Forum AUDI TECH TEAM  strona głównaForum AUDI TECH TEAM  RSSForum AUDI TECH TEAM  na Facebooku
 Polish English Belarusian Bulgarian Czech French German Russian Romanian Slovak Ukrainian Hungarian
   

forum audiforum audiforum audi
forum audi
Poprzedni temat «» Następny temat
C3 2,3 litra brak wolnych obrotów
Autor Wiadomość
gogoll 


Model: C3 i C4 Quattro
Silnik: 2,3
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Wrz 2013
Wszystkie posty: 32



Piwa: 1/1
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013 16:12   C3 2,3 litra brak wolnych obrotów
     



Witam.
Auto nie posiada wolnych obrotów, zarówno na benzynie jak i na gazie.
W skrócie opiszę co już zrobiłem i bez zmian: wymieniona pompa paliwa, wymieniony filtr paliwa, wymontowanie i przeczyszczenie nastawnika biegu jałowego, sprawdzony czujnik temperatury 2 pinowy, ustawienie wg instrukcji klapki przepływomierza (okrągła od dozowania paliwa) sprawdzenie szczelności zasysanego powietrza, sprawdzenie zaworu przy przepustnicy-przepustnica zamknięta styki zwierają, przewodzą.
Co jeszcze można zrobić???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
itor 


Model: C4
Silnik: AAR
Zasilanie: B+LPG
Nadwozie: SEDAN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2011
Wszystkie posty: 101



Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: ŻYRARDÓW
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013 17:03   Re: C3 2,3 litra brak wolnych obrotów
     



sprawdzic prad na potencjometrze przeplywomierza dla biegu jalowego plus prace sondy lambdy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
gogoll 


Model: C3 i C4 Quattro
Silnik: 2,3
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Wrz 2013
Wszystkie posty: 32



Piwa: 1/1
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013 17:50   
     



Sonda nie ma nic do tego. Mam drugie auto z takim silnikiem i metodą porównania odpinałem wtyki w tym sprawnym, i tak: odpiąłem sondę Lambda auto chodzi bez zmian, odpiąłem nastawnik biegu jałowego auto dostało większych nierównomiernych obrotów, odpiąłem wtyk od czujnika temperatury (2 piny) bez zmian dopiero po odpięciu wtyku od reduktora ciśnienia termik (nie wiem czy dobrze go określiłem, to ten widoczny 2 piny na zdjęciu) zaczęło ostro telepać silnikiem i zgasł.
Co do pomiarów napięcia na potencjometrze to chciałbym to zrobić tylko jak to zrobić, jeśli możesz podaj mi jak tego dokonać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
itor 


Model: C4
Silnik: AAR
Zasilanie: B+LPG
Nadwozie: SEDAN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2011
Wszystkie posty: 101



Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: ŻYRARDÓW
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013 18:19   
     



Na wlaczonym silniku odpinasz wtyczke od potencjometru przeplywomierza. Wpinasz miernik we wtyczke miedzy pin 1 (gora) a pin 3 (dol). Sprawdzasz napiecie ktore powinno zawierac sie w przedziale 4,6-5,0 V.

Potem podpinasz spowrotem wtyczke i tu musisz przebic sie przez izolacje (lub w inny sposob wpiac miernik) na pin 2 (srodkowy) i pin 3 (dolny). Silnik musi pracowac i byc rozgrzany do minimum 85 stopni. Wtedy mierzysz miedzy tymi pinami napiecie ktore na jalowym powinno wahac sie pomiedzy 0,6 - 1,0V.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
gogoll 


Model: C3 i C4 Quattro
Silnik: 2,3
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Wrz 2013
Wszystkie posty: 32



Piwa: 1/1
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013 18:26   
     



Rozumiem, że wtyczka od potencjometru znajduje się tam gdzie na zdjęciu jej nie widać, ta górna strzałka. Czy tak???
Już widzę, że to ta wtyczka do której jest złe dojście (w C4 jest ona na wierzchu).
Tymczasem dzięki "itor" za informację, postaram się jutro to pomierzyć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
itor 


Model: C4
Silnik: AAR
Zasilanie: B+LPG
Nadwozie: SEDAN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2011
Wszystkie posty: 101



Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: ŻYRARDÓW
Wysłany: Nie 29 Wrz, 2013 19:11   
     



gogoll napisał/a:
Rozumiem, że wtyczka od potencjometru znajduje się tam gdzie na zdjęciu jej nie widać, ta górna strzałka. Czy tak???
Już widzę, że to ta wtyczka do której jest złe dojście (w C4 jest ona na wierzchu).
Tymczasem dzięki "itor" za informację, postaram się jutro to pomierzyć.


Tak to ta wtyczka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
gogoll 


Model: C3 i C4 Quattro
Silnik: 2,3
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Wrz 2013
Wszystkie posty: 32



Piwa: 1/1
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013 07:58   
     



Silnik nie posiada wolnych obrotów, więc te pomiary mogę robić na pracującym silniku w granicach powyżej 2500 obrotów, a może nawet większych. Tak czy inaczej dzisiaj to wykonam , tylko na ile to będzie wiarygodne.

[ Dodano: Pon 30 Wrz, 2013 14:12 ]
Wynik pomiarów napięcia na wtyczce potencjometru.
Silnik pracuje na gazie 1000 obr, wtyczka wyciągnięta napięcie pin 1 górny i pin 3 dół 4,8 volta.
Wtyczka założona pomiar napięcia pomiędzy pin środkowy i dolny, od 3,9 volta wolne obroty do ponad 4,2 volta dodając gazu.
Na benzynie to samo, dodam, że aby uzyskać na benzynie obroty około 1000 to trzeba dość mocno otworzyć przepustnice, tak samo otwarta przepustnica to na gazie ma około 2200 obrotów. Odczucie jest takie jakby silnik pracując na benzynie nie dostawał paliwa.
Jeszcze taka informacja, trzeba mocno wychylić klapkę przepływomierza (ręcznie po otwarciu filtra) ,aby się pojawiło paliwo w przewodzie idącym do wtrysku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
itor 


Model: C4
Silnik: AAR
Zasilanie: B+LPG
Nadwozie: SEDAN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2011
Wszystkie posty: 101



Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: ŻYRARDÓW
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013 21:13   
     



to zrob jeszcze inaczej - zmierz napiecie na pinach 2 i 3 po wlaczeniu zaplonu na nieuruchomionym silniku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
gogoll 


Model: C3 i C4 Quattro
Silnik: 2,3
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Wrz 2013
Wszystkie posty: 32



Piwa: 1/1
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013 21:18   
     



Już to zrobiłem 4,8 volta
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
itor 


Model: C4
Silnik: AAR
Zasilanie: B+LPG
Nadwozie: SEDAN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2011
Wszystkie posty: 101



Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: ŻYRARDÓW
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013 21:54   
     



gogoll napisał/a:
Już to zrobiłem 4,8 volta


miedzy 2 a 3?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
gogoll 


Model: C3 i C4 Quattro
Silnik: 2,3
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Wrz 2013
Wszystkie posty: 32



Piwa: 1/1
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Pon 30 Wrz, 2013 22:47   
     



Tak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
itor 


Model: C4
Silnik: AAR
Zasilanie: B+LPG
Nadwozie: SEDAN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2011
Wszystkie posty: 101



Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: ŻYRARDÓW
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013 06:53   
     



gogoll napisał/a:
Tak


no to potencjometr szlag trafil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
gogoll 


Model: C3 i C4 Quattro
Silnik: 2,3
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Wrz 2013
Wszystkie posty: 32



Piwa: 1/1
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013 09:10   
     



Tak też myślałem. Jeśli chodzi o benzynę to się zgodzę, że jest problem i z obrotami i w ogóle z jazdą. Natomiast dlaczego auto na gazie nie ma wolnych obrotów przy zamkniętej przepustnicy (styki przewodzą). Powinien tutaj działać zawór dodatkowego powietrza, a niestety nie działa, dlaczego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
itor 


Model: C4
Silnik: AAR
Zasilanie: B+LPG
Nadwozie: SEDAN
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2011
Wszystkie posty: 101



Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: ŻYRARDÓW
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013 11:09   
     



przy uszkodzonym potencjometrze nie bedizesz mial wolnych obrotow, sygnal z potencjometru wykorzystywany jest do sterowania zaplonem oraz silnikiem krokowym, jak to bedzie szwankowalo to niewazne czy to jest benzyna czy gaz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
gogoll
gogoll 


Model: C3 i C4 Quattro
Silnik: 2,3
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Wrz 2013
Wszystkie posty: 32



Piwa: 1/1
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Wto 01 Paź, 2013 15:22   
     



"itor" dzięki za wsparcie w moim problemie, masz za to u mnie piwo. Natomiast dzisiaj udało mi się uzyskać wolne obroty i do tego ssanie na zimnym silniku. Auto odpala na tknięcie bez dodawania gazu, wchodzi na obroty i powoli schodzi do 1000 obr, następnie w miarę nagrzewania się silnika obroty maleją i schodzą do około 600 (jest to trochę mało, ale to już kwestia regulacji, poradzę sobie). Także ów potencjometr przy gazie nie gra roli, ale mimo to dzięki, oczywiście potencjometr wymienię i poinformuje o rezultacie. Przyczyną tej dolegliwości był jeden uszkodzony czujnik.
Mimo to na razie nie będę podejmował żadnych regulacji, dopiero po wymianie potencjometru zobaczymy czy obroty się unormują bez dodatkowych regulacji. pzdr
Postaw piwo autorowi tego posta
 
    
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Dodaj temat do:  Temat dla Wykop  Temat dla Facebook  Temat dla Wyczaj.to Temat dla Gwar  Temat dla Delicious  Temat dla Digg  Temat dla Furl  Temat dla Google  Temat dla Magnolia  Temat dla Reddit  Temat dla Simpy  Temat dla Slashdot  Temat dla Technorati  Temat dla YahooMyWeb  Temat dla Nasza Klasa Temat dla Blip  Temat dla MySpace  Temat dla Twitter  Temat dla Flaker  Temat dla Grono.net  Temat dla Gadu-Gadu Live  Temat dla Status GG  Temat dla Poleć  Temat dla Forumowisko 
Losowe tematy » Elementy silnika

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [C4 ABC] brak wolnych obrotów
GSF Elementy silnika 28 Sro 16 Mar, 2011 13:23
GSF
Brak nowych postów [ABF 2,5 TDI A4 1999] Brak mocy powyż...
Arktos Pozostałe tematy 1 Pią 31 Sie, 2012 23:36
Adi202
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Audi V8 3.6 250 KM - gaśnie na wolnyc...
lsz Pozostałe tematy 8 Pon 05 Mar, 2012 21:56
lsz
Brak nowych postów A6 C4 2.6 na wolnych obrotach rzuca s...
TMEA Elementy silnika 1 Pon 16 Gru, 2013 16:24
jimv8
Brak nowych postów [100][C3] Czasem gaśnie na wolnych ob...
airnox Pozostałe tematy 5 Wto 12 Kwi, 2016 18:20
eleszet



[ Twoje IP to: 18.221.187.121, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ]
Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.
forum audi
forum audiforum audiforum audi
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum
AUDI TECH TEAM Individual Template | Designed by PCserwis ® | Mapa forum AUDI TECH TEAM | Polityka Prywatności