Wysłany: Nie 08 Kwi, 2012 17:56 [A6 c5 1.9tdi 05r] Tryb awaryjny w skrzyni automatycznej
Witam. Posiadam audi a6 c5 1.9 TDI 130 KM rok 2005. A mianowicie w zeszłym tygodniu oddałem samochód do mechanika, który wymieniał mi rorząd. I chcę od razu wykluczyć awaryjny tryb skrzyni, który mógłby powstać przez rozrząd.
Jade samochodem na zimnym silniku i wszystko działa dobrze. Dopiero jak się rozgrzeje silnik do 90 stopni (czyli gdzieś tak do połowy( to przechodzi w tryb awaryjny. Oddałem do mechanika przed świętami. Powiedział że weźmie się za to po wielkanocy, czyli jakoś we wtorek. Powiem tak w trybie awaryjnym działa wszystko ok, jedzie samochód normalnie nie szarpie, nie ma problemu z obrotami ani nic takiego. Chociaż raz jak wrzuciłem R i chciałem cofać, to obroty rosły, a samochód się nie ruszał, wrzuciłem D pojechał do przodu a potem R i działał. Wiem że bez diagnozy błędów nie będziecie mogli mi jakoś w większości pomóc. Ale jak coś będę wiedział to tutaj dopiszę. We wtorek powinnienem wiedzieć. Chodzi o to że ktoś może miał podobny problem, albo coś. Liczę na odpowiedzi Adi202 i Pasiaka bo widzę że się znają na rzeczy.
Mechanik coś wspominał nie wiem czy dobrze zapamiętałem, że w skrzyni jest jakiś sprzęglik który czegoś chyba nie blokuje i obroty nie blokuje czy coś takiego. Nie pamiętam, ale jak we wtorek będę coś wiedział to napiszę. Pozdrawiam.
Aha no i jedna rzecz jest to skrzynia typu multitronic, trochę się naczytałem, że jest to skrzynia która, jest bardzo czuła i może coś w niej więcej się psuć. Ale też czytałem opinię, że jak ktoś dba o samochód i wymienia olej na czas w skrzyni to wszystko będzie ok. Więc opinie jak to opinie różne.
Mechanior powiedział że poziom oleju w skrzyni jest ok, ale nie wie w jakim stanie. Czy może to być spowodowane tym, że na ciepłym silniku olej staje się bardziej rzadki (lekki) i dlatego wyskakuje ten błąd)?
a czy Ty wymieniałes ATF w swojej skrzyni? Jest to podstawowa rzecz w kazdej automatycznej skrzyni biegów, i nie ma zmiłuj, jak tylko bedziesz miał mozliwośc to podeslij błedy i bedziemy dalej działać.
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
I chcę od razu wykluczyć awaryjny tryb skrzyni, który mógłby powstać przez rozrząd.
Tego nie zrobisz dopóki nie zamieścisz odczytu skrzyni biegów. Co prawda silnik jest na PD, ale istotne są błędy skrzyni.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Pasiak jeszcze nie zmieniłem oleju w skrzyni, tak jak mówiłem mechanik powiedział że poziom oleju jest ok, ale nie wie jaki jest stan jakości tego oleju. Ale owszem zastanawiam się nad tym i zrobie to w najbliższym czasie, tylko muszę trochę finanse pozbierać. Teraz zapłaciłem 2000 zł za rorząd, + olej + części + naprawa parktronica i wymiana drążka jakiegoś do kierownicy. Ale zame części kosztowały 1200 zł.
No nieważne, wracając do tematu. Na pewno olej wymienie, bo to też może mieć duże znaczenie, np gdy się temperatura silnika nagrzewa to olej podobno robi się bardziej lekki, rozcieńczony, ale nie wiem może Wy się na tym znacie chłopaki.
A o błędach pewnie więcej dowiem się jutro od mechaniora, bo ma się za to wziąć.
Postaraj się aby skopiował te błędy na jakąś pamięć zewnętrzną abyś mógł to wkleić do tematu.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Chłopaki a możecie mi powiedzieć jaki to ma być olej i ile jego wchodzi? 9 litrów. Możecie podesłać jakiś link na allegro np jak jest 10 litrów plus filtr. Widziałem na allegro jakieś 4hp24 i jakieś 5hp21 czy coś takiego?
Chłopaki a możecie mi powiedzieć jaki to ma być olej i ile jego wchodzi? 9 litrów. Możecie podesłać jakiś link na allegro np jak jest 10 litrów plus filtr. Widziałem na allegro jakieś 4hp24 i jakieś 5hp21 czy coś takiego?
Ten olej jest do automatycznych skrzyń biegów takich jak 4HP czy 5HP. Ciebie interesuje olej do bezstopniowej skrzyni G052180A2 tj http://allegro.pl/olej-at...2203094696.html W skrzyni mieści się 7,5L na wymianę idzie do 5L
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Powiedz mi Adi to ile mam kupić litrów 8 litrów? Czy tylko 5?
Po co ci aż 20L? Zakładasz interes wymiany płynu? To jest ten sam co podałem wyżej. Kup 5L, powinno wystarczyć.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
ATF - tam jest castrol? A tak w ogóle jakiej firmy są najlepsze, nie chodzi mi o najtańszy bo wiem, że nie ma co skąpić na takiej rzeczy. Ok to kupie z 6 litrów
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Sorry, że tak długo nie pisałem. Nie było mnie w kraju. Wróciłem niedawno. Dziś byłem u mechanika, no i powiedział, że doszedł w końcu z czym jest problem. Auto stoi już z 2 tygodnie u niego, ale moim autem nie zajął się od razu bo wiedział że wyjadę na święta. No i że teraz powinnien to zrobić.
Powiedział że padł sterownik skrzyni z pozycjometrem. Czy coś takiego. Szukam tego na necie i nie mogę, znaleźć. Możecie chłopaki pomóc?
No i pytanie z innej beczki, ale tak na szybko żeby nie zaśmiecać forum. Dokupiłem bat do anteny, ale okazało się że nie mogę go wkręcić, bo jak ktoś ukradł mi antene to wyrwał gwint.
Z ostatniej chwili, dziś odebrałem od mechanika auto (zaznaczam, że on nie jest specjalistą od skrzyń automatycznych). Niestety nie naprawił mi mojego Audi ...
Ale powiedział mi jakie błędy wyskakują:
Błąd czujnika prędkości skrzyni i błąd czujnika pozycji biegów....
Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu oddaję audi do tych mechaników:
Żadna z anten tego typu nie będzie pasować ponieważ brakuje w niej anteny radiowej. Tego typu anteny posiadają tylko funkcję GPS i GSM.
Musisz szukać typowej anteny Triplex z długim batem i trzema przewodami - taka jak w pierwszym linku tylko w lepszym stanie technicznym.
pzdr
P.S.
Post odczytałem przez przypadek - na drugi raz zrób edit, skasuj i napisz to samo ponownie, to otrzymasz szybciej odpowiedź.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
P.S.
Post odczytałem przez przypadek - na drugi raz zrób edit, skasuj i napisz to samo ponownie, to otrzymasz szybciej odpowiedź.
dokładnie
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Z ostatniej chwili, dziś odebrałem od mechanika auto (zaznaczam, że on nie jest specjalistą od skrzyń automatycznych). Niestety nie naprawił mi mojego Audi ...
Ale powiedział mi jakie błędy wyskakują:
Błąd czujnika prędkości skrzyni i błąd czujnika pozycji biegów....
Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu oddaję audi do tych mechaników:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
[ Twoje IP to: 3.17.128.129, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.