Forum AUDI TECH TEAM  strona głównaForum AUDI TECH TEAM  RSSForum AUDI TECH TEAM  na Facebooku
 Polish English Belarusian Bulgarian Czech French German Russian Romanian Slovak Ukrainian Hungarian
   

forum audiforum audiforum audi
forum audi
Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 AAZ]Odma
Autor Wiadomość
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014 22:41   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



no moje autko ostatnio bardzo mi dokucza :/
ta uszczelka podstawy filtra oleju co sie przykreca do bloku została wymieniona, ale nad nią jest wejscie odmy w blok i tam sie upaca teraz... zobaczylam to dziś i mi ręce opadły w pierwszej chwili pomyślałam ze ona pusciła ta co wymieniana była - ale nie, na 100% wejscie odmy w blok sie poci... i nie tylko bo druga strona odmy przy tej plastikowej kopułce co wchodzi w pokrywe zaworów tez spocona.... czyżbym zapchaną odme miała? czy uszczelka kolejna sie skonczyła, bo jakby przedmuch był to na zdrowyrosądek on powinien inaczej pracowac i brac olej, nie bierze i bardzo ładnie pracuje
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
suchy1704 



Model: C3, c3 quattro
Silnik: 2.0RT 2.3
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Maj 2011
Wszystkie posty: 589



Piwa: 25/27
Skąd: lubelskie
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014 23:30   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 100 C3 (Typ 44)   



Odme by pasowało sprawdzić, wyczyścić przed zimą, bo jak zamarznie to wyrzuci Ci olej np. bagnetem... U mnie też się pociła przy wejściu do bloku, okazało się, że była pęknięta, w środku było tyle syfu(masła) poprostu przesada...
_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć... :)
Vorsprung durch Technik-przewaga dzięki technice...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014 09:29   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



O masakra. Ja u siebie w ten poniedziałek jak składałem turbo dopatrzyłem że mam delikatnie pękniętą odmę. Zacząłem drążyć temat. Rozebrałem całość a w środku tak jak Kolega powyżej pisze. Masła tyle że cały bochenek chleba by wysmarował... Będę wymieniał całą odmę na nową bo po prostu materiał się już zużył. Ciekaw jestem jakie zagrożenia dokładnie niesie ze sobą zapchana odma? Przy zamarznięciu wyrzuci olej - o tym właśnie słyszałem. Ale czy wcześniej zanim zamarznie jest też jakiś efekt uboczny? Bo ja nie zauważyłem.

Gosiu sprawdź tę odmę bo to istotna sprawa z tego wynika. Ja też jestem zadowolony z autka swojego i w życiu bym nie myślał że z rurki zostanie mi 5-10% przekroju. Lepiej tego pilnować.
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Astaroth
Łukasz83 zlw 
RS6 MTM



Model: A6 C6
Silnik: 3.0 TFSI
Zasilanie: PB
Nadwozie: AVANT
Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Gru 2013
Wszystkie posty: 1400



Piwa: 65/18
Skąd: ŁÓDZKIE
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014 10:36   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A6 C6 (Typ 4F) Avant  Audi  A6 C6 (Typ 4F) Quattro  Avant  2011  



bo oddma nie jest wieczna nie ktore typy silnikow maja zalecane wymiane odmy razem z rozrzadem efekty zamarznieta albo ja rozwali lub wywali olej bagnetem zapchana prowadzi do rozczelnien silnika lub brania oleju i kopcenia ;)
_________________
Niech bedzie pochwalony naped QUATTRO :*
Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla tak się uradował tą doskonałością że siódmego dnia stworzył do niego Audi .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Astaroth
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014 12:22   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



Czyli skapnąłem się w ostatniej chwili bo tych objawów nie miałem. Kończę o sobie bo to nie mój temat ;)
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Łukasz83 zlw 
RS6 MTM



Model: A6 C6
Silnik: 3.0 TFSI
Zasilanie: PB
Nadwozie: AVANT
Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Gru 2013
Wszystkie posty: 1400



Piwa: 65/18
Skąd: ŁÓDZKIE
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014 12:50   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A6 C6 (Typ 4F) Avant  Audi  A6 C6 (Typ 4F) Quattro  Avant  2011  



Tak towoja czujnosc cie nie zawiodla:nietoperek: :mrgreen:
_________________
Niech bedzie pochwalony naped QUATTRO :*
Szóstego dnia Bóg stworzył silnik diesla tak się uradował tą doskonałością że siódmego dnia stworzył do niego Audi .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014 13:42   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



bylam dziś robić te hamulce i z ta odmą mówiłam, podcieka rzeczywiscie na jej mocowaniu z blokiem, ale on mówi zebym kupiła drugą odmę, bo sie az boi ruszyc, ze moze byc gorzej jak zdejmie i załozy, ze tam prawdopodobnie uszczelki są poparciałe

i teraz mam pytanie czy sam komplet takich uszczelek mozna kupic, czy trzeba całosc i lepiej całosc?
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014 13:44   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



Ja wymieniłem całość Gosiu bo te plastiki mają też swoją trwałość i szkoda ryzykować. A zamienniki kosztują po parę dyszek a spokój bezcenny - taka przynajmniej moja opinia w tym temacie ;)
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014 20:18   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



są te odmy w zamiennikach, tylko problem jest w tym, ze one są firmy hanspreis topran, a ja nie wkładam tego auta, bo jakosc zamienników tej firmy jest koszmarna :( w desperacji włozyłam linke drzwi kierowcy jak mi strzeliła oryginalna, bo nie miałam wyjscia, bo nic innego na biegu nie było a nie otwierajace sie od srodka drzwi, to upierdliwa rzecz no to ten topran kupiłam :/ no i porównanie wykonania tej linki do oryginału szczególnie haczyków i elementów plastikowych, to przepasc, na szczescie działa w tych drzwiach pomimo, ze taka kijowa jest, ale jak dorwe gdzies na spokojnie uzywany oryginał to zamienie
a w takim razie wracajac do tej jak mój przewód jest cały to skąd te uszczelki i jak to uszczelnic i wymyc zeby nie wkładac tego zamiennika, ja tez podejrzewam ze mechanikowi nie chciało sie w tym babrac co jest i mi powiedział zeby kupic drugie ze to sie rozleci, bo to normalnie się trzyma przeciez, poci sie dookoła tego miejsca gdzie w blok wchodzi, a tak na oko to mi struktura plastiku tej odmy co mam na aucie nie podoba sie, ona mi własnie na jakis zamiennik wyglada nie oryginał, taki sztywny plastik lekko chropowaty jest nie gładki lekko gumowy jak wydaje mi sie ze oryginał jest... zrobie jutro w dzien zdjęcie, moze sie ktos z Was połapie czy ja mam oryginalną odmę, czy tez tego typu zamiennik

http://allegro.pl/listing...-v6-p-2-mt-1209
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014 20:51   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



U mnie odma zrobiła się taka że plastik się kruszył. Jeśli masz całą to nie ruszaj ale jak widzisz że jest już sparciała to wymieniaj. Topran to fakt kicha. Z drugiej strony sparciały oryginał czy sparciały zamiennik to też kicha. Najpierw musisz ustalić w jakim stanie jest plastik. Jak jest dobry to odkręć od bloku i sprawdź jaka tam jest uszczelka. Być może kwestia uszczelnienia za parę groszy.
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014 21:07   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



podejrzałam na allegro, tam są okragłe uszczelki, ale samej takiej uszczelki nie mozna kupic, tylko całosc ten topran

i katalogowo w/g Audi jest tz jako całosc :/
028 103 491J

a uszczelka tam wygląda tak:


_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014 21:14   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



No OK ale wziąć ten oring i podejść do sklepu z podobnymi artykułami? Może tak rozwiążesz ten problem? Nie wiem czy to jakaś nietypowy czy jak? Ale u mnie jest taki sklep że mają wszystko i pamiętam mój ojciec potrzebował jakiś nietypowy oring do pompy którą używa na ogrodzie i dostał ją. A w serwisie oczywiście koszt o wiele wiele większy. Może tym tropem pójdź. Wymontuj, pokaż w dobrze zaopatrzonym sklepie, kup, odtłuść benzynką ekstrakcyjną, złóż i pewnie będzie dobrze jeśli odma jest cała ;)
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014 21:19   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



zrobimy jeszcze inaczej, jak sie upewnic, czy ta odma która mam na aucie to orginał bądż zamiennik - od wierzchu nic nie widac na niej zadnego znaczka audi itp. tylko tyle ze jej powierzchnia jest lekko chropowata i mi na oko wygląda na nowszą niz reszta i nie oryginał, ale moge się mylic

ale jak to jest zamiennik to pewnie taki jak te dostępne i szkoda tego ratowac, a jak oryginał to jeszcze warto sie pobawic
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014 21:37   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



Orginał będzie miał nr części i logo (choć spotkałem podróby z logo). Jak nie ma logo to zamiennik na bank.
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Pon 22 Gru, 2014 23:49   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



znalazłam informacje taką w internecie:
pomiędzy rurą a dolnym kołnierzem jest oring 30x3,5 króciec(kołnierz) ma numer 028103111a a uszczelka między kołnierzem a blokiem 028127311a

oring już znalazłam: http://allegro.pl/oring-3...html?source=mlt

kołnierz wygląda na cały bo ewidentnie sączy z miejsca łaczenia z blokiem, nie powyzej czy na króccu, to jeszcze to cos szukam: 028127311a

wydaje mi się, ze skompletowanie tych uszczelek bedzie lepszym rozwiązaniem niz zamiennik topran, bez względu co mam na aucie, nawet jak okaze się, ze to jest tez zamiennik, jeszcze jako ciekawostka w tych zamiennikach ostępnych do kupna nie ma w komplecie tej uszczelki 028127311a wcale

takie coś powinno być w oryginale pomiedzy blokiem a tym króccem odmy do niego dokręconym jeszcze



i zwróccie uwage na te zamienniki co wklejałam wyzej, to nawet nie pasuje ta uszczelka, one są takie jak na goło do bloku :roll:

a kołnierz jest jako osobna czesc 028103111a a nie ten topran jedna całosc... jednak nos mnie nie zawiodł co do podejren do tych zamienników... jutro się ide przyjrzec co jest u mnie na aucie, czy oryginał króciec i rura osobno, czy jakiś wynalazek z całości ulany
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dodaj temat do:  Temat dla Wykop  Temat dla Facebook  Temat dla Wyczaj.to Temat dla Gwar  Temat dla Delicious  Temat dla Digg  Temat dla Furl  Temat dla Google  Temat dla Magnolia  Temat dla Reddit  Temat dla Simpy  Temat dla Slashdot  Temat dla Technorati  Temat dla YahooMyWeb  Temat dla Nasza Klasa Temat dla Blip  Temat dla MySpace  Temat dla Twitter  Temat dla Flaker  Temat dla Grono.net  Temat dla Gadu-Gadu Live  Temat dla Status GG  Temat dla Poleć  Temat dla Forumowisko 
Losowe tematy » Pozostałe tematy

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [A6 C5 2.8] Odma i ezektor
Stratoss Pytajnik, czyli zielono mi ;) 0 Sob 09 Lip, 2016 16:36
Stratoss
Brak nowych postów Odma Audi S3 8l
Jacekk0102 Pytajnik, czyli zielono mi ;) 0 Pią 20 Sty, 2017 18:19
Jacekk0102
Brak nowych postów [B3]Odma, odpowietrzanie silnika, zes...
Astaroth Elementy silnika 2 Sro 14 Paź, 2009 21:38
grandi
Brak nowych postów wystrzał pod maską, rozerwana odma, b...
pawel20053 Elementy silnika 10 Wto 11 Lut, 2014 16:22
pawel20053
Brak nowych postów [A6 C5 4.2] Odma/separator dzwięk osł...
serio
lukasz_wlkp Elementy silnika 0 Czw 03 Wrz, 2020 20:36
lukasz_wlkp



[ Twoje IP to: 18.220.160.216, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ]
Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.
forum audi
forum audiforum audiforum audi
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum
AUDI TECH TEAM Individual Template | Designed by PCserwis ® | Mapa forum AUDI TECH TEAM | Polityka Prywatności