Wysłany: Sro 08 Mar, 2017 22:34 Zapalająca się kontrolka ABS/ESP ciężki przypadek
Od pewnego czasu zapala mi się kontrolka ABS i ESP. Dzieje się to po kilku przejechanych kilometrach lub od razu po uruchomieniu silnika - nie ma reguły. W momencie gdy zapalą się kontrolki w trakcie jazdy po zwolnieniu "pedału" przyspieszania czuć coś w rodzaju szarpnięcia tak jakby zmieniać biegi bez sprzęgła - może troche przesadziłem ale coś podobnego i w dodatku nie działa prędkościomierz. Kiedy kontrolki się nie palą jest OK auto jedzie płynnie.
Diagnozując auto w grupie silnika pojawia się błąd:
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
P0501 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
W grupie ABS pojawia się błąd:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
30-00 - Open or Short to B+
Sprawdziłem połączenia czujnika ABS w kostce w lewym nadkolu ,wyglądają na zdrowe. Pomiar rezystancji czujnika oscyluje w granicach 1500 Ohm. Czujnik reaguje na ruch koła, udało mi się je rozpędzić do 9 km/h.
Ponadto bywa tak ,że po skasowaniu błędu ABS (auto na postoju) i uruchomieniu silnika błąd powraca mimo że koło nie wykonało obrotu.
Oczywiście kupiłem nowy czujnik jednak to nie rozwiązało problemu.
Koronka na piaście jest ok i została wyczyszczona. Wg mnie gdybym miał problem z koronką lub luz na łożysku w piaście powinienem mieć błąd sygnałowy czyli taki :
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
27-00 - Implausible Signal
U mnie jednak jest błąd typowo zwarciowy/przerwa w obwodzie
Zabrałem się za sterownik. Wymontowałem go z auta i wysłałem do sprawdzenia/naprawy.
Okazało się,że jest w 100 % sprawny
Przerwy w obwodzie ani zwarcia między wtyczką sterownika a lewym kołem nie ma.
Wymień odcinek wiązki między czujnikiem a sterownikiem ABS.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Wydaje mi się,że wiązka między sterownikiem a czujnikiem jest dobra .Jest odczyt prędkości koła jak podłącze komputer. Chyba,że w trakcie jazdy coś się obluzuje i wtedy jest przerwa w obwodzie. Tak czy inaczej wymienię ten odcinek przewodów .
Dam znać czy to pomogło
Jeżeli w opisie błędu widnieje zwarcie do plusa obwód otwarty, to przewód raczej wydaje się uszkodzony lub sterownik ABS. Taniej jest wymienić przewód na nowy niż zdziwić się przy zbędnej wymianie sterownika ABS.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Zabrałem się za wymianę przewodów od czujnika do sterownika ABS. Nie chcąc "rozbebeszać" całej wiązki celem sprawdzenia wpiąłem się bezpośrednio przed wtyczką przy sterowniku i poprowadziłem nowe przewody na zewnątrz błotnika wprost do czujnika. Mam czarne auto więc czarne przewody nie rzucały się w oko
Po podłączeniu aku w trakcie uruchamiania auta zaświeciła się kontrolka ESP bez ABS
Połączyłem się z samochodem i pojawił się błąd czujki skrętu (G85)
Przedtem go nie było.
Nie można było skasować błędu kompem.
Po przejechaniu kilku metrów błąd zniknął ,kontrola ESP zgasła
Po 20 minutach jazdy ponownie pojawiła się kontrolka ABS/ESP i ten sam błąd (zwarcie do plusa lub brak obwodu
Kabelki zdemontowałem
Po takim czasie walki z problemem zauważyłem,że za każdym razem kiedy odłączałem główną wtyczkę sterownika ABS i wkładałem ją ponownie auto inaczej reagowało na błędy . Raz pojawiał się błąd zwarcia już po przekręceniu kluczyka a innym razem (po ruszeniu wtyczki) po kilku minutach jazdy.
Wypsikałem wtyczkę sprayem kontakt i odpukać od dwóch dni jest ok.
Nie chce mi się wierzyć ,że taka prosta czynność rozwiązała mój problem.
W każdym bądź razie temat rozwojowy ,gdyby coś nie tak to na pewno dam znać
Zawsze po odłaczeniu zasilania zapisze się w pamięci sterownika - adaptacja czujnika skrętu która nie wymaga komputera. Wystarczy jazda próbna na wprost max 20km/h.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Niestety pojawił się ponownie błąd ABS.
Chciałbym rozebrać wtyczkę przy module ABS.
Jest jakiś prosty sposób ,żeby dostać się do pinów we wtyczce czy trzeba ją rozcinać?
Niestety pojawił się ponownie błąd ABS.
Chciałbym rozebrać wtyczkę przy module ABS.
Jest jakiś prosty sposób ,żeby dostać się do pinów we wtyczce czy trzeba ją rozcinać?
W jakim celu chcesz to zrobić? Wygląda na to, że uszkodzony jest sterownik ABS. Piny we wtyczce nie korodują- no chyba, że ktoś grzebał i wyciągnął uszczelnienia.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
No OK. A jaki masz obecnie opis usterki po tej improwizacji z wiązką?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Jeżeli czujnik jest wymieniony (nowy), wiązka między czujnikiem a sterownikiem również, to nie moze być innej mozliwości jak sterownik. Ta sprawdzona firma z miasta Łodzi co pochodzi myślisz, że otwierali sterownik i sprawdzali połaczenia? Nie sądzę. U ciebie dwa dni był spokój tak samo u nich przez godzinę testu również mógł być. Poszukaj samego sterownika bo cały agregat tobie nie jest potrzebny, wymień go, zakoduj i będziesz na 123% pewny. Używki przecież nie są drogie. To jest moje zdanie.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Sterownik był otwierany i profesjonalnie zabezpieczony.
Ale tak jak mówisz nie zostało mi już nic więcej do wymiany.
Czy każdy sterownik Bosch 5,7 od Audi A4 podpasuje do swojego auta ?
Większość jest identyczna, ale najlepiej szukaj o takim numerze jaki posiadasz aktualnie.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
_________________ Niech bedzie pochwalony naped QUATTRO
Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla tak się uradował tą doskonałością że siódmego dnia stworzył do niego Audi .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 3.149.251.155, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.