Forum AUDI TECH TEAM  strona głównaForum AUDI TECH TEAM  RSSForum AUDI TECH TEAM  na Facebooku
 Polish English Belarusian Bulgarian Czech French German Russian Romanian Slovak Ukrainian Hungarian
   

forum audiforum audiforum audi
forum audi
Poprzedni temat «» Następny temat
Zapalająca się kontrolka ABS/ESP ciężki przypadek
Autor Wiadomość
remikson 


Model: A4
Silnik: 1.8 BFB
Zasilanie: PB95
Nadwozie: Avant
Wiek: 41
Dołączył: 04 Mar 2017
Wszystkie posty: 21



Piwa: 1/1
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 08 Mar, 2017 22:34   Zapalająca się kontrolka ABS/ESP ciężki przypadek
     



Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka ABS i ESP. Dzieje się to po kilku przejechanych kilometrach lub od razu po uruchomieniu silnika - nie ma reguły. W momencie gdy zapalą się kontrolki w trakcie jazdy po zwolnieniu "pedału" przyspieszania czuć coś w rodzaju szarpnięcia tak jakby zmieniać biegi bez sprzęgła - może troche przesadziłem ale coś podobnego i w dodatku nie działa prędkościomierz. Kiedy kontrolki się nie palą jest OK auto jedzie płynnie.
Diagnozując auto w grupie silnika pojawia się błąd:

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
P0501 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

W grupie ABS pojawia się błąd:

00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
30-00 - Open or Short to B+

Sprawdziłem połączenia czujnika ABS w kostce w lewym nadkolu ,wyglądają na zdrowe. Pomiar rezystancji czujnika oscyluje w granicach 1500 Ohm. Czujnik reaguje na ruch koła, udało mi się je rozpędzić do 9 km/h.
Ponadto bywa tak ,że po skasowaniu błędu ABS (auto na postoju) i uruchomieniu silnika błąd powraca mimo że koło nie wykonało obrotu.
Oczywiście kupiłem nowy czujnik jednak to nie rozwiązało problemu.

Koronka na piaście jest ok i została wyczyszczona. Wg mnie gdybym miał problem z koronką lub luz na łożysku w piaście powinienem mieć błąd sygnałowy czyli taki :
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
27-00 - Implausible Signal

U mnie jednak jest błąd typowo zwarciowy/przerwa w obwodzie

Zabrałem się za sterownik. Wymontowałem go z auta i wysłałem do sprawdzenia/naprawy.
Okazało się,że jest w 100 % sprawny

Przerwy w obwodzie ani zwarcia między wtyczką sterownika a lewym kołem nie ma.

Co mogę jeszcze sprawdzić bo brakuje mi pomysłów?

Audi A4 B6 BFB 1,8T Quattro 2003r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 564 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 15
Wszystkie posty: 13135



Piwa: 653/64
Skąd: MWD
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017 09:01   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Wymień odcinek wiązki między czujnikiem a sterownikiem ABS.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
remikson 


Model: A4
Silnik: 1.8 BFB
Zasilanie: PB95
Nadwozie: Avant
Wiek: 41
Dołączył: 04 Mar 2017
Wszystkie posty: 21



Piwa: 1/1
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 12 Mar, 2017 20:10   
     



Wydaje mi się,że wiązka między sterownikiem a czujnikiem jest dobra .Jest odczyt prędkości koła jak podłącze komputer. Chyba,że w trakcie jazdy coś się obluzuje i wtedy jest przerwa w obwodzie. Tak czy inaczej wymienię ten odcinek przewodów .
Dam znać czy to pomogło
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 564 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 15
Wszystkie posty: 13135



Piwa: 653/64
Skąd: MWD
Wysłany: Pon 13 Mar, 2017 12:48   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Jeżeli w opisie błędu widnieje zwarcie do plusa obwód otwarty, to przewód raczej wydaje się uszkodzony lub sterownik ABS. Taniej jest wymienić przewód na nowy niż zdziwić się przy zbędnej wymianie sterownika ABS.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
remikson 


Model: A4
Silnik: 1.8 BFB
Zasilanie: PB95
Nadwozie: Avant
Wiek: 41
Dołączył: 04 Mar 2017
Wszystkie posty: 21



Piwa: 1/1
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017 16:01   
     



Zabrałem się za wymianę przewodów od czujnika do sterownika ABS. Nie chcąc "rozbebeszać" całej wiązki celem sprawdzenia wpiąłem się bezpośrednio przed wtyczką przy sterowniku i poprowadziłem nowe przewody na zewnątrz błotnika wprost do czujnika. Mam czarne auto więc czarne przewody nie rzucały się w oko :wysmiewacz:
Po podłączeniu aku w trakcie uruchamiania auta zaświeciła się kontrolka ESP bez ABS :shock:
Połączyłem się z samochodem i pojawił się błąd czujki skrętu (G85)
Przedtem go nie było.
Nie można było skasować błędu kompem.
Po przejechaniu kilku metrów błąd zniknął ,kontrola ESP zgasła :shock:

Po 20 minutach jazdy ponownie pojawiła się kontrolka ABS/ESP i ten sam błąd (zwarcie do plusa lub brak obwodu
Kabelki zdemontowałem

Po takim czasie walki z problemem zauważyłem,że za każdym razem kiedy odłączałem główną wtyczkę sterownika ABS i wkładałem ją ponownie auto inaczej reagowało na błędy . Raz pojawiał się błąd zwarcia już po przekręceniu kluczyka a innym razem (po ruszeniu wtyczki) po kilku minutach jazdy.
Wypsikałem wtyczkę sprayem kontakt i odpukać od dwóch dni jest ok.
Nie chce mi się wierzyć ,że taka prosta czynność rozwiązała mój problem.
W każdym bądź razie temat rozwojowy ,gdyby coś nie tak to na pewno dam znać
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 564 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 15
Wszystkie posty: 13135



Piwa: 653/64
Skąd: MWD
Wysłany: Sro 22 Mar, 2017 06:39   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Zawsze po odłaczeniu zasilania zapisze się w pamięci sterownika - adaptacja czujnika skrętu która nie wymaga komputera. Wystarczy jazda próbna na wprost max 20km/h.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
remikson 


Model: A4
Silnik: 1.8 BFB
Zasilanie: PB95
Nadwozie: Avant
Wiek: 41
Dołączył: 04 Mar 2017
Wszystkie posty: 21



Piwa: 1/1
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 11:27   
     



Niestety pojawił się ponownie błąd ABS.
Chciałbym rozebrać wtyczkę przy module ABS.
Jest jakiś prosty sposób ,żeby dostać się do pinów we wtyczce czy trzeba ją rozcinać?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 564 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 15
Wszystkie posty: 13135



Piwa: 653/64
Skąd: MWD
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 11:40   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



remikson napisał/a:
Niestety pojawił się ponownie błąd ABS.
Chciałbym rozebrać wtyczkę przy module ABS.
Jest jakiś prosty sposób ,żeby dostać się do pinów we wtyczce czy trzeba ją rozcinać?

W jakim celu chcesz to zrobić? Wygląda na to, że uszkodzony jest sterownik ABS. Piny we wtyczce nie korodują- no chyba, że ktoś grzebał i wyciągnął uszczelnienia.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
remikson 


Model: A4
Silnik: 1.8 BFB
Zasilanie: PB95
Nadwozie: Avant
Wiek: 41
Dołączył: 04 Mar 2017
Wszystkie posty: 21



Piwa: 1/1
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 12:25   
     



Sterownik już raz wymontowałem z auta i wysłałem do naprawy .
Odesłali mi go z powrotem z papierem, że jest w 100% sprawny.
Sprawdzona firma z Łodzi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 564 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 15
Wszystkie posty: 13135



Piwa: 653/64
Skąd: MWD
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 12:36   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



No OK. A jaki masz obecnie opis usterki po tej improwizacji z wiązką?
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
remikson 


Model: A4
Silnik: 1.8 BFB
Zasilanie: PB95
Nadwozie: Avant
Wiek: 41
Dołączył: 04 Mar 2017
Wszystkie posty: 21



Piwa: 1/1
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 12:43   
     



Cały czas mam ten sam błąd
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
30-00 - Open or Short to B+

Kilka dni było OK i nagle wróciło
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 564 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 15
Wszystkie posty: 13135



Piwa: 653/64
Skąd: MWD
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 13:02   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Jeżeli czujnik jest wymieniony (nowy), wiązka między czujnikiem a sterownikiem również, to nie moze być innej mozliwości jak sterownik. Ta sprawdzona firma z miasta Łodzi co pochodzi myślisz, że otwierali sterownik i sprawdzali połaczenia? Nie sądzę. U ciebie dwa dni był spokój tak samo u nich przez godzinę testu również mógł być. Poszukaj samego sterownika bo cały agregat tobie nie jest potrzebny, wymień go, zakoduj i będziesz na 123% pewny. Używki przecież nie są drogie. To jest moje zdanie.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
remikson 


Model: A4
Silnik: 1.8 BFB
Zasilanie: PB95
Nadwozie: Avant
Wiek: 41
Dołączył: 04 Mar 2017
Wszystkie posty: 21



Piwa: 1/1
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 13:18   
     



Sterownik był otwierany i profesjonalnie zabezpieczony.
Ale tak jak mówisz nie zostało mi już nic więcej do wymiany.
Czy każdy sterownik Bosch 5,7 od Audi A4 podpasuje do swojego auta ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 564 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 15
Wszystkie posty: 13135



Piwa: 653/64
Skąd: MWD
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 13:20   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Większość jest identyczna, ale najlepiej szukaj o takim numerze jaki posiadasz aktualnie.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Łukasz83 zlw 
RS6 MTM



Model: A6 C5
Silnik: 2.5 v6 AFB
Zasilanie: olej napedowy
Nadwozie: AVANT
Pomógł: 21 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Gru 2013
Wszystkie posty: 1271



Piwa: 60/17
Skąd: ŁÓDZKIE
Wysłany: Pią 24 Mar, 2017 14:43   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A6 C5 (Typ 4B) Avant   



To firma nie dała gwarancji :)
_________________
Niech bedzie pochwalony naped QUATTRO :*
Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla tak się uradował tą doskonałością że siódmego dnia stworzył do niego Audi .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dodaj temat do:  Temat dla Wykop  Temat dla Facebook  Temat dla Wyczaj.to Temat dla Gwar  Temat dla Delicious  Temat dla Digg  Temat dla Furl  Temat dla Google  Temat dla Magnolia  Temat dla Reddit  Temat dla Simpy  Temat dla Slashdot  Temat dla Technorati  Temat dla YahooMyWeb  Temat dla Nasza Klasa Temat dla Blip  Temat dla MySpace  Temat dla Twitter  Temat dla Flaker  Temat dla Grono.net  Temat dla Gadu-Gadu Live  Temat dla Status GG  Temat dla Poleć  Temat dla Forumowisko 
Losowe tematy » Układ hamulcowy

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów (A4 B6 2,5TDI) Awaria ABS ESP kontrolka.
grzesieklistek Układ hamulcowy 2 Pon 18 Mar, 2013 21:49
grzesieklistek
Brak nowych postów pali mi sie żółta kontrolka abs oraz ...
pawlas12 Układ hamulcowy 20 Sro 10 Cze, 2015 18:22
luki921206
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [A2 1.4 AUA] Zapalająca sie kontrolka...
Maniek887 Pozostałe tematy 8 Sob 14 Gru, 2013 14:23
Maniek887
Brak nowych postów Pompa ABS ESP
Łukasz83 zlw Pytajnik, czyli zielono mi ;) 2 Sro 18 Lut, 2015 17:17
Łukasz83 zlw
Brak nowych postów Audi A3 1,8T - odpowietrzenie hamulcó...
eleszet Układ hamulcowy 20 Sro 28 Sty, 2015 10:09
eleszet



[ Twoje IP to: 54.224.118.247, używasz: CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) ]
Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.
forum audi
forum audiforum audiforum audi
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum
AUDI TECH TEAM Individual Template | Designed by PCserwis ® | Mapa forum AUDI TECH TEAM | Polityka Prywatności