Wysłany: Wto 09 Sie, 2011 13:51 Problem z audi A6 C5 2.4 benzyna 1999r
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem forum. Posiadam Audi A6 c5 2.4 benzyna 1999r. Sedan skrzynia manual. Po wymianie paska rozrządu i wszystkich innych niezbędnych elementów, silnik dostaje delikatnych wibracji odczuwalnych w całym samochodzie, oprócz tego przy każdym uruchomieniu silnika wystepuje falowanie obrotów (bez wzgledu czy zimny lub ciepły) falowanie tzn spadek obrotów o 200-250 za każdym wachnięciem. Katalizatory i sondy są wporządku. Obie sondy pracują na jednakowych parametrach. Wobec tego mam pytanie.
Czy jest możliwe aby mechanik pomylił się o jeden ząbek.
Chciałem jeszcze zaznaczyć ze ogólne parametry czyli moc prędkość spalanie jest ok. tylko to falowanie i delikatne drgania ( jakby mrowienie ).
Wyczytałem tez tutaj na forum, że może być to też zależne również od czujnika przy zaworze EGR, czujnika Halla-G40, czujnika zapłonu G4 G28 lub od czujnika położenia wałka. Bardzo proszę o udzielenie szybkiej odpowiedzi, ponieważ mój mechanik rozkłada ręce i nie wie gdzie dalej szukać.
Wyczytałem też na innym forum, że trzeba sprawdzić korektor dolotowy-konkretnie jego wnętrze i jakieś plastikowe klapki lub zapadki.
Z góry wielkie dzięki za udzielone porady i podpowiedzi .
Przede wszystkim sprawdź szczelność kolektora dolotowego.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Dzięki Adi za podpowiedź ale mechanik sprawdził i to nie jest też to.
W dalszym ciągu nie wiadomo o co chodzi i co go boli.
Czyżby już nikt nie wiedział co to może być i gdzie jest problem ?
Proszę szanownych kolegów o pomoc.
Z góry dzięki
Napisz co i w jaki sposób było sprawdzane. Wirtualne naprawy nie należą do prostych. Konkrety, konkrety.......
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Konkretnie to ja nie widziałem co robił mechanik ale wierzę mu na słowo, czyli sprawdził wszystkie czujniki, szczelność kolektora i zajrzał do Niego. Podmienił cewki i przewody WN. Stoi u Niego na kanale i ponownie był sprawdzany cały lecz problem pozostaje. Dzwoniłem przed chwilą do Niego. składa go w całość i mówi ze brakło mu pomysłów i koncepcji na naprawę.
Auto jeździ normalnie. Jest moc start prędkość i spalanie w normie.
Pozostają w dalszym ciągu delikatne wibracje przenoszące się na całą budę i wahnięcia obrotów silnika przy każdorazowym odpaleniu. Te wahnięcia to dwu-trzykrotny spadek obrotów o ok 200-250 i później jego praca jest w miarę równa choć nie idealna.
Pomóżcie koledzy bo nie wiem co dalej robić.
Zakładam, że przed wymianą rozrządu było wszystko OK? W sterowniku silnika jakieś błędy?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Witam ponownie .
Przed rozrządem te wahnięcia obrotów były ale też nie dało się nic z nimi zrobić. Natomiast po rozrządzie pojawiły się te drobne wibracje. Po podłączeniu VAGA wyszły błędy jednej sondy i czujnika temperatury przy silniku. Elementy te zostały wymienione na nowe. w chwili obecnej nie ma żadnych błędów. Jeden znajomy doradził mi aby kupić i dolać do benzyny dobry uszlachetniacz paliwa bo być może któryś z wtrysków jest przypchany a komputer tego nie wykaże.
Adi -a może byśmy porozmawiali telefonicznie ? byłoby szybciej i wygodniej. Podaj swój nr to zadzwonie.
504399768 to mój nr.
[ Dodano: Pią 12 Sie, 2011 12:18 ]
jak wspomniałem wcześnie samochód jeździ normalnie. Obawiam się tylko czy na dłuższą metę nie klęknie coś więcej i nie będzie więcej problemów. Więc pytam czy można z takimi objawami chodzi mi o wibracje jeździć ?
jak wspomniałem wcześnie samochód jeździ normalnie. Obawiam się tylko czy na dłuższą metę nie klęknie coś więcej i nie będzie więcej problemów. Więc pytam czy można z takimi objawami chodzi mi o wibracje jeździć ?
Gdyby tak wyszło, to sądzę, że byłoby łatwiej znaleźć problem. Pisałeś, że masz skrzynię manualną - czy po wciśnięciu sprzęgła objawy są identyczne?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum