Wysłany: Sob 17 Mar, 2012 13:54 [1.9TDI ] pompa paliwa
Witam,
Jakiś czas temu opisywałam na forum problem z audi a3 1.9 tdi:
http://www.audi-tech-team...t3013.htm#40798
dodam, że auto wczoraj ponownie zgasło podczas jazdy(drugi raz; paliwo było blisko rezerwy, w poprzednim przypadku nagłego zgaśnięcia również kojarze ze poziom paliwa byl podobny) Cały opisywany problem pojawił się po tym (nie wiem czy powinnam to łączyć) jak samochód jechał na rezerwie paliwa, ale tak prawie do 0, komputer pokazywał, że moge przejechać zaledwie 10km w momencie kiedy dojechałam na stację.
Mam pytanie: Czy taki problem/temat:
" Silniki diesela, Pompa paliwa
Podobnie jak w benzynówkach pompa paliwa musi wytworzyć odpowiednio wysokie ciśnienie a na dodatek jest niezwykle wrażliwa na chwilowe braki paliwa lub jego kiepską jakość. Zdarzają się przypadki zatarcia pompy paliwa w samochodach fabrycznie nowych, które zjeżdżają z górnego poziomu lawety jaką są transportowane do salonu. Wystarczy, że ktoś nie uzupełni paliwa w zbiorniku a podczas przechyłu paliwo odsłoni smok pompy. Koszty naprawy liczymy w tysiącach złotych, zwłaszcza, że opiłki czy raczej plastikowe wiórki z wnętrza pompy bardzo szybko rozprzestrzeniają się na dalsze części układu zasilania"
moze dotyczyć auta audi a3 8p 1.9tdi 105 KM 77kW, rok produkcji 2006? Pytam, bo nie wiem jak stary jest ten tekst, a technologie się zmieniają. Czy to chodzi o pompkę paliwa która jest w baku?
układ paliwowy w dieslu jest szczegónie czuły na niski poziom paliwa,co prowadzi do zapowietrzenia całego układu , ponadto na dnie zbiornika lubi gromadzić sie wszelaki syf co prowadzi także do problemów z układem paliwowym, pamietaj,że wskazania komputera nie musza być w 100% dokładne.
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Czyli bardzo możliwe, że to właśnie tu jest usterka? Jakieś wskazania, które elementy sprawdzać w pierwszej kolejności? Wymiana pompki i odpowietrzanie?
zacząłbym od sprawdzenia czy paliwo jest w przewodach, a dopiero brał się za odpowietrzenie układu
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Pompa paliwa może być powodem Twoich problemów, ale tego typu sprawy powinny być sprawdzone na samym początku w serwisie. Pompa paliwa w Twoim Audi jest tylko elementem podającym paliwo i aż tak wielkiego ciśnienia nie wytwarza. Układu tego się też nie odpowietrza ponieważ robi się to samoistnie po załączeniu zapłonu.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Przy dzisiejszej próbie odpalenia (poziom paliwa 1/3 baku), przy włączeniu zapłonu, słychać było wyraźnie nieciekawy dźwięk z okolic baku paliwa (wcześniej go nie było), samochód nie odpalił. Zatankowałam do ponad połowy baku, ww dźwięku już nie było słychać, ale nie odpalił.
Czy w układzie paliwowym są jeszcze jakieś inne elementy, które mogą być podejrzane w moim przypadku?
Nowa pompa jest zawsze pewniejsza niż używana, ale cena robi swoje. Jeżeli używka będzie w dobrym stanie, to nic nie przeszkadza aby taką zamontować.
Zanim kupisz druga pompę trzeba się upewnić czy oryginalna jest uszkodzona.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Witam . Jestem posiadaczem audi a3 1.9tdi 101 KM 2003r mam problem z zapalaniem gdy autko postoi długo np. całą noc, rano gdy chcę odpalić najpierw kręci potem tak łapie pomału no i wreszcie odpala . Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny . Pozdrawiam
Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Rano gdy odstoi swoje podłacz się kablami rozruchowymi z innym autem. Jezeli odpali od strzała, to wymień akku.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum