Wysłany: Czw 04 Lut, 2016 01:21 Audi A6 c6 4.2 BAT błąd evap a wypadanie zapłonów
Na początek wszystkich witam, jako nowy forumowicz
Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem audiczki, jak w temacie. Co pół zbiornika wyskakiwał mi błąd P0441 odprowadzanie par paliwa, co drugi raz dochodził P0174 zbyt uboga mieszanka bank 2. Silnik pracował równo i bez problemów, aż przedwczoraj wyjeżdżając z podporządkowanej wcisnąłem gaz do dechy (skrzynia tryb S), przejechałem ok. 800 m na pełnej ..., stanąłem na czerwonym świetle i zapaliła się kontrolka ładowania, obroty zaczęły falować i po chwili silnik zgasł. Odpaliłem go ponownie i zjechałem na parking obok. Włączyłem iCara i wyskoczyły następujące błędy:
- P0300 wykryto przerwy zapłonu,
- P0301 przerwa zapłonu cylinder 1,
- P0302 przerwa zapłonu cylinder 2,
- ponownie P0441,
- P0634 temperatura TCM wewnętrznego zza wysoka (tutaj nie wiem całkowicie o co chodzi?).
Program jakim odczytałem błędy to Torque.
Kolega na początek polecił mi zamienić cewki zapłonowe i sprawdzić czy błędy wyskoczą na tych samych cylindrach?
Macie jakieś sugestie, bo auto zostawiłem na tamtym prkingu.
Pozdrawiam
Zamień miejscami cewki i sprawdź błędy w skrzyni biegów.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Wiem, że w 2010 roku auto miało akcję serwisową i wymienione były wszystkie. W poniedziałek będę miał nowe cewki. Jutro sprawdzę, czy to aby na pewno tylko to. A tak przy okazji, znacie jakiegoś dobrego mechanika od tych silników w moich okolicach? Boję się, że może to być problem z rozrządem. Jak były mrozy, przy rozruchu zimnego silnika, łańcuch dzwonił przez jakieś 50 s. Później silnik chodził cicho i równo, żadnych problemów. Kilku już się pytałem i żaden nie chciał się podjąć wymiany rozrządu.
Kilku już się pytałem i żaden nie chciał się podjąć wymiany rozrządu.
Nie dziwię się przeraża samo patrzenie na serwisówkę, w przypadku takich silników dobry fachowiec to podstawa inaczej będzie gorzej jak masz teraz:
https://mega.nz/#!30Y0GRrb!Kz1eSrX3Yitz-IXoCI5t7EPYklhEJ_kCgcLkf_jX7zs
(skopiuj link i wybierz ściągnij przy pomocy przegladarki)
Aha, jeszcze jedna ważna sprawa. Jak są numerowane cylindry? Znalazłem następujący schemat:
4 8
3 7
2 6
1 5.
Patrząc od przodu auta, z tym, że w silniku BAT rozrząd jest od strony skrzyni. Czy zna ktoś poprawną numerację cylindrów?
A jaki jest przybliżony koszt robocizny? I czy konieczna jest wymiana wariatorów (4 x 2 000 zł) Słyszałem, że niektórzy olewają temat ich wymiany. Znalazłem też gotowy zestaw rozrządu za 2 350 zł, oczywiście bez wariatorów.
A jaki jest przybliżony koszt robocizny? I czy konieczna jest wymiana wariatorów (4 x 2 000 zł) Słyszałem, że niektórzy olewają temat ich wymiany. Znalazłem też gotowy zestaw rozrządu za 2 350 zł, oczywiście bez wariatorów.
Na Twoim miejscu, jeżeli planujesz dłużej użytkować autko, wymienił bym zarówno sprzęgło hydrokinetyczne. Padają średnio co 200tyś km.
Po zdemontowaniu taniej jest oddać do regeneracji. To jest to samo co w ASO, tylko bez ich zarobku.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Witam wszystkich, jestem nowy na forum ponieważ dopiero przymierzam się do zakupu Audi A6 C6 4.2 Bat, do tej pory miałem A3 i A4 1.9 tdi szukam wszystkich informacji na temat silnika Bat, dlatego ciesze się, że w końcu znalazłem temat aktualny, a nie z 2012 r.
Dokładnie chodzi mi o temat rozrządu w tym silniku, a najbardziej o przebieg przy którym ten problem występuje. ( niektórzy podają że mieli problemy przy 130.tys, ale ja myśle że licznik był skręcony)
Wiem że są tu osoby które przerabiały to w swoich Autach z silnikiem Bat, dlatego liczę na jakąś informacje. (przy jakim przebiegu, koszt części)
Samochód który mam na oku ma 280. tys ściągnąłem z serwisu historie była do 220. tys ale ani śladu po wymianie czegokolwiek w rozrządzie.
[ Dodano: Pon 15 Lut, 2016 19:58 ]
Ok spoko dzięki, nie odpisujcie, nie ma sprawy pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 18.216.121.55, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.