Wysłany: Wto 14 Lut, 2012 11:48 [B5 1Z] Kilka problemów z elektryką po montażu nowego tacho
Po wymianie licznika w mojej audi a4 b5 z '95 roku na licznik z '98 mam kilka problemow.
Wszystkie kable sa prawidlowo podlaczone. Sprawdzone kilkanascie razy.
1) Na liczniku na duzym fisie wyskakuje ikonka dot. plynu chlodniczego i wykrzyknik w kolku. Poziom plynu w normie.
2) Procz tego swieci ABS ale on i na starym liczniku swiecil. Plyn hamulcowy zamowiony, klocki rowniez niedlugo wymienie.
3) Dzisiaj auto zaczelo wpadac w tryb awaryjny, tzn niereagowal w ogole na pedal gazu : o Gdy podotykalem kable od licznika auto zaczyna chodzic normalnie. Byc moze gdzies w kabelkach od licznika zwarcie jest? Ale czy kabelki od licznika moga w ogole cos takiego powodować!!??
4) Przy wlaczaniu swiatel, czy to mijania czy dlugie wskazowka paliwa opada do 0.
5) Po wlaczeniu swiatel podswietla sie przycisk od przeciwmgielnych (przed wymiana rowniez to wystepowalo, przeciwmgielnych w aucie nie ma bo jest instalacja HID, moze ta instalacja powoduje jakies zaklocenia?)
Filmik do wgladu:
W trzeciej sekundzie wlaczam swiatla poprostu swiatla
W szostej sekundzie wylaczam swiatla.
Po wymianie licznika w mojej audi a4 b5 z '95 roku na licznik z '98 mam kilka problemow.
Wszystkie kable sa prawidlowo podlaczone. Sprawdzone kilkanascie razy.
1) Na liczniku na duzym fisie wyskakuje ikonka dot. plynu chlodniczego i wykrzyknik w kolku. Poziom plynu w normie.
2) Procz tego swieci ABS ale on i na starym liczniku swiecil. Plyn hamulcowy zamowiony, klocki rowniez niedlugo wymienie.
3) Dzisiaj auto zaczelo wpadac w tryb awaryjny, tzn niereagowal w ogole na pedal gazu : o Gdy podotykalem kable od licznika auto zaczyna chodzic normalnie. Byc moze gdzies w kabelkach od licznika zwarcie jest? Ale czy kabelki od licznika moga w ogole cos takiego powodować!!??
4) Przy wlaczaniu swiatel, czy to mijania czy dlugie wskazowka paliwa opada do 0.
5) Po wlaczeniu swiatel podswietla sie przycisk od przeciwmgielnych (przed wymiana rowniez to wystepowalo, przeciwmgielnych w aucie nie ma bo jest instalacja HID, moze ta instalacja powoduje jakies zaklocenia?)
Filmik do wgladu:
W trzeciej sekundzie wlaczam swiatla poprostu swiatla
W szostej sekundzie wylaczam swiatla.
Nowe spostrzezenia:
Sytuacja nie zawsze wystepuje
Jesli juz wystepuje to wskazowka opada rowniez gdy wciskam hamulec.
zauważyłem,że swieci Ci także immo, auto normalnie odpala?
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
tak auto normalnie odpala bo oryginalnie immo mam poza licznikiem, a nowy licznik jest z nowszego modelu (gdzie immo montowany byl juz w liczniku) wiec u mnie dioda od immo jest do przelutowania i podpiecia pod immobilizer zewnetrzny
Filmik jak widokówka bożonarodzeniowa. Opisz dokładnie kolory przewodów w tych 2 wtyczkach. Sprawdzę gdzie się pomyliłeś. Do tego dojdzie zbudowanie inwersji na niektórych sygnałach ponieważ impulsy w nowszych zegarach działają w odwrotnej polaryzacji.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie pomyliłeś pinów 5 z 15 w niebieskiej wtyczce? W rozpisce Uwe jest oznaczone jak bl5 oznacza blau 5 ale wygląda jak b 15
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
wlasnie wszystkie piny sa dobrze polaczone. Wskazowka dobrze wskazuje poziom paliwa (do czasu gdynie wlacze swiatel)...
Dlatego tez zapytałem, ponieważ pin 5 to czujnik poziomu paliwa, a 15 to podświetlenie.
Jak załączasz światła to podświetlenie zegarów również działa? Jaki masz nr ETKA zegarów?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Licznik ma numer 8d0 919 930 S, nie wiem czy o ten numer Ci chodzilo.
W góglach wiele info na jego temat nie ma...
Co do wskazówki paliwa to podlaczylem sie pod VAG'a i wskazuje blad:
771 - Czujnik poziomu paliwa-G
przerwa lub zwarcie do plusa
Wiec moze wiazka od poz. paliwa gdzies jest naruszona?
Błąd opisuje przerwę w obwodzie i mogło to by byc przyczyną, ale na wyłączonych światłach nie wskazywałby w ogóle paliwa.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
trzeba wyeliminowac kazda ewentualnosc, tym bardziej ze wskaznik paliwa raczej nie wskazuje dobrze ilosci.
Wiesz moze w jaki sposob sprawdzic ta wiazke od plywaka?
Od plywaka gdzie ona w ogole prowadzi?
Niebieska wtyczka pin 5 przewód koloru fioletowego z czarnym paskiem idzie do zbiornika i tam przez czujnik poziomu paliwa zamyka się do masy. Zmierz przejście do zbiornika paliwa oraz sprawdź czy na przewodzie brązowym jest dobra masa.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
zatem, jesli chce zrobic nowa wiazke to bezposrednio od plywaka puszczam kabelek pod licznik pod pin numer 5, a drugi kabelek pod mase ? obojetnie gdzie?
Podlaczylem plywak bezposrednio pod licznik i raczej dobrze wskazuje poziom paliwa, ale zstanawia mnie czy spalanie bedzie prawidlowo pokazywalo?
[ Dodano: Nie 19 Lut, 2012 17:29 ]
Adi - cos takiego jak na ponizszym obrazku ma prawo dzialac?
Bedzie to dzialalo w taki sposob? Ecu bedzie przeliczal litry z baku i informowal na FISie ile moge przejechac?
Czy jednak musi byc to w inny sposob podlaczony, tzn bez trojnika. Byc moze w ECU jest wejscie na pin od plywaka i inny pin ktory jest wyjsciem na licznik??
Sygnał spalania podawany jest do zegarów z ECU osobnym przewodem.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum