Wysłany: Nie 04 Lis, 2012 15:28 Wypadanie zapłonów Allroad 2,7 BiTurbo ARE
Witam
Problem jak w temacie, z tym że tym razem zgłupiałem...
Samochód to Audi Allroad 2.7BiTurbo z 2002r.
Na 5 i 6 cylindrze VCDS pokazuje wypadanie zapłonów. Teoretycznie prosta rzecz, świece lub cewka (w silniku ARE osobna na każdy cylinder). Zamieniłem miejscami cewkę i świecę z 4, zdrowego cylindra na 5 i 4 działa ok a 5 dalej nic. Pomyślałem więc że może nie ma napięcia na wtyczce. Napięcie zmierzyłem miernikiem i jest takie samo jak na każdej innej cewce. Kable masowe też są ok. Mając w ręku sprawną cewkę i świecę odpinałem kolejno wtyczki od cewek i wpinałem tą testową, przykładając świecę do masy samochodu i na każdym cylindrze jest iskra oprócz 5 i 6. Co dziwne to przy dłuższej pracy silnika zauważyłem w kanale 15 i 16 że na innych cylindrach też czasem wywali zapłon, ale bardzo rzadko. Na cylindrach 1,2,3,4, są to wartości od 1 do 3 a na 5 i 6 dochodzą do 350 jednostek.
Podsumowując cewka, świeca i wtyczka 100% ok. Macie pomysł gdzie i czego szukać? Podejrzewam sterownik bo to chyba on steruje masowo iskrą na cewce (domysły).
I jeszcze jedno, z góry przepraszam jeśli wyrażam się nie fachowo, ale bardzo lubię sam naprawiać swoje samochody (taka pasja) a z zawodu nie jestem mechanikiem.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za wyrozumiałość
Uszkodzoną masz końcówkę mocy. Dla pewności zamień je miejscami.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Dziękuję za odpowiedź Adi202.
Możesz mi bliżej nakreślić o jaką końcówkę mocy chodzi i gdzie tego szukać? Będę wdzięczny.
[ Dodano: Nie 04 Lis, 2012 16:49 ]
Z tego co się orientuję, to w tym silniku nie ma czegoś takiego jak końcówki mocy, bo w ARE ka każdy cilinder przypada cewka zapłonowa z końcówka mocy. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.
W pobliżu przepływomierza masz 2 końcówki mocy (kostka z 2 gniazdami elektrycznymi) Skasuj listę błędów, zamień je miejscami i odpal silnik.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
A czy numer z tego modułu musi się zgadzać w całości? Pytam bo mogę kupić taki moduł ale z numerem 4A0 905 351, natomiast w samochodzie mam 4A0 905 351A
Może nie pasować. Co prawda wyprowadzenia są identyczne, ale w katalogu nie są to części zamienne.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 3.142.200.226, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.