Forum AUDI TECH TEAM  strona głównaForum AUDI TECH TEAM  RSSForum AUDI TECH TEAM  na Facebooku
 Polish English Belarusian Bulgarian Czech French German Russian Romanian Slovak Ukrainian Hungarian
   

forum audiforum audiforum audi
forum audi
Poprzedni temat «» Następny temat
1.9 TDI PD gaśnie po przejechaniu 2 km
Autor Wiadomość
sansai 


Model: A3
Silnik: BKC
Zasilanie: ON
Nadwozie: Sportback
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2014
Wszystkie posty: 31



Postawił 1 piw(a)
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014 18:50   1.9 TDI PD gaśnie po przejechaniu 2 km
     



Witam!
Walczę z Seatem na pompowtryskach. Objawy są następujące:
- zapala jak złoto, od dotknięcia kluczyka
- zaczyna delikatnie szarpać po przejechaniu 1-2 km, po czym gaśnie i nie można go odpalić
- kręcąc bardzo długo (rzuca całym silnikiem aż telepie się cała buda) po paru minutach odpala
- jak już zapali to później może nawet godzinę chodzić na luzie, a w trasie zgaśnie
- każde zapalenie po zgaszeniu pięknie zapala
- każde zapalenie po samoczynnym zgaśnięciu, jest strasznie trudne
- przygazówka na postoju nie sprawia problemu- silnik chodzi równo
- raz zostały zamienione przewody na filtrze paliwa- przyjście z powrotem- w efekcie przejechał jakieś 5km, potem to samo

Wymienione:
-filtr paliwa
-vacum pompa- paliwo leci zarówno od baku, jak i ciągnie je pompa vacum

Nie wiem czego można się czepić teraz. W komputerze brak błędów. Raz wyskoczył błąd: czujnik położenia wału - sygnał niezrozumiały, po skasowaniu nie powrócił już nigdy.

Proszę o pomoc i sugestie :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014 10:50   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Zatankuj paliwo do pełna. :mrgreen:
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
sansai 


Model: A3
Silnik: BKC
Zasilanie: ON
Nadwozie: Sportback
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2014
Wszystkie posty: 31



Postawił 1 piw(a)
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014 14:32   
     



a możesz przybliżyć jaki to ma wpływ, pytam bo chciałbym zrozumieć w czym problem :)
a mało raczej nie jest, bo o ile pamiętam rezerwa nie świeciła, a w filtrze po zgaśnięciu paliwo było...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014 14:41   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Problem w tym, że ten temat ma z Audi mało wspólnego, ale odpowiadając na problem miałem na myśli brak paliwa. Jeżeli w trakcie postoju auto normalnie pracuje, a w ruchu wychodzą problemy, to zacząłbym od zbiornika oraz pompy paliwa.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
sansai 


Model: A3
Silnik: BKC
Zasilanie: ON
Nadwozie: Sportback
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2014
Wszystkie posty: 31



Postawił 1 piw(a)
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014 14:58   
     



oki, dzięki. To prawda że nie Audi, ale 1.9 TDI na pompkach montowano w całej grupie VW Audi, dlatego tu zadałem pytanie, bo w sumie to najbardziej przyjazne i "normalne" forum. No nic szukam dalej, bo jak pisałem pompa paliwo podaje, vacum zaciąga... myślałem jeszcze o oringach na pompkach, ale to raczej nie to...
Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam
arek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014 15:09   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



sansai napisał/a:
bo jak pisałem pompa paliwo podaje, vacum zaciąga... myślałem jeszcze o oringach na pompkach, ale to raczej nie to...

Trochę błędnie to rozumujesz. Pompa tandemowa (wysokiego ciśnienia) paliwo zasysa z filtra paliwa, ale jest jeszcze pompa wspomagająca w zbiorniku (niskiego ciśnienia) która podaje paliwo do filtra oraz ułatwia rozruch gdy układ się zapowietrzy. Po drodze możesz mieć również chłodniczkę paliwa - nie mam pojęcia o jaki model Seata chodzi. Jeżeli po przejechaniu tych kilku km układ jest zapowietrzony, to szukaj problemu w zbiorniku - dlatego napisałem zatankuj do pełna.
pzdr
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
sansai 


Model: A3
Silnik: BKC
Zasilanie: ON
Nadwozie: Sportback
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2014
Wszystkie posty: 31



Postawił 1 piw(a)
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014 15:51   
     



Dziękuję raz jeszcze, czyli pompa przy baku do sprawdzenia. Zasugerowałem się tym że odłączając przewód paliwowy przed filtrem, paliwo leci, więc myślałem że sprawna.
Co do Seata to Cordoba III (03r) 1.9 TDI 100KM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014 17:02   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



sansai napisał/a:
Dziękuję raz jeszcze, czyli pompa przy baku do sprawdzenia. Zasugerowałem się tym że odłączając przewód paliwowy przed filtrem, paliwo leci, więc myślałem że sprawna.
Co do Seata to Cordoba III (03r) 1.9 TDI 100KM

Na postoju leci, w trakcie jazdy może już nie lecieć.
Jak silnik zgaśnie przysłuchaj się czy słychać pompkę i czy podaje paliwo do filtra.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
drookash 


Model: A6 C5
Silnik: AVF
Zasilanie: diesel
Nadwozie: Avant
Wiek: 47
Dołączył: 05 Lis 2014
Wszystkie posty: 28



Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014 19:32   
     



Stawiam na uszkodzoną lub zatkaną pompę paliwa w baku - wszystko na to wskazuje.
Nie grzebał ktoś w układzie paliwowym ? Może gdzieś odwrotnie zamontował wężyki (dopływ / odpływ) ?
Sprawdź czy masz odpowietrzenie zbiornika sprawne - zasysane paliwo wytwarza próżnię, wracające ze obiegu tego nie uzupełni. Przejedź się delikatnie z odkręconym korkiem wlewu paliwa. Nie syczy jak odkręcasz kurek? Nie powinno. Sprawdź na kanale czy jakiś przewód paliwowy nie jest zagnieciony pod podwoziem.

Jeżeli wydajność pompy w zbiorniku zmalała do takiego poziomu, że tandemowa nie otrzymuje właściwej ilości na czas to wówczas układ zatrzyma się i nie poda na PD właściwego ciśnienia, w konsekwencji gasząc silnik.
Po takiej akcji pali ciężko - musi się ponownie wytworzyć ciśnienie a to w przypadku niesprawnej (mało wydajnej) pompki paliwa nie nastąpi szybko.
Działaj... bo PD w Audi czy VW czy w innych pochodnych jednego ma ojca ;)
_________________
Hyndai Pony 1.5 75PS FWD - było
Daihatsu Charade 1.3 84PS FWD - było
Audi 80 B4 2.0 1994 90PS FWD - było
Renault Modus 2004 1.6 88PS FWD - żony śmigacz
Audi A6 C5 1.9 2003 131PS FWD - jest i cieszy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
sansai 


Model: A3
Silnik: BKC
Zasilanie: ON
Nadwozie: Sportback
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2014
Wszystkie posty: 31



Postawił 1 piw(a)
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014 23:30   
     



Oki temat zakończony. Pompa paliwa była sprawna- problem był w elektryce, posprawdzane kable złączki i przekaźnik od pompy... no i pojechało :)
Dziękuję wszystkim za sugestie
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Pią 05 Gru, 2014 08:43   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



Cytat:
posprawdzane kable złączki i przekaźnik od pompy...

Ale co było? Coś nie łączyło czy uwalony był przekaźnik czy jak? Napisz to będzie dla potomnych.
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
sansai 


Model: A3
Silnik: BKC
Zasilanie: ON
Nadwozie: Sportback
Wiek: 47
Dołączył: 13 Paź 2014
Wszystkie posty: 31



Postawił 1 piw(a)
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014 17:45   
     



Wszystko było zrobione za jednym razem, tzn sprawdzenie kabli, połączeń i ich czyszczenie (kontakt) + do tego wymiana przekaźnika. Niestety kolega u którego było robione nie chce już ruszać jak działa więc w 100% nie powiem czy przekaźnik czy kable. Jedno jest pewne problem w elektryce (dla potomnych) trzeba wziąć pod uwagę :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014 18:00   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



Jak do Ciebie przyjadę z %% to sobie przypomnisz ;P
Sprawdź PW :D
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dodaj temat do:  Temat dla Wykop  Temat dla Facebook  Temat dla Wyczaj.to Temat dla Gwar  Temat dla Delicious  Temat dla Digg  Temat dla Furl  Temat dla Google  Temat dla Magnolia  Temat dla Reddit  Temat dla Simpy  Temat dla Slashdot  Temat dla Technorati  Temat dla YahooMyWeb  Temat dla Nasza Klasa Temat dla Blip  Temat dla MySpace  Temat dla Twitter  Temat dla Flaker  Temat dla Grono.net  Temat dla Gadu-Gadu Live  Temat dla Status GG  Temat dla Poleć  Temat dla Forumowisko 
Losowe tematy » Elementy silnika

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [c4] po przejechaniu 10-15 km skrzyni...
tomek Skrzynie automatyczne 24 Nie 31 Lip, 2011 15:17
Adi202
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi (100 C3) gaśnie
kopkoi Pozostałe tematy 4 Sob 07 Kwi, 2012 22:20
kopkoi
Brak nowych postów Gaśnie MMI 2
Audi q7 2008
bedzik924 Elektryka i elektronika 6 Czw 10 Gru, 2015 10:52
Adi202
Brak nowych postów [V8 D11]jak się zagrzeje to gaśnie...
Pasiak Elektryka i elektronika 33 Czw 15 Kwi, 2010 14:20
Pasiak
Brak nowych postów [V8 d11] kontrolka abs nie gaśnie
jimv8 Układ hamulcowy 8 Pią 04 Mar, 2016 17:33
dawka



[ Twoje IP to: 18.116.239.195, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ]
Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.
forum audi
forum audiforum audiforum audi
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum
AUDI TECH TEAM Individual Template | Designed by PCserwis ® | Mapa forum AUDI TECH TEAM | Polityka Prywatności