju - albo za krótko czekałem ale raczej nie było błędu.
Ale mimo tego wykrzyknik się pojawiał
Pytanie czy oryginalny komputer diagnostyczny w salonie jest w stanie coś więcej pokazać niż dobrej jakość chińczyk??
Umyłem map sensor i sprawdziłem pomiary i porównałem z passatem odpowiednikiem tego Audi. Wartości ciśnień są te same. Jak odepnę map sensor jest błąd. Chyba że podaje jakieś chwilowe wartości błędne ten map sensor.
Nie mogę odnaleźć co w tym modelu może wywoałć ten wykrzyknik. Na jakimś forum znalazłem, że: płyn, czujnik ciśnienia doładowania oraz jakiś wspomagacz hydrauliczny hamulców np. w Audi S6. Ale zakładam, że takiego czegoś nie mam.
Faktem jest, że mimo bardzo kiepskiego akumulatora u handlarza nie pojawiał się, zrobilem nie 200 km, Wymieniłem akumulator i na drugi dzień po wymianie po drugim w tym dniu odpaleniu auta się pojawił.
I tak bujam się z tym po kilka miesięcy. Później znika i za kilka miesięcy jest znowu.
Licznik rozbierałem z tylko z tyłu, przejścia z gniazd od hamulców i płynu do płytki były, nie było pękniętych lutów.
Nie mogę odnaleźć co w tym modelu może wywoałć ten wykrzyknik. Na jakimś forum znalazłem, że: płyn, czujnik ciśnienia doładowania oraz jakiś wspomagacz hydrauliczny hamulców np. w Audi S6. Ale zakładam, że takiego czegoś nie mam.
Błędne założenie. Jeżeli masz automatyczną skrzynię biegów, to masz takie rozwiązanie. Czujnik ciśnienia płynu hamulcowego (nie doładowania) oraz silnik elektryczny który robi za pompę podciśnienia dodatkowego dla serwa.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Mogę prosić o szerszą informację, bo mam skrzynię automatyczną.
O jaki to czujnik chodzi?
Jedyny czujnik którego nie podmieniłem to czujnik powietrza zamontowany do serva
https://www.czesciauto24.pl/oen/036906051c
To o ten czujnik chodzi G201 jak go wypnę to mam błąd.
Czujnik z linku to czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Kolego czujnik z linka jest u mnie na serwie, mierzy jakieś chyba ciśnienie w serwie albo podciśnienie sam nie wiem.
A o którym czujniku Adi202 mówiłeś??
G201 wkręcony jest w korpus pompy ABS nr ETKa 8E0907597. Czujnik o którym mowa to G294. Numer faktycznie się zgadza. Z tym, że Czujnik ten podłączony jes do sterownika ilnika tak jak przekaźnik sterujący elektryczną pompą wzmacniacza siły hamowania.
Jak sądzę powinieneś zacząć od sprawdzenia samego silnika. Nad kolanami masz przekaźnik oraz bezpiecznik sterujący pompą podciśnienia. Zamiast przekaźnika wstaw na chwilę zworkę pompa pod maską powinna się odezwać. Przekaźnik jest pierwszy od lewej w podstawie na 3 przekaźniki która przykręcona jest do belki konsoli. P
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
A tego silnika nie da się załączyć w grupie 8 podczas testów. Bo coś mi się wydaje, że coś takiego robiłem i coś było słychać pracującego, jakby pompowało??
Bo większość przekaźników rozbierałem związanych z hamulcami - czyściłem styki.
A tego silnika nie da się załączyć w grupie 8 podczas testów.
Też tak można. W grupie 8 masz również podgląd na ciśnienie serva. Robiłeś nastawy grupy 8?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
[ Twoje IP to: 3.14.142.115, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.