Wysłany: Czw 13 Kwi, 2017 23:36 Zakup auta: A4 vs A6, diesel czy benzin
Dzień dobry,
Panowie doradźcie bo zgłupiałem: co wybrać
A4 B6 1.8T czy 1,9TDI 130KM
Vs
A6 C5 1.8T czy 1,9TDI 130KM
tylko avanty, i manualne skrzynie.
opinie o 2,4 w benzynie mile widziane.
Interesuja mnie te dwa auta. Do czego będzie służyło?
Dojazd do pracy około 4km w jedną stronę przez miasto,
dojazd do sklepu/ów, potrafię nawet 50km zrobić po mieście (a Siedlce to nie Nowy Jork),
raz w tygodniu trasa około 100km,
raz na jakiś czas (czasami tylko 2 razy do roku) wypad za miasto, możliwe góry, morze (w jedną i drugą stronę mam około 500km),
średnia roczna przebiegu mojego to około 15kkm.
Jeśli będzie to benzyna to oczywiście podtlenek propanu będzie założony.
Przy wersji 2,4 v6 martwi mnie tylko, że trzeba dodatkowo oddać 18% wartości jeśli jest to auto z zagranicy.
Obecnie mam A3 8l 3D 1.9TDI 90km i sprawuje się dobrze, spalanie na poziomie 5,5l do 6,0 max po mieście, w trasie udało się raz nawet 4,5l /100km.
Ale z racji powiekszającej się rodziny, jestem zmuszony rozstać się z A3 i poszukac większego auta. Ba, nawet na początku miesiąca wymieniłem dwumasę bo myślałem, że jeszcze kilka latek będzie moja.
Nie planuje nic chipować, okres duszenia w pedał mam juz za sobą, ale czasami jak trzeba wyprzedzić do dobrze jest mieć zapas mocy pod stopą.
Wiem, że dla diesla najgorsza będzie zima, ciagle niedogrzany i bateria nie doładowana (w A3 musiałem wymieć w tamtym roku), chociaż jak rano dojeżdżałem do pracy do już zaczynała dmuchac ciepłym mimo, że na dworze było niekiedy -27 stopni (garażowana pod chmurką, 0 problemów z odpalaniem - poza jednym kiedy własnie bateria padła - tego oczekuję od kolejnego auta).
Wiem, że podobnych postów w internecie jest dużo, ale najmłodszy jaki znalazłem to z ponad 2 lat, więc może coś się zmieniło, jakieś "nowe technologie" weszły, zmieniły się gusta. Różnica w cenie paliwa: diesel czy benzyna jest nie wielka. Wg mnie ma to ogromne znaczenie.
biorąc pod uwagę powiększającą się rodzinę na Twoim miejscu zdecydowałbym się na A6 do avanta (a miałem ich kilka) wózek wchodzi do bagażnika bez składania na Twoim miejscu zdecydowałbym się na 2.8 , gdyż 2.4 więcej pali i czuć mniejszą moc. pozdr
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Jesli ma to byc auto rodzine to a6 avanta w benzynie bo 1.9 jest za slaby do tej budy 2.5 to loteria 1.8 t tez dobra jednostka do tej budy
_________________ Niech bedzie pochwalony naped QUATTRO
Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla tak się uradował tą doskonałością że siódmego dnia stworzył do niego Audi .
To ma byc rodzinne, jak i do dojazdu do pracy (mam nie daleko, ale samochód mi jest potrzebny, bo czasami musze przewieźć jakiegoś PC lub podobny sprzęt), znacznie wiecej będzie wożone powietrze - czyli pusty
Bardziej mi się podobają A4, są zdecydowanie zgrabniejsze.
Sprawdzałem A6 c5, w podobnej cenie mozna kupić młodszą A4 b6, a z silnikiem 2,8 to nigdzie nie widziałem, ewentualnie patrzyłem za młode roczniki.
hmmm 1.8t w a6 miałem i muszę powiedzieć,że nie byłem zbytnio zadowolony...
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
To i ja się zapytam o opinie o A6 C5 1.9 130 PS. Jeszcze jaka skrzynia lepsza 5 czy 6 biegów.
Tak jak kolega szukam C5 awant.
ale Wy macie z tymi dieslami jak manual to brałbym 6-tke bo bedzie mniej palić na trasie. Nie lepiej poszukać niekręconej, mniej wyeksploatowanej, i lepiej wyposażonej benzyny?
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
No pewnie, że lepiej. Tylko jak ominąć akcyzę 18% za pojemność >2l?
Bo wg eurotaxu A6C5 to około 15400.00 czyli około 2870zł dla skarbówki, za co? Oczywiście + reszta kosztów rejestracji + 1k PLN + OC też dla aut >2l (jakby 2000+ccm to jakis luksus teraz był). (Co prawda OC to tylko 300.00 więcej niz obecnie płacę za a3 1,9tdi, ale niesmak zostaje).
Pytanie brzmi: jak ominąć akcyzę? Wtedy będą znikały z dróg diesle co mają 1kk km przejechane, a na blacie piekne 160 000, nie palone, jeżdżone do kościoła raz w miesiącu i trzymane w hermetycznym garażu.
nie przerejestrowywac tylko jeżdzić na zagranicznym oc
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Ale pojazd sprowadzony do kraju, może jeździć do 30dni o ile ma wazny przegląd i oc, potem nalezy go przerejestrować. Inna sprawa, że nikt nie przewidział kar za poterminowe rejestrowanie. A i OC wychodzi więcej, bo to chyba 100,00 za 30 dni.
jak dobrze poszukasz to znajdziesz firme np. we francji gdzie ubezpieczysz sobie auto , dla nich nie ma znaczenia na jakich tablicach jest auto.
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
OK, wróćmy do tematu.
Pytanie, czy zawieszenie aluminiowe wielowahaczowe w A4 (czy w A6) jest aż tak awaryjne?
Mechanik mi mówił, że praktycznie co roku coś tam trzeba wymieniać (akurat mnie denerwują wszelkie stuki niemające nic wspólnego z normalna pracą auta, po prostu jestem przewrażliwiony na tym punkcie). Ile średnio żyje takie zawieszenie na naszych dziurawych drogach, nie mówię tu o jeździe autostradowej, tylko o tłuczeniu się po miejskich uliczkach i wioseczkach.
EDIT:
Podbijam w górę.
EDIT 2:
I nikt tu nie jeździ A4?
EDIT 3:
i nikt także A6?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
[ Twoje IP to: 3.145.97.248, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.