Wysłany: Pią 06 Gru, 2013 11:32 [A4 B5 1,8t AEB] Problem z wolnymi obrotami
Szanowni forumowicze,
Mam ostatnio problem z wolnymi obrotami w moim Audi. Na zimnym silniku zdarza się czasem, że na chwilę spadają, ale zaraz potem wszystko wraca do normy - takie pojedyncze wahnięcia wskazówką obrotomierza. Irytujące zjawiska zaczyna się jednak po rozgrzaniu silnika. Kiedy wrzucę luz w czasie jazdy obroty stają na 1500, czasem wahają się 1300-1800, a po pewnym czasie (1-10 sek) spadają do normalnych. Na postoju po przegazowaniu sytuacja wygląda podobnie, ale wtedy obroty normalizują się nieco szybciej. Po otwarciu maski sprawa wygląda tak, że po bujnięciu przepustnicą i jej puszczeniu, kiedy obroty są podwyższone silnik krokowy cały czas wykonuje nerwowe ruchy próbując ją ustawić, a po jakimś czasie puszcza i sytuacja się normalizuje.
Przepustnica wyczyszczona kilka dni temu (problemy pojawiają się od 2-3 tyg), przepustnica zaadaptowana VAGiem, brak jakichkolwiek błędów, odma i podciśnienia zrobione rok temu.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Szanowni forumowicze,
Mam ostatnio problem z wolnymi obrotami w moim Audi. Na zimnym silniku zdarza się czasem, że na chwilę spadają, ale zaraz potem wszystko wraca do normy - takie pojedyncze wahnięcia wskazówką obrotomierza. Irytujące zjawiska zaczyna się jednak po rozgrzaniu silnika. Kiedy wrzucę luz w czasie jazdy obroty stają na 1500, czasem wahają się 1300-1800, a po pewnym czasie (1-10 sek) spadają do normalnych. Na postoju po przegazowaniu sytuacja wygląda podobnie, ale wtedy obroty normalizują się nieco szybciej. Po otwarciu maski sprawa wygląda tak, że po bujnięciu przepustnicą i jej puszczeniu, kiedy obroty są podwyższone silnik krokowy cały czas wykonuje nerwowe ruchy próbując ją ustawić, a po jakimś czasie puszcza i sytuacja się normalizuje.
Przepustnica wyczyszczona kilka dni temu (problemy pojawiają się od 2-3 tyg), przepustnica zaadaptowana VAGiem, brak jakichkolwiek błędów, odma i podciśnienia zrobione rok temu.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
zacznij od sprawdzenia szczelności tzn. czy nie łapie gdzieś lewuchy
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Przede wszystkim musisz skupić się na tym aby doprowadzić do tego by na benzynie chodził prawidłowo, to jest podstawa, instalacje gazową doregulujesz w póżniejszym czasie, jeżeli masz wyczyszczoną i zaadoptowaną przepustnice, skupił bym się na silniku krokowym, to on i tylko wyłącznie on odpowiada za wolne obroty po zamknięciu przepustnicy.
Dzięki Karkos2. Jak najbardziej biorę pod uwagę silnik krokowy, ale na oko to on pracuje. A, że źle (wykonuje kupę roboty, tylko, że niepotrzebnej i szkodliwej, dopóki się nie uspokoi), to może dlatego, że jest przez coś źle sterowany. Może mu potencjometr szumi, może sonda błędne sygnały daje, a może... no właśnie szukam dalszych możliwości. Wiesz może jak sprawdzić sondę?
Sprawa rozwiązana. Wymieniłem przepustnicę i jest dobrze. Po rozebraniu starej okazało się, że potencjometr dający sygnał zwrotny położenia jest całkiem zużyty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum