Wysłany: Wto 12 Lip, 2011 12:30 [100 c3 NF] Dziura w silniku i problem z odpaleniem?
Witajcie,
wczoraj grzebałem coś przy pracującym silniku i usłyszałem świst przy gazowaniu przepustnicą, no i wyczaiłem tą dziurę
Rozumiem, że czegoś mi tu brakuje, tylko czego?
A drugi problem to mam z odpaleniem furaka, jak odpali to strasznie się czka, i ledwo wchodzi na obroty, słychać jakby pracował nie na wszystkich garach, dławi się przy dodaniu gazu
Jak uda mi się wkręcić na 3000 obr. i przełączy się na gaz wszelkie dolegliwości mijają.
Więć zakładam iż problem dotyczy układu paliwowego.
Jednak podczas jazdy jak przejdę na bene chodzi bez zarzutów, ciągnie jak trza. Z pierwszej chwili myślałem że to może pompka lub filtr. Jak jest ciepły odpala od kopa. Problem z odpaleniem jest tylko na zimnym silniku. A Wy co myślicie?!
Z góry dzięki za porady
ps. gdyby ktoś nie wiedział, to moja karoca to C3 100, Avant 88' silnik NF
wczoraj grzebałem coś przy pracującym silniku i usłyszałem świst przy gazowaniu przepustnicą, no i wyczaiłem tą dziurę
Rozumiem, że czegoś mi tu brakuje, tylko czego?
A drugi problem to mam z odpaleniem furaka, jak odpali to strasznie się czka, i ledwo wchodzi na obroty, słychać jakby pracował nie na wszystkich garach, dławi się przy dodaniu gazu
Jak uda mi się wkręcić na 3000 obr. i przełączy się na gaz wszelkie dolegliwości mijają.
Więć zakładam iż problem dotyczy układu paliwowego.
Jednak podczas jazdy jak przejdę na bene chodzi bez zarzutów, ciągnie jak trza. Z pierwszej chwili myślałem że to może pompka lub filtr. Jak jest ciepły odpala od kopa. Problem z odpaleniem jest tylko na zimnym silniku. A Wy co myślicie?!
Z góry dzięki za porady
ps. gdyby ktoś nie wiedział, to moja karoca to C3 100, Avant 88' silnik NF
Powodem będzie źle dobrana mieszanka - nieszczelność w dolocie, uszkodzony regulator ciśnienia, uszkodzony czujnik temperatury.
Dziura w przepustnicy, to tylko zaślepiony otwór. Niektóre modele miały w tym miejscu regulacje. W Twoim przypadku regulacji nie ma ale jest otwór. Tym się nie przejmuj.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
No właśnie ja tej dziury nie mam zatkanej i świszczy że hoho, ((
Przytkałem ją na razie bardzo prowizorycznie, na gazie znaaaaaaczna poprawa ale na odpalanie wpływu to nie ma,
A jak sprawdzić czy to ten regulator ciśnienia (nota bene gdzie on jest i jak wygląda?!),
czy np. czujnik? Szczelność to sobie może sprawdzę z użyciem jakiegoś dymu lub spreya, bo nie mam za bardzo pomysłu jak inaczej zlokalizować tego typu usterkę.
Dziś sprawdzę jeszcze świece, może one mają już dość, wymienię też filtr?! Wczoraj już próbowałem ale nie mogę go odkręcić a boję się że urwę te przewody jak podejdę do tego zbyt mało finezyjnie.
No właśnie ja tej dziury nie mam zatkanej i świszczy że hoho, ((
Przytkałem ją na razie bardzo prowizorycznie, na gazie znaaaaaaczna poprawa ale na odpalanie wpływu to nie ma,
A jak sprawdzić czy to ten regulator ciśnienia (nota bene gdzie on jest i jak wygląda?!),
czy np. czujnik? Szczelność to sobie może sprawdzę z użyciem jakiegoś dymu lub spreya, bo nie mam za bardzo pomysłu jak inaczej zlokalizować tego typu usterkę.
Dziś sprawdzę jeszcze świece, może one mają już dość, wymienię też filtr?! Wczoraj już próbowałem ale nie mogę go odkręcić a boję się że urwę te przewody jak podejdę do tego zbyt mało finezyjnie.
Dzięki za rady
Włącz silnik na benzynie i odłącz regulator ciśnienia. Przykręcony jest on z przodu przepływomierza. Silnik wówczas powinien się dusić.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Spko, dzięki sprawdzę żeby wiedzieć na przyszłość co to i gdziue ten regulator,
Co do dławek udało mi się to naprawić wczoraj, winą była nieszczelność w dolocie,
rozkręciłem wszystko, dookołą filtra, pluś posprawdzałem przy przepływomierzu,
na razie odpala jak złoto, ))
Oby tak dalej
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 18.218.127.141, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.