Wysłany: Sob 22 Lis, 2014 18:50 1.9 TDI PD gaśnie po przejechaniu 2 km
Witam!
Walczę z Seatem na pompowtryskach. Objawy są następujące:
- zapala jak złoto, od dotknięcia kluczyka
- zaczyna delikatnie szarpać po przejechaniu 1-2 km, po czym gaśnie i nie można go odpalić
- kręcąc bardzo długo (rzuca całym silnikiem aż telepie się cała buda) po paru minutach odpala
- jak już zapali to później może nawet godzinę chodzić na luzie, a w trasie zgaśnie
- każde zapalenie po zgaszeniu pięknie zapala
- każde zapalenie po samoczynnym zgaśnięciu, jest strasznie trudne
- przygazówka na postoju nie sprawia problemu- silnik chodzi równo
- raz zostały zamienione przewody na filtrze paliwa- przyjście z powrotem- w efekcie przejechał jakieś 5km, potem to samo
Wymienione:
-filtr paliwa
-vacum pompa- paliwo leci zarówno od baku, jak i ciągnie je pompa vacum
Nie wiem czego można się czepić teraz. W komputerze brak błędów. Raz wyskoczył błąd: czujnik położenia wału - sygnał niezrozumiały, po skasowaniu nie powrócił już nigdy.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
a możesz przybliżyć jaki to ma wpływ, pytam bo chciałbym zrozumieć w czym problem
a mało raczej nie jest, bo o ile pamiętam rezerwa nie świeciła, a w filtrze po zgaśnięciu paliwo było...
Problem w tym, że ten temat ma z Audi mało wspólnego, ale odpowiadając na problem miałem na myśli brak paliwa. Jeżeli w trakcie postoju auto normalnie pracuje, a w ruchu wychodzą problemy, to zacząłbym od zbiornika oraz pompy paliwa.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
oki, dzięki. To prawda że nie Audi, ale 1.9 TDI na pompkach montowano w całej grupie VW Audi, dlatego tu zadałem pytanie, bo w sumie to najbardziej przyjazne i "normalne" forum. No nic szukam dalej, bo jak pisałem pompa paliwo podaje, vacum zaciąga... myślałem jeszcze o oringach na pompkach, ale to raczej nie to...
Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam
arek
bo jak pisałem pompa paliwo podaje, vacum zaciąga... myślałem jeszcze o oringach na pompkach, ale to raczej nie to...
Trochę błędnie to rozumujesz. Pompa tandemowa (wysokiego ciśnienia) paliwo zasysa z filtra paliwa, ale jest jeszcze pompa wspomagająca w zbiorniku (niskiego ciśnienia) która podaje paliwo do filtra oraz ułatwia rozruch gdy układ się zapowietrzy. Po drodze możesz mieć również chłodniczkę paliwa - nie mam pojęcia o jaki model Seata chodzi. Jeżeli po przejechaniu tych kilku km układ jest zapowietrzony, to szukaj problemu w zbiorniku - dlatego napisałem zatankuj do pełna.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Dziękuję raz jeszcze, czyli pompa przy baku do sprawdzenia. Zasugerowałem się tym że odłączając przewód paliwowy przed filtrem, paliwo leci, więc myślałem że sprawna.
Co do Seata to Cordoba III (03r) 1.9 TDI 100KM
Dziękuję raz jeszcze, czyli pompa przy baku do sprawdzenia. Zasugerowałem się tym że odłączając przewód paliwowy przed filtrem, paliwo leci, więc myślałem że sprawna.
Co do Seata to Cordoba III (03r) 1.9 TDI 100KM
Na postoju leci, w trakcie jazdy może już nie lecieć.
Jak silnik zgaśnie przysłuchaj się czy słychać pompkę i czy podaje paliwo do filtra.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Stawiam na uszkodzoną lub zatkaną pompę paliwa w baku - wszystko na to wskazuje.
Nie grzebał ktoś w układzie paliwowym ? Może gdzieś odwrotnie zamontował wężyki (dopływ / odpływ) ?
Sprawdź czy masz odpowietrzenie zbiornika sprawne - zasysane paliwo wytwarza próżnię, wracające ze obiegu tego nie uzupełni. Przejedź się delikatnie z odkręconym korkiem wlewu paliwa. Nie syczy jak odkręcasz kurek? Nie powinno. Sprawdź na kanale czy jakiś przewód paliwowy nie jest zagnieciony pod podwoziem.
Jeżeli wydajność pompy w zbiorniku zmalała do takiego poziomu, że tandemowa nie otrzymuje właściwej ilości na czas to wówczas układ zatrzyma się i nie poda na PD właściwego ciśnienia, w konsekwencji gasząc silnik.
Po takiej akcji pali ciężko - musi się ponownie wytworzyć ciśnienie a to w przypadku niesprawnej (mało wydajnej) pompki paliwa nie nastąpi szybko.
Działaj... bo PD w Audi czy VW czy w innych pochodnych jednego ma ojca
_________________ Hyndai Pony 1.5 75PS FWD - było
Daihatsu Charade 1.3 84PS FWD - było
Audi 80 B4 2.0 1994 90PS FWD - było
Renault Modus 2004 1.6 88PS FWD - żony śmigacz
Audi A6 C5 1.9 2003 131PS FWD - jest i cieszy
Oki temat zakończony. Pompa paliwa była sprawna- problem był w elektryce, posprawdzane kable złączki i przekaźnik od pompy... no i pojechało
Dziękuję wszystkim za sugestie
Pozdrawiam
Wszystko było zrobione za jednym razem, tzn sprawdzenie kabli, połączeń i ich czyszczenie (kontakt) + do tego wymiana przekaźnika. Niestety kolega u którego było robione nie chce już ruszać jak działa więc w 100% nie powiem czy przekaźnik czy kable. Jedno jest pewne problem w elektryce (dla potomnych) trzeba wziąć pod uwagę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 18.116.239.195, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.