Od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 C6 4,2 BAT i mam pewien problem. Otóż podczas postoju na luzie samochód strasznie drga oraz obroty troszeczkę falują. Drgania występują na gazie (auto posiada założoną instalację gazową STAG) oraz benzynie. przy czym na PB drgania i falowania są mniejsze. Podejrzewam że na wolnych obrotach wypada zapłon.
Podłaczyłem samochód pod Vag-K+CAM i wywaliło mi następujące błędy grupy 01:
- 4482 zbyt uboga mieszanka na 2 bloku silnika (wartość górna przekroczona)
- 412C - wypadanie zapłonu,
- Zyl. 8 - wypadanie zapłonu
Niepokoją mnie wskazania sond lambda podczas pracy silnika. Osiągają wartości nawet -22 (pierwsza) oraz -14 (druga) jednocześnie.
Obroty to 720obr/min. Czy czasem nie za niskie?
Skasowałem błędy, niestety nie miałem możliwości jazdy testowej, więc tylko odpaliłem auto i przegazowałem kilka razy. Dalej czuję wibrację i delikatne falowanie obrotów, ale błędów nie generuje silnik. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Pozdrwiam
Od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 C6 4,2 BAT i mam pewien problem. Otóż podczas postoju na luzie samochód strasznie drga oraz obroty troszeczkę falują. Drgania występują na gazie (auto posiada założoną instalację gazową STAG) oraz benzynie. przy czym na PB drgania i falowania są mniejsze. Podejrzewam że na wolnych obrotach wypada zapłon.
Podłaczyłem samochód pod Vag-K+CAM i wywaliło mi następujące błędy grupy 01:
- 4482 zbyt uboga mieszanka na 2 bloku silnika (wartość górna przekroczona)
- 412C - wypadanie zapłonu,
- Zyl. 8 - wypadanie zapłonu
Niepokoją mnie wskazania sond lambda podczas pracy silnika. Osiągają wartości nawet -22 (pierwsza) oraz -14 (druga) jednocześnie.
Obroty to 720obr/min. Czy czasem nie za niskie?
Skasowałem błędy, niestety nie miałem możliwości jazdy testowej, więc tylko odpaliłem auto i przegazowałem kilka razy. Dalej czuję wibrację i delikatne falowanie obrotów, ale błędów nie generuje silnik. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Pozdrwiam
720 to zdecydowanie za mało.... należało by zacząć od podstaw, dlatego zapytam czy sprawdzałeś świece, kable i cewki. W mojej niuni doszło jeszcze szarpanie, dopiero wymiana cewki pomogła.
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Świece wymieniane miałem 6tyś km temu. Jestem umówiony na czwartek na akcję serwisową wymiany cewek, ale wydaje mi się, że jakby cewka padła wywaliło by błąd cewki na komputerze. Czy może się mylę?
Jakie w takim razie powinny być nominalne obroty na luzie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum