no moje autko ostatnio bardzo mi dokucza
ta uszczelka podstawy filtra oleju co sie przykreca do bloku została wymieniona, ale nad nią jest wejscie odmy w blok i tam sie upaca teraz... zobaczylam to dziś i mi ręce opadły w pierwszej chwili pomyślałam ze ona pusciła ta co wymieniana była - ale nie, na 100% wejscie odmy w blok sie poci... i nie tylko bo druga strona odmy przy tej plastikowej kopułce co wchodzi w pokrywe zaworów tez spocona.... czyżbym zapchaną odme miała? czy uszczelka kolejna sie skonczyła, bo jakby przedmuch był to na zdrowyrosądek on powinien inaczej pracowac i brac olej, nie bierze i bardzo ładnie pracuje
_________________
Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Odme by pasowało sprawdzić, wyczyścić przed zimą, bo jak zamarznie to wyrzuci Ci olej np. bagnetem... U mnie też się pociła przy wejściu do bloku, okazało się, że była pęknięta, w środku było tyle syfu(masła) poprostu przesada...
_________________ Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...
Vorsprung durch Technik-przewaga dzięki technice...
O masakra. Ja u siebie w ten poniedziałek jak składałem turbo dopatrzyłem że mam delikatnie pękniętą odmę. Zacząłem drążyć temat. Rozebrałem całość a w środku tak jak Kolega powyżej pisze. Masła tyle że cały bochenek chleba by wysmarował... Będę wymieniał całą odmę na nową bo po prostu materiał się już zużył. Ciekaw jestem jakie zagrożenia dokładnie niesie ze sobą zapchana odma? Przy zamarznięciu wyrzuci olej - o tym właśnie słyszałem. Ale czy wcześniej zanim zamarznie jest też jakiś efekt uboczny? Bo ja nie zauważyłem.
Gosiu sprawdź tę odmę bo to istotna sprawa z tego wynika. Ja też jestem zadowolony z autka swojego i w życiu bym nie myślał że z rurki zostanie mi 5-10% przekroju. Lepiej tego pilnować.
_________________ Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł"
bo oddma nie jest wieczna nie ktore typy silnikow maja zalecane wymiane odmy razem z rozrzadem efekty zamarznieta albo ja rozwali lub wywali olej bagnetem zapchana prowadzi do rozczelnien silnika lub brania oleju i kopcenia
_________________ Niech bedzie pochwalony naped QUATTRO
Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla tak się uradował tą doskonałością że siódmego dnia stworzył do niego Audi .
_________________ Niech bedzie pochwalony naped QUATTRO
Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla tak się uradował tą doskonałością że siódmego dnia stworzył do niego Audi .
bylam dziś robić te hamulce i z ta odmą mówiłam, podcieka rzeczywiscie na jej mocowaniu z blokiem, ale on mówi zebym kupiła drugą odmę, bo sie az boi ruszyc, ze moze byc gorzej jak zdejmie i załozy, ze tam prawdopodobnie uszczelki są poparciałe
i teraz mam pytanie czy sam komplet takich uszczelek mozna kupic, czy trzeba całosc i lepiej całosc?
_________________
Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Ja wymieniłem całość Gosiu bo te plastiki mają też swoją trwałość i szkoda ryzykować. A zamienniki kosztują po parę dyszek a spokój bezcenny - taka przynajmniej moja opinia w tym temacie
_________________ Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł"
są te odmy w zamiennikach, tylko problem jest w tym, ze one są firmy hanspreis topran, a ja nie wkładam tego auta, bo jakosc zamienników tej firmy jest koszmarna w desperacji włozyłam linke drzwi kierowcy jak mi strzeliła oryginalna, bo nie miałam wyjscia, bo nic innego na biegu nie było a nie otwierajace sie od srodka drzwi, to upierdliwa rzecz no to ten topran kupiłam no i porównanie wykonania tej linki do oryginału szczególnie haczyków i elementów plastikowych, to przepasc, na szczescie działa w tych drzwiach pomimo, ze taka kijowa jest, ale jak dorwe gdzies na spokojnie uzywany oryginał to zamienie
a w takim razie wracajac do tej jak mój przewód jest cały to skąd te uszczelki i jak to uszczelnic i wymyc zeby nie wkładac tego zamiennika, ja tez podejrzewam ze mechanikowi nie chciało sie w tym babrac co jest i mi powiedział zeby kupic drugie ze to sie rozleci, bo to normalnie się trzyma przeciez, poci sie dookoła tego miejsca gdzie w blok wchodzi, a tak na oko to mi struktura plastiku tej odmy co mam na aucie nie podoba sie, ona mi własnie na jakis zamiennik wyglada nie oryginał, taki sztywny plastik lekko chropowaty jest nie gładki lekko gumowy jak wydaje mi sie ze oryginał jest... zrobie jutro w dzien zdjęcie, moze sie ktos z Was połapie czy ja mam oryginalną odmę, czy tez tego typu zamiennik
U mnie odma zrobiła się taka że plastik się kruszył. Jeśli masz całą to nie ruszaj ale jak widzisz że jest już sparciała to wymieniaj. Topran to fakt kicha. Z drugiej strony sparciały oryginał czy sparciały zamiennik to też kicha. Najpierw musisz ustalić w jakim stanie jest plastik. Jak jest dobry to odkręć od bloku i sprawdź jaka tam jest uszczelka. Być może kwestia uszczelnienia za parę groszy.
_________________ Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł"
No OK ale wziąć ten oring i podejść do sklepu z podobnymi artykułami? Może tak rozwiążesz ten problem? Nie wiem czy to jakaś nietypowy czy jak? Ale u mnie jest taki sklep że mają wszystko i pamiętam mój ojciec potrzebował jakiś nietypowy oring do pompy którą używa na ogrodzie i dostał ją. A w serwisie oczywiście koszt o wiele wiele większy. Może tym tropem pójdź. Wymontuj, pokaż w dobrze zaopatrzonym sklepie, kup, odtłuść benzynką ekstrakcyjną, złóż i pewnie będzie dobrze jeśli odma jest cała
_________________ Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł"
zrobimy jeszcze inaczej, jak sie upewnic, czy ta odma która mam na aucie to orginał bądż zamiennik - od wierzchu nic nie widac na niej zadnego znaczka audi itp. tylko tyle ze jej powierzchnia jest lekko chropowata i mi na oko wygląda na nowszą niz reszta i nie oryginał, ale moge się mylic
ale jak to jest zamiennik to pewnie taki jak te dostępne i szkoda tego ratowac, a jak oryginał to jeszcze warto sie pobawic
_________________
Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
znalazłam informacje taką w internecie:
pomiędzy rurą a dolnym kołnierzem jest oring 30x3,5 króciec(kołnierz) ma numer 028103111a a uszczelka między kołnierzem a blokiem 028127311a
kołnierz wygląda na cały bo ewidentnie sączy z miejsca łaczenia z blokiem, nie powyzej czy na króccu, to jeszcze to cos szukam: 028127311a
wydaje mi się, ze skompletowanie tych uszczelek bedzie lepszym rozwiązaniem niz zamiennik topran, bez względu co mam na aucie, nawet jak okaze się, ze to jest tez zamiennik, jeszcze jako ciekawostka w tych zamiennikach ostępnych do kupna nie ma w komplecie tej uszczelki 028127311a wcale
takie coś powinno być w oryginale pomiedzy blokiem a tym króccem odmy do niego dokręconym jeszcze
i zwróccie uwage na te zamienniki co wklejałam wyzej, to nawet nie pasuje ta uszczelka, one są takie jak na goło do bloku
a kołnierz jest jako osobna czesc 028103111a a nie ten topran jedna całosc... jednak nos mnie nie zawiodł co do podejren do tych zamienników... jutro się ide przyjrzec co jest u mnie na aucie, czy oryginał króciec i rura osobno, czy jakiś wynalazek z całości ulany
_________________
Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 18.220.160.216, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.