Witam panowie opisze moj problem autko od czasu do czasu zaczelo dymic raz na jakis czas,dymi 5-6 sekunt i przestaje dodam z jezdze prawie tylko po miescie przez ostatnie 4 m-c 3-4 razy zapalila mi sie kontrolka od DPF ale po 5 min. zgasa olej podniusl sie do max.Olej wymienilem chociaz jeszcze nie bylo na niego czas przejechalem okolo 10tys.Trzy dni bylo ok ale dzisiaj wracajac z pracy znow w lusterku zauwazylem ze sie dymi tak jak wczesniej .Prosze o jakies sugestie.Czy dpf wywalic czy go wymienic czy moze przyczyna lezy gdzie indziej.Zgory dziekuje.
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Na autostradzie bylem juz duzo razy jest lepiej przez 3-4 dni potem to samo A na komputerowym jeszcze nie bylem ale mam problem u mnie nic nie ma musze jechac do Torunia lub Bydgoszczy ale to tylko mi zostaje ASO:Czy mozna jakos inaczej moze sam kupie program ale niewiem jaki moze cos polecisz.
Djagnostyka jest ale jakos vaga szukalem to nieznalazlem ostatnio bylem to mieli taki duzy ale boscha z vagiem czy vas naprawde jest ciezko chyba ze I takim moge?I podales mi adres ktorych znam I maja boscha
Piszesz, ze auto Ci dymi. Filtr DPF sklada sie z systemu wielu odpowiednio ustawionych kanalikow i sluzy odkladaniu sie sadzy. Przepalic filtr jest stosunkowo latwo - duza predkosc, wysokie obroty i niezmienianie biegu. Piszesz, ze przepalales na autostradzie - auto powinno solidnie zadymic i to w czarnym kolorze.
DPF to bardzo droga zabawka - koszty wymiany ida w tysiace (jezeli chce sie jezdzic na oryginale). Podobnie jak Koledzy sugeruje solidna diagnostyke w celu ustalenia, gdzie lezy problem z filtrem. Sprawy nie ma co lekcewazyc, poniewaz mozesz trwale uszkodzic silnik, a nawet go zatrzec (poprzez podnoszacy sie poziom oleju - typowa bolaczka diesli z przytkanym DPFem).
_________________ Gość pozdrawiam serdecznie
Samo skur*****stwo na tym świecie.
Skur*****stwo i pogarda.
Jaki masz przebieg? Od tego trzeba zacząć. Powinieneś sprawdzić poziom sadzy w filtrze oraz stan wtryskiwaczy. To oczywiście sprawdzi się przez OBD. Dodatkowo sprawdź turbinę czy nie chlapie olejem. Przy takiej usterce nigdy nie doczyścisz DPFa.
Aby wypalić filtr cząstek stałych muszą być spełnione odpowiednie warunki - temperatura silnika powyżej 80stC, minimum 1/4 zbiornika paliwa oraz prędkość przynajmniej 60km/h i jechać, jechać i jechać - nie wyłaczać silnika przed ukończeniem regeneracji. Nie dodawać gazu i nie hamować silnikiem - jak masz tempomat, to ustaw sobie jedną prędkość najlepiej 90km/h i w drogę. Podstawa sukcesu, to zapoznać się z usterkami. Jeżeli masz tylko przepełniony filtr, to jest to do ogarnięcia pod warunkiem, że zapełnienie nie przekroczyło 60%. Jeżeli przekroczyło, to na aucie go nie zreanimujesz ponieważ groziłoby to pożarem dlatego w programie założona jest blokada.
Byłoby zajebi**ie abyś również uzupełnił profil lub jeżeli się wstydzisz napisał w temacie o jaki rocznik A6 chodzi. W większości tych pierwszych modeli jest wada w oprogramowaniu sterownika silnika i żadna wymiana filtra czy czujnika różnicy ciśnień służącego do pomiaru zapełnienia nie pomoże dopóki nie zrobi się update softu. Dziękuję za uwagę.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Jaki masz przebieg? Od tego trzeba zacząć. Powinieneś sprawdzić poziom sadzy w filtrze oraz stan wtryskiwaczy. To oczywiście sprawdzi się przez OBD. Dodatkowo sprawdź turbinę czy nie chlapie olejem. Przy takiej usterce nigdy nie doczyścisz DPFa.
Aby wypalić filtr cząstek stałych muszą być spełnione odpowiednie warunki - temperatura silnika powyżej 80stC, minimum 1/4 zbiornika paliwa oraz prędkość przynajmniej 60km/h i jechać, jechać i jechać - nie wyłaczać silnika przed ukończeniem regeneracji. Nie dodawać gazu i nie hamować silnikiem - jak masz tempomat, to ustaw sobie jedną prędkość najlepiej 90km/h i w drogę. Podstawa sukcesu, to zapoznać się z usterkami. Jeżeli masz tylko przepełniony filtr, to jest to do ogarnięcia pod warunkiem, że zapełnienie nie przekroczyło 60%. Jeżeli przekroczyło, to na aucie go nie zreanimujesz ponieważ groziłoby to pożarem dlatego w programie założona jest blokada.
Byłoby zajebi**ie abyś również uzupełnił profil lub jeżeli się wstydzisz napisał w temacie o jaki rocznik A6 chodzi. W większości tych pierwszych modeli jest wada w oprogramowaniu sterownika silnika i żadna wymiana filtra czy czujnika różnicy ciśnień służącego do pomiaru zapełnienia nie pomoże dopóki nie zrobi się update softu. Dziękuję za uwagę.
Profil uzupelnie rocznik 2006 silnik asb przebieg 174000 pewny nowy kupil ojciec teraz mam japzdr
W takim razie łapiesz się jeszcze na problemy z EDC. Poszukaj jakiś warsztat w którym mógłbyś zrobić konkretny odczyt danych sterownika silnika. Nr ETKA, wersję softu o błędach już nie wspominam.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Witam ostatni temat rozwiazany problemy byly z dpf zapchany byl w 72% ale problem powrocil jesli chodzi o dymienie tylko ze teraz zauwazylem i wode bezbarwna i bezsmakowa (probowalem ale tylko kropelke)Zadymi tylko na niedogrzanym silniku Dodam ze dym bialy a ze zbiorniczka nic nie ubywa stan taki sam od roku.Moze ktos ma jakas rade-z gory dziekuje.
Dzieki ale zabardzo nie rozumiem .A dzieje sie tak i ona niechce wyparowac pogonilem auto na autostradzie i po 3-4 dniach znow zadymilo nie odrazu tylko po jakis 5 km. i to sie powtarza a jak auto postoi to widze malutka plame pod koncowkami one pozniej wyparowoja i sladu nie ma ze tam auto stalo-moge cos z tym zrobic.
Dzieki ale zabardzo nie rozumiem .A dzieje sie tak i ona niechce wyparowac pogonilem auto na autostradzie i po 3-4 dniach znow zadymilo nie odrazu tylko po jakis 5 km. i to sie powtarza a jak auto postoi to widze malutka plame pod koncowkami one pozniej wyparowoja i sladu nie ma ze tam auto stalo-moge cos z tym zrobic.
w układzie wydechowym skrapla się woda która jest zawarta w spalinach. Nic nadzwyczajnego dla aut które robią małe przebiegi. Zima i chłodniejsze okresy powodują że problem z wodą w układzie wydechowym narasta gdyż układ wydechowy jest wychłodzony i trudniej go rozgrzać. Również powietrze zawiera większej wilgoci.
Dzieki ale zabardzo nie rozumiem .A dzieje sie tak i ona niechce wyparowac pogonilem auto na autostradzie i po 3-4 dniach znow zadymilo nie odrazu tylko po jakis 5 km. i to sie powtarza a jak auto postoi to widze malutka plame pod koncowkami one pozniej wyparowoja i sladu nie ma ze tam auto stalo-moge cos z tym zrobic.
w układzie wydechowym skrapla się woda która jest zawarta w spalinach. Nic nadzwyczajnego dla aut które robią małe przebiegi. Zima i chłodniejsze okresy powodują że problem z wodą w układzie wydechowym narasta gdyż układ wydechowy jest wychłodzony i trudniej go rozgrzać. Również powietrze zawiera większej wilgoci.
Dzieki poczekam na lepsza pogode.A teraz mi sie przypomina ze takie plamy wody byly wczesniej ale wtedy dymu nie zauwazylem.Ale fakt jest jeden to auto jezdzi tylko po miescie wyskakuje dalej tylko na swieta i wakacje.
witam panowie moja malenka dymi caly czas podczas postoju na rozgrzanym silniku daje ostro , na poczatku problem polegal na tym ze przybywalo oleju , auto wstawilem na badania do warsztatu gdzie zajmuja sie wycinaniem DPF stalo 2 dni i stwierdzili , ze DPF jest zapchany ale nie jakos powaznie , sprawdzili tez wtryski i stwierdzil ze czyste , po wywaleniu filtra dymi , wstawilem do warsztatu zajmujacego sie wtryskami , myslalem już a raczej bylem pewny WTRYSKI do wymiany a tu telefon ( wtryski sa sprawne ) nie mam pojecia o co chodzi nie swieci sie zadna kontrolka "nic" "0" kolega elektryk wynalazl mi blad egr recyrkulacji spalin jestem terza w szwajcarii i nie mam pojecia co to moze byc pomocy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum