Witajcie, mam pewien nietypowy problem ( u mnie tak zawsze). Jakiś czas temu zauważyłam, że podczas jazdy, zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, podczas postoju (np. na światłach) coś się z autem dzieje. Nie umiem tego dobrze wytłumaczyć, ale postaram się najdokładniej, jak mogę. Stoję sobie na światłach i czuję delikatne jakby szarpanie autem, coś w stylu wibracji, ale też nie do końca. Co mnie niezmiernie dziwi, to to, że obroty wcale nie skaczą, wskazówka obrotomierza stoi twardo na 1000. Mimo to, siedząc w kabinie czuć takie jakby szarpanie/trzęsienie, które przechodzi falami. Dyskomfort jest duży, poza mną zauważyły to inne osoby jeżdżące czarnuszkiem. Co mnie jeszcze bardziej zdziwiło, dzisiaj to samo zauważyłam w firmowym aucie (też diesel ). Czytałam coś o poduszce silnika, kole dwumasowym i innych dziwnych rzeczach
Pomocy Koledzy i Koleżanki
_________________ Gość pozdrawiam serdecznie
Samo skur*****stwo na tym świecie.
Skur*****stwo i pogarda.
Drgania tylko na biegu jałowym???
Zacznij może od układu wydechowego. Prawdopodobnie masz uszkodzoną 'plecionke', za kolektorem wylotowym.
Niech ktoś w rękawicach złapie wydech za plecionką, jeżeli drgania ustaną to już wiesz co do wymiany
No plecionka /taka harmonijka/, metalowe złącze ruchome, nie wiem jak to jeszcze nazwać. Znajduje się za kolektorem wylotowym a przed katalizatorem.
chodzi o portki ja bym sprawdził poduszki pod silnkiem, a jak tam biegi czy zauważyłaś może ,żeby biegi jakos delikatnie inaczej wchodziły? Ma na mysli położenie lewarka, pytam bo jeśli coś się zmieniło to poduszki pod skrzynią
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Nie sądzę aby to była dwumasa, ale jest również możliwa. Jaki masz przebieg... chodzi mi o A3?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Biegi można zmieniać normalnie. Chodzi Ci może o to, że ciężej wchodzą albo zgrzyta skrzynia? Poduszka silnika - jak to sprawdzić? Czy ktoś będzie miły i zarzuci mi schemacikiem?
Adi202, A3 świeże nadal, dobija do 52TKM, natomiast to drugie auto ma ledwo 20TKM. Ja napisałam o tym dwumasie, ponieważ gdzieś kiedyś czytałam, że może powodować tego typu objawy.
Generalnie sprawa wygląda tak, że jest mnóstwo możliwości, co to może być i dlatego proszę Was o pomoc, bo potrzebuję obecnie na codzień jednego i drugiego auta. Przyznam szczerze, że obawiam się oddania czarnuszka do diagnostyki, bo może nie wrócić na czas - terminy są straszne, jeszcze nie będę miała czym na zlot przyjechać
Mam tylko nadzieję, że można tak jeździć, żeby coś całkiem się nie wysypało.
_________________ Gość pozdrawiam serdecznie
Samo skur*****stwo na tym świecie.
Skur*****stwo i pogarda.
Mam podobny problem z moja A3,tyle ze ja mam automat, beznynka + gaz - na biegu D czy N mam szarpania a i wskazowka obrotow skacze.
Zaczelo sie od tego ze jezdzilam na gazie, myslalam ze szarpanie to wina gazu- wymienilam filtry - nie pomoglo. Pojechalam do warsztatu gdzie gaz byl zakladany na naprawe gwarancyjna. Niestety gazownik powiedzial ze zauwazyl ze i na gazie i na benzynie skacza obroty i jest szarpanie i ze to nie jest wina instalacji gazowej. Rzeczywiscie- od dluzszego czasu jezdze tylko na benzynie i trzesie/szarpnie. Podobno na gazie mocniej jest to odczuwalne gdyz gaz jest delikatniejszy. Polecono mi pojechac do Boscha zeby oni sprawdzili co sie dzieje bo to "musi byc wina silnika". Inny gazownik powiedzial ze to moga byc za slabe swiece do tej mocy (150KM) lub tez czujnik polozenia wału.
Nie chciałabym jechać do Bosch'a , gdyż czujnik czy swiece wymienic moze kazdy mechanik. Czy ten blad mozna wykryc na komputerze czy zaczyna sie zabawa w zgadywanie co dolega ?
Czy spotkaliscie sie z takim problemem? Moze macie jakiegos zaufanego mechanika w Gdyni? ( musze jeszcze spr czemu kontrolka AIR BAG i ABS permanentnie sie pali ).
Mam podobny problem z moja A3,tyle ze ja mam automat, beznynka + gaz - na biegu D czy N mam szarpania a i wskazowka obrotow skacze.
Zaczelo sie od tego ze jezdzilam na gazie, myslalam ze szarpanie to wina gazu- wymienilam filtry - nie pomoglo. Pojechalam do warsztatu gdzie gaz byl zakladany na naprawe gwarancyjna. Niestety gazownik powiedzial ze zauwazyl ze i na gazie i na benzynie skacza obroty i jest szarpanie i ze to nie jest wina instalacji gazowej. Rzeczywiscie- od dluzszego czasu jezdze tylko na benzynie i trzesie/szarpnie. Podobno na gazie mocniej jest to odczuwalne gdyz gaz jest delikatniejszy. Polecono mi pojechac do Boscha zeby oni sprawdzili co sie dzieje bo to "musi byc wina silnika". Inny gazownik powiedzial ze to moga byc za slabe swiece do tej mocy (150KM) lub tez czujnik polozenia wału.
Nie chciałabym jechać do Bosch'a , gdyż czujnik czy swiece wymienic moze kazdy mechanik. Czy ten blad mozna wykryc na komputerze czy zaczyna sie zabawa w zgadywanie co dolega ?
Czy spotkaliscie sie z takim problemem? Moze macie jakiegos zaufanego mechanika w Gdyni? ( musze jeszcze spr czemu kontrolka AIR BAG i ABS permanentnie sie pali ).
A czy "gazowczyk" brał pod uwagę fakt, iż źle zamontowany gaz może powodować szarpanie na benzynie? Chyba nie bo po co robić sobie dereklamę? Pewne jest to, że musisz pojechać do warsztatu i odczytać błędy sterowników w Twoim Audi, a nie słuchać fantazji mechaników. Od tego zawsze się zaczyna. Jeżeli coś się dzieje z elektronika silnika, to każdy feler zostanie zapisany w danym sterowniku.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Pewnie się myle, ale napisać zawsze mogę
Zatrzęsło mi budą w zeszłym tygodniu, rano, przy ruszaniu /zdenerwowałem się jak diabli, ale co miałem zrobić, wogóle auto, było takie zamulone. Paliwo schell 95./
W piątek zatankowałem verve na orlenie i całkiem inne auto...
Może trzeba zacząć od lepszego paliwa???
musze jeszcze spr czemu kontrolka AIR BAG i ABS permanentnie sie pali ).
kontrolki się palą gdyż jaśki i ABS jest wyłączony, jak dlugo jeździsz swoją niunią? czy ktos przy niej majstrowal? wg mnie bylo cos kombinowane
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Ja poznałam winowajcę podskoków czarnucha - był nim zapchany filtr cząstek stałych. Dobrze, że wystarczyło go przepalić. Lepsze 12l/100 niż kilka tysięcy na nowy filtr
_________________ Gość pozdrawiam serdecznie
Samo skur*****stwo na tym świecie.
Skur*****stwo i pogarda.
szczerze powiem,że nie wiem czy to faktycznie lepsze rozwiazanie, na dłuższą mete i tak bedziesz do tyłu
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
szczerze powiem,że nie wiem czy to faktycznie lepsze rozwiazanie, na dłuższą mete i tak bedziesz do tyłu
Ale to 12/100 to tylko przy "przepalaniu" filtra? Podobnie ma znajomy w mesiu z nowym dieslem, takie "przepalanie" robi co ok. 1000km. Przez resztę czasu jeździ normalnie.
12 litrów przy przepalaniu - został tak przegoniony, że się spocił. W sumie troszkę się zdziwiłam, ponieważ za każdym razem na autobahnie staram się "przedmuchać" turbo
Nie wiem, czy wynika to z ostatnio jazdy tylko po mieście czy kiepskiej jakości diesla. Grunt, że auto przestało się trząść i szarpać.
_________________ Gość pozdrawiam serdecznie
Samo skur*****stwo na tym świecie.
Skur*****stwo i pogarda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 3.145.47.118, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.