Forum AUDI TECH TEAM  strona głównaForum AUDI TECH TEAM  RSSForum AUDI TECH TEAM  na Facebooku
 Polish English Belarusian Bulgarian Czech French German Russian Romanian Slovak Ukrainian Hungarian
   

forum audiforum audiforum audi
forum audi
Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 AAZ]Wymiana oleju w skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Sob 16 Sie, 2014 19:10   [B4 AAZ]Wymiana oleju w skrzyni biegów
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



Bede sie szykowac do wymiany oleju w skrzyni biegów i zimerbloków (sa spocone) ale to nie wyciek zywy, bo ani plam pod autem nie ma ani nic, po prostu upocone sa

Jakim olejem radzicie zalac tę skrznie, biorąc poprawke, ze ma ona naklepane 394 tysiace na chwile obecna

mineral czy syntetyk?

Chce zalac olej + ceramizer do skrzyn i te zimerbloki wymienic
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014 11:19   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Skrzynie zalej olejem 75W90 np Febi. Jeżeli uda ci się dostać olej po 0,5L to kup 5szt ponieważ do skrzyni wchodzi około 2,5L oleju (2,3L)
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014 12:30   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



to jest chyba full-syntetyk, no a przy z skrzyni z takim przebiegiem nie lepiej przejsc na mineral (tak jak z silnikami, ze po jakims wiekszym przebiegu juz mineral, bo gestszy)? jak jest w przypadku skrzyni? czy powinno sie zostac na syntetyku
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014 12:44   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Skrzyni to nie przeszkadza. Zalej tym olejem i będziesz zadowolona.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014 23:15   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



Cytat:
(tak jak z silnikami, ze po jakims wiekszym przebiegu juz mineral, bo gestszy)

Jak silnik jest wyeksploatowany to się go remontuje a nie zalewa gęstszym olejem :) Takie moje zdanie - tak robią handlarze.
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014 23:28   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



no ja inne opinie słyszałam, ze po 300 tys lac po prostu juz mineralny, to ze silnik ma nabite km nie znaczy, ze jest do remontu, moge Ci pokazac wykres z kompresji z mojej poprzedniej audiczki, był to diesel z turbina, silnik CY - koło 500 tys naklepane bez remontu


jeżdziłam nim na mineralach, mobil, castrol, -20 na dworze odpalał na pierwszy obrot rozrusznika




http://www.audi-tech-team.../samochod,1.htm
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014 23:35   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



Każdy ma swoje zdanie ale ja się z tą obiegową opinią niestety KOMPLETNIE nie zgadzam.
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014 23:39   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



ja wychodze z załozenia, ze jeśli wiele osob znajacych sie na rzeczy i w tym mechaników powtarza to samo, to mają racje i nie bede z tym polemizowac
obecne auto mam zalane mineralnym mobilem i wymiana zrobie tez mineralnym albo mobilem albo liquid molly (jak jeszcze pozbieram informacji, bo duzo dobrego słyszalam, ale nie jezdziłam na tym) gdyby miał mniej niz 300 i była by to benzyna bez LPG, to bym sie jeszcze zastanawiała nad półsyntetykiem, ale tu prawie 400 wchodzi i do tego diesel jest, poprzedni własciciel do minerala juz przyzwyczaił, wszystko jest OK, oleju nie bierze, ładnie chodzi, to po co mam cudowac, wiec mineral

ale ten konkretny temat tyczy oleju w skrzyni i tego sie trzymajmy :)
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014 23:43   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



Sorry za OT - to temat na inną porę i po upewnieniu się że żadna ze stron nie ma scyzoryka w kieszeni :)
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Sro 20 Sie, 2014 22:29   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



no to ja teraz ten offtop pociagne, bo pytałam dzis kolegi mechanika przy okazji i powiedział mi o oleju do silniku bardzo ciekawa rzecz, zebym spróbowała półsyntetyka mobila, ze na ten konkretny silnik co mam moge to zrobic, mimo ze ma przebieg nie mały ale taki zdrowy jest

no i teraz juz sama nie wiem, jak i nie wiem ile na mineralu latał :roll: wymienic i tak musze, no i teraz mam dylemat, czy zostawic jak bylo mineral, czy ten półsyntetyk zalac i czy cos tym ryzykuje, ten olej mam na uwadze Mobil 2000 X1 Diesel 10W-40

ile mam oleju w skrzyni niestety dziś nie sprawdzilismy, bo mu gdzies ten klucz wsiakł, nie mógł znaleźć, tam jest imbus 17mm, wiec tam sie zajrzy jak on znajdzie/kupi klucz taki albo jak ja pierwsza kupie taki klucz :P
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014 09:21   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Nie istotne ile jeździł na oleju mineralnym. Takie podejście, że nie wolno zmieniać oleju mineralnego na półsyntetyczny, to mit. Prawda jest taka, że olej mineralny jest rzadszy od syntetycznego przy wyższej temperaturze. A ewentualne wycieki spowodowane są wyeksploatowanym uszczelnieniem silnika.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
eleszet 
..................



Model: A8 D3
Silnik: 4.2 BFM
Zasilanie: PB & LPG
Nadwozie: Limousine
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Wszystkie posty: 1655



Piwa: 79/18
Skąd: Dolny Śląśk
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014 11:59   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi A3 (Typ 8L) 5-drzw.   



Cytat:
Nie istotne ile jeździł na oleju mineralnym. Takie podejście, że nie wolno zmieniać oleju mineralnego na półsyntetyczny, to mit. Prawda jest taka, że olej mineralny jest rzadszy od syntetycznego przy wyższej temperaturze. A ewentualne wycieki spowodowane są wyeksploatowanym uszczelnieniem silnika.

O to mi właśnie chodziło.
_________________
Nie musisz dziękować - wystarczy kliknąć: "piwo" oraz "pomógł" :zdrowko:


wszystko się da to tylko kwestia uporu...

:ok:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Astaroth 
mystic darkness



Model: B4
Silnik: 1,9 TD AAZ
Zasilanie: olej napędowy
Nadwozie: sedan
Zaproszone osoby: 3
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 11 Maj 2009
Wszystkie posty: 1630



Piwa: 205/545
Skąd: lódzkie
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014 16:46   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi 80 B4 (Typ 8C)   



jedyny wyciek jaki się zaczał pojkawiac to uszczelka przy filtrze oleju - to bedzie wymienionme z filtrem i olejem

oryginalne 394 tys teraz, ile był na mineralu nie wiem, nie moge sie z byłym włascicielem skontaktowac, zeby spytac, miał wyjechac za granice i wyjechał
czy przed jego wymiana wczesniej byl mineral nie wiem - wiem tylko kiedy była ta jego wymiana na jakim przebiegu, był wtedy olej i pasek rozrzadu, ten mineral tez jest mobil
_________________


Zawsze gratem!!! A nawet dwoma
Audi 80 B4 1.9 TD
Audi A3 8L 1.6 mpi + LPG
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Adi202 



Model: S6
Silnik: 4,2 AEC
Zasilanie: Benzyna
Nadwozie: Avant
Zaproszone osoby: 22
Pomógł: 588 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2009
Pochwał: 16
Wszystkie posty: 13527



Piwa: 679/68
Skąd: MWD
Wysłany: Czw 21 Sie, 2014 17:18   
  Stajnia Klubowa ATT:  Audi S6 A6/C4 Avant  Audi  S6 A6/C4 Quattro  Avant  1995  



Przed spuszczeniem oleju wypłucz silnik i zalej 10W40.
_________________
Gość Witamy serdecznie na forum ATT

Piszę poprawnie po polsku
. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dodaj temat do:  Temat dla Wykop  Temat dla Facebook  Temat dla Wyczaj.to Temat dla Gwar  Temat dla Delicious  Temat dla Digg  Temat dla Furl  Temat dla Google  Temat dla Magnolia  Temat dla Reddit  Temat dla Simpy  Temat dla Slashdot  Temat dla Technorati  Temat dla YahooMyWeb  Temat dla Nasza Klasa Temat dla Blip  Temat dla MySpace  Temat dla Twitter  Temat dla Flaker  Temat dla Grono.net  Temat dla Gadu-Gadu Live  Temat dla Status GG  Temat dla Poleć  Temat dla Forumowisko 
Losowe tematy » Skrzynie manualne

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Audi A6 C6 wymiana oleju skrzyni bieg...
Łukasz83 zlw Pytajnik, czyli zielono mi ;) 5 Pią 17 Lut, 2023 09:17
Łukasz83 zlw
Brak nowych postów Audi A6 C5 2,5TDI Quattro DEW, wyciek...
Wyciek oleju z lewej strony automatyc...
PiotrM Skrzynie automatyczne 1 Sob 28 Lip, 2018 22:24
Pasiak
Brak nowych postów [ S8 D2 99r. ] Wymiana oleju w skrzyni
SlawekNR Skrzynie automatyczne 16 Czw 11 Kwi, 2013 20:19
Adi202
Brak nowych postów [A6 C4]Wymiana oleju w skrzyni automa...
elmek13 Skrzynie automatyczne 80 Sob 01 Lip, 2017 14:36
plusoko
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [AUDI 80 B4] Wymiana oleju w skrzyni
feniks66 Skrzynie automatyczne 32 Sro 20 Kwi, 2011 01:30
feniks66



[ Twoje IP to: 3.138.113.188, używasz: claudebot ]
Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.
forum audi
forum audiforum audiforum audi
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum
AUDI TECH TEAM Individual Template | Designed by PCserwis ® | Mapa forum AUDI TECH TEAM | Polityka Prywatności