Audi V8 3.6 250 KM - Nie działa klimatronik |
Autor |
Wiadomość |
lsz
Audifil
Model: V8
Silnik: PT 3562ccm
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 21 Lis 2011 Wszystkie posty: 90
Piwa: 1/3 Skąd: dolnośląskie
|
|
|
|
|
rtoip_2004
Model: 100 C4 Quattro
Silnik: AAH
Zasilanie: BP + LPG
Nadwozie: Avant
Pomógł: 5 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Cze 2010 Wszystkie posty: 137
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 16:52
|
|
|
Hej!
Na fotce jest silnik regulacji klapy nawiewu (ciepło - zimno) i to on steruje ile jakiego powietrza potrzeba do zadanej temperatury. Może to on jest uszkodzony albo sterownik klimy padnięty (w moim przypadku w C3 mam uszkodzony właśnie sterownik i też nie mam regulacji klapy) |
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 17:01 Re: Audi V8 3.6 250 KM - Nie działa klimatronik
|
|
|
To akurat jest silnik krokowy klapy temperatury. W środku jest silnik elektryczny, zębatki i potencjometr. Silnik napędza zębatkami ramię całego krokowca oraz potencjometr który służu do obliczenia przez klimatronik aktualnej pozycji ramienia.
Rozkręć silnik krokowy wyciągnij silniczek (zaznacz jego pozycję - podłączenie) i rozbierz go abyś mógł dokładnie przeglądnąć stan komutatora. Ewentualne międzyzwarcia usuń delikatnie igłą. Następnym etapem jest oczyszczenie potencjometru - kup spray do warstw oporowych. Po konserwacji zmierz miernikiem jego oporność (czy nie ma już przerwy) i złóż w całość.
Na koniec montaż i nastawy podstawowe VAGiem. |
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika |
|
|
|
|
|
lsz
Audifil
Model: V8
Silnik: PT 3562ccm
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 21 Lis 2011 Wszystkie posty: 90
Piwa: 1/3 Skąd: dolnośląskie
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 18:25
|
|
|
Szczotki są dobrze osadzone. Ja rozebranie silnika zawsze zaczynam od wyciągnięcia szczotek. Nie ważne jak ważny jest efekt. |
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika |
|
|
|
|
|
lsz
Audifil
Model: V8
Silnik: PT 3562ccm
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 21 Lis 2011 Wszystkie posty: 90
Piwa: 1/3 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 18:55
|
|
|
W sumie i racja. Elektromechanik ma to we krwi a laik jak mu się nie przypomni to najpierw naprawiając popsuje bardziej a później naprawi co zepsuł i tą pierwszą usterkę
Co do potencjometra to próbuję rozebrać... |
_________________ Audi to nie auto - to stan umysłu. |
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 18:57
|
|
|
lsz napisał/a: |
Co do potencjometra to próbuję rozebrać... |
Nie rób tego. Nie będzie już taki piękny jak przedtem. |
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika |
|
|
|
|
|
lsz
Audifil
Model: V8
Silnik: PT 3562ccm
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 21 Lis 2011 Wszystkie posty: 90
Piwa: 1/3 Skąd: dolnośląskie
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 19:20
|
|
|
lsz napisał/a: | OK to nie próbuję. Ale w potencjometrze jest dziurka i tak patrzyłem świecąc sobie do środka i powiem Ci Kolego, że on ładny jest nie tylko z obudowy ale i w środku.
Skoro nie mam tego specyfiku jakim jest KONTAKT to może być coś innego? Jakieś WD40 albo inne coś co może mam? Czy nie poskładam tego do póki nie kupię? Bo mnie troszkę świerzbi żeby poskładać już obudowę i jutro może jak zdążę włożyć to do auta.
PS AHA dostrzegłem pod spodem w sensie pod potencjometrem na dwóch nóżkach martwe luty. Jeden to solidny że widać go dobrze a drugi mniej widoczny ale jest. Przelutowałem to jak coś |
To składaj to do kupy i pisz o efektach. |
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika |
|
|
|
|
|
lsz
Audifil
Model: V8
Silnik: PT 3562ccm
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 21 Lis 2011 Wszystkie posty: 90
Piwa: 1/3 Skąd: dolnośląskie
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 20:09
|
|
|
Będzie działać ot tak, ale powinieneś przeprowadzić nastawy podstawowe tego silnika czyli nauczyć sterownika klimy pozycji krańcowych silnika krokowego. |
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika |
|
|
|
|
|
lsz
Audifil
Model: V8
Silnik: PT 3562ccm
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 21 Lis 2011 Wszystkie posty: 90
Piwa: 1/3 Skąd: dolnośląskie
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012 20:16
|
|
|
lsz napisał/a: | Jest to temat na później rozumiem?
To jak zrobię to poinformuję i powiesz mi jak nauczyć krokowca tych pozycji skrajnych
Dzięki Adi - patrzę tak na ten Twój podpis i nie dziwię się, że znasz się na Audi. Nie bez powodu jesteś AuDI P |
Adi jestem od urodzenia. Fascynacja Audi zaczęła się parę lat później |
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT.
Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lsz
Audifil
Model: V8
Silnik: PT 3562ccm
Zasilanie: benzyna+LPG
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 21 Lis 2011 Wszystkie posty: 90
Piwa: 1/3 Skąd: dolnośląskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|