witam, otóż mam problem z moim motorem 1,8t dwa razy czyszczony smok olejowy wymiana panewek korbowych po ostatniej zmianie rozrządu zaś zapala się kontrolka oleju zmiana oleju, autko chodzi jak diesel i kopci diagnoza turbina, zmieniona (wczoraj) a temperatura oleju ponad 100oC czy tak ma być? proszę o jakieś podpowiedzi. Dzięki pozdrawiam
witam, otóż mam problem z moim motorem 1,8t dwa razy czyszczony smok olejowy wymiana panewek korbowych po ostatniej zmianie rozrządu zaś zapala się kontrolka oleju zmiana oleju, autko chodzi jak diesel i kopci diagnoza turbina, zmieniona (wczoraj) a temperatura oleju ponad 100oC czy tak ma być? proszę o jakieś podpowiedzi. Dzięki pozdrawiam
sporo się działo z tym silnikiem by móc po twoim opisie napisać coś sensownego. Jeszcze dotego napisałeś to za jednym tchem.
czyli po wymianie panewek było okej aż do momentu wymiany rozrządu?
tak, po wymianie panewek rok miałem cisze aż do momentu zmiany rozrządu (przejechane możne 200km) odzywa sie kontrolka oleju, diagnoza zmiana oleju który miał 9000km. Po wymianie auto kopci i chodzi jak diesel,zmiana oleju następnego dnia silnik cichnie ale kopci dalej (turbina ) teraz autko pracuje równo ma nawet kopa ale wydaje mi się ze olej za bardzo się grzeje przy spokojnej jeździe do 100km/h 100oC temp oleju
podejrzewam że gdyby temperatura oleju zawsze miała takie wartości to byś nie zauważył zmianę i nie było by kłopotu.
czy nie przegrzałeś silnika w ostatnim czasie ?
po pierwsze zalej full syntetyka tylko i tylko i tylko , masz zawalone kanaliki od tego oleju , zrob plukanke silnika zalej LM albo Motula i nigdy 10w40 po tej zmianie kontrolka zgasnie od oleju jak nie pompa dostala po du*** juz , u mnie jak daje to nawet do 110-120 stopni osiagnie , dodam tez ze od oleju duzo bardzo zalezy mi na valvoline kiedys okolo 10 do 20 stopni wiecej trzymal
10w40 to jest do wolnossaka ( polonez )
do naszych turbodoladowanych tylko fullsyntetyk polecam LM lub Motul
A ja prócz Castrola polecam Lqui Moly. Baaardzo dobra niemiecka chemia dla serwisów jak i "szaraków".
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Witam. Jakiś czas nie miałem dostępu do neta, dzięki za wszystkie podpowiedzi. Ale teraz mam dylemat czy jak wleje ful syntetyk czy nie wypłuczę silnika?
po to masz zalac fulla zeby dotarl do kazdego kanalika i wszedzie zreszta , ja na Twoim miejscu zakupil bym plukanke do silnika i zastosowal przed zmiana na fullsyntetyk zeby wlasnie wyplukal reszte syfu po tym oleju i dopiero zalal olejem , post wyzej pisalem o olejach LM to wlasnie skrot od liqy molly dobra firma , pamietaj jeszcze o turbinie bo ona dostaje po du*** jak jezdzisz na 10w40 i skracasz jeje zywot to druga strona tego medalu
czytajac Twój temat zwróciłem uwage jaka ja mam temperature oleju i jest to w 90-100 st przy normalnej pracy silnika
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 3.144.212.145, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.