Forum AUDI TECH TEAM  strona głównaForum AUDI TECH TEAM  RSSForum AUDI TECH TEAM  na Facebooku
 Polish English Belarusian Bulgarian Czech French German Russian Romanian Slovak Ukrainian Hungarian
   

forum audiforum audiforum audi
forum audi
Poprzedni temat «» Następny temat
Audi V8 (D11) nie chce zapalić.
Autor Wiadomość
IwanV8 


Model: V8
Silnik: 4,2
Zasilanie: benzyna
Nadwozie: sedan
Dołączył: 31 Mar 2013
Wszystkie posty: 33



Postawił 1 piw(a)
Skąd: Kresy
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016 10:45   Audi V8 (D11) nie chce zapalić.
     



Witam!
Auto nie chce odpalić. Nie mam LPG. Sprawdziłem bezpieczniki. Obecnie jest u mechanika i na razie nie wiadomo co mu jest. Samochód został podpięty pod kompa i jedyne co wyskoczyło to błąd czujnika G28. Przy czym słyszałem, że G28 zawsze wyskoczy jeśli silnik nie pracuje. Więc może czujnik jest sprawny? Mechanicy sprawdzili również, że paliwo dochodzi.

Opiszę troszkę wcześniejsze objawy:
-Podczas całej eksploatacji samochodu zauważyłem delikatnie falujące obroty (ledwo wyczuwalnie) zarówno na jałowym jak i np. podczas delikatnego przyspieszania na średnich obrotach. Ale mi to nie przeszkadzało zupełnie.

-Auto jeździ w deszczu i wilgoci bez najmniejszych problemów, ale dwa razy zdarzyło mi się na mokrej drodze, że silnik jakby zaczął gubić zapłon i czuć było spadek mocy. Pomagało dodanie gazu do podłogi i przytrzymanie chwilę silnika na wyższych obrotach.

-Auto generalnie nigdy nie miało problemów z rozruchem w każdych warunkach. Jednak raz na ruski rok zdarzało mu się (na zimnym) coś takiego: Odpalił zaraz po przekręceniu kluczyka, ale nie na wszystkie gary i miał bardzo niskie obroty (jakieś 300obr/min,), z wydechu szła siwa chmura i czuć było niespalone paliwo w spalinach. Po jakichś 10 sek. załapywały pozostałe cylindry i pracował już równo , chmura znikała, jednak obroty wzrastały do ok. 1500obr/min (normalnie się nagrzewa na 800 obr/min maksymalnie) i utrzymywały się na tym poziomie aż silnik się nagrzał do ok.75 - 90 stC potem nagle schodziły do prawidłowych ok. 700 obr/min.
Niestety ostatnio takie rozruchy zdarzały mu się coraz częściej. Raz zdarzyło się, że załapał na kilka garów ale obroty były tak niskie, że zgasł.

-Bieżąca sytuacja jest taka, że auto nie chce zapalić w ogóle (coś tam załapuje ale jakby chciał a nie mógł, a czasem podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma nawet tych pojedynczych załapań).
Dodanie gazu przy rozruchu nic nie daje, a wręcz przeciwnie.

Co obstawiacie? Rzeczywiście może być G28? Jakiś inny czujnik padnięty? Jeśli tak to który najprędzej?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016 13:03   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Co jest powodem że nie odpala - brak iskry na WN czy brak pracy pomy paliwowej. Czujnik wału (G28) można wykluczyć gdy w trakcie kręcenia rozrusznikiem pojawia się przynajmniej jedno z wyżej wymienionych czyli iskra lub pompa paliwa. Jeżeli brakuje iskry i pracy pomy, to wymień czujnik. Po opisie problemu wnioskuję, że powodem będzie wyskokie napięcie, a dokładniej jego brak. Do przeglądnięcia masz cały układ od końcówek mocy przez aparaty zapłonowe, kable WN i świece.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
IwanV8 


Model: V8
Silnik: 4,2
Zasilanie: benzyna
Nadwozie: sedan
Dołączył: 31 Mar 2013
Wszystkie posty: 33



Postawił 1 piw(a)
Skąd: Kresy
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016 14:09   
     



Dzięki Adi. Parę zdań od Ciebie a jakże dużo informacji.
Mechanicy powiedzieli, że paliwo dochodzi i jest ciśnienie. Nie wiem jak to sprawdzali ale ponoć ściągali listwy. Skoro jest ciśnienie to według tego co mówisz nie będzie to czujnik G28.
Dziś niedziela. Jutro lecę do serwisu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016 14:53   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Niech sprawdzą czy jest na obu aparatach zapłonowych iskara. Możliwe, że padły obie strony.Wówczas zostają do sprawdzenia końcówki mocy i cewki WN.
pzdr
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
IwanV8
IwanV8 


Model: V8
Silnik: 4,2
Zasilanie: benzyna
Nadwozie: sedan
Dołączył: 31 Mar 2013
Wszystkie posty: 33



Postawił 1 piw(a)
Skąd: Kresy
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016 21:30   
     



Przekazałem Twoje sugestie mechanikom aby nie sugerowali się błędem czujnika G28 i przejrzeli układ zapłonowy. Coś tam przeczyścili i poizolowali (cytując) „tu i tam”. Samochód odpala znów bez problemu, ale zasugerowali mi wymianę kopułek, palców (ponoć występują tylko z aparatami), kabli WN i świec.
Zastanawiam się czy wymiana samych kopułek i zostawienie starego palca ma sens?
Kable Beru sporo kosztują, zastanawiam się nad NGK.
Świeczki kupione.
Dzięki Adi za pomoc
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 25 Wrz, 2016 10:46   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



IwanV8 napisał/a:

ale zasugerowali mi wymianę kopułek, palców (ponoć występują tylko z aparatami), kabli WN i świec.
Zastanawiam się czy wymiana samych kopułek i zostawienie starego palca ma sens?
Kable Beru sporo kosztują, zastanawiam się nad NGK.
Świeczki kupione.

Nie mam zdania co do NGK prócz tego że jest tańszy. Jeżeli jest jakościowo porównywalny z Beru, to kup NGK.
Co do palca zapłonowego, to jest tak jak piszesz, ale... nie do końca. Palec w aparacie zapłonowym jest przyklejony i teoretycznie sam palec nie jest wymienialny, ale w praktyce jest zupełnie inaczej. Kupujesz dwa palce WN dla silnika ACE jest to 2,0 16V 140KM i je wymieniasz. Tu masz link do opisu. http://www.audi-tech-team...acych-vt880.htm
Opis jest doś stary ale aktualny.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dodaj temat do:  Temat dla Wykop  Temat dla Facebook  Temat dla Wyczaj.to Temat dla Gwar  Temat dla Delicious  Temat dla Digg  Temat dla Furl  Temat dla Google  Temat dla Magnolia  Temat dla Reddit  Temat dla Simpy  Temat dla Slashdot  Temat dla Technorati  Temat dla YahooMyWeb  Temat dla Nasza Klasa Temat dla Blip  Temat dla MySpace  Temat dla Twitter  Temat dla Flaker  Temat dla Grono.net  Temat dla Gadu-Gadu Live  Temat dla Status GG  Temat dla Poleć  Temat dla Forumowisko 
Losowe tematy » Pozostałe tematy

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Bannery i buttony AUDI TECH TEAM
kody banerów i buttonów do pobrania
Astaroth Ogłoszenia i regulaminy 0 Pią 15 Maj, 2009 13:09
Astaroth
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin główny forum AUDI TECH TEAM
Uwaga!!! Poszczególne działy i katego...
Astaroth Ogłoszenia i regulaminy 0 Wto 12 Maj, 2009 01:29
Astaroth
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona AUDI TECH TEAM - OOOO na Faceb...
Zostań naszym Fanem ;)
Astaroth Ogłoszenia i regulaminy 0 Wto 09 Lis, 2010 16:12
Astaroth
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Portal AUDI TECH TEAM
strona naszego Klubu AUDI TECH TEAM K...
Astaroth Ogłoszenia i regulaminy 0 Pią 19 Cze, 2009 21:56
Astaroth
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Wszystkie modele Audi, informacje, or...
Astaroth Tylko prawdziwe samochody.. 0 Czw 22 Paź, 2009 17:38
Astaroth



[ Twoje IP to: 18.226.187.24, używasz: claudebot ]
Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.
forum audi
forum audiforum audiforum audi
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum
AUDI TECH TEAM Individual Template | Designed by PCserwis ® | Mapa forum AUDI TECH TEAM | Polityka Prywatności