Wysłany: Nie 07 Lis, 2010 20:59 Audi A6[C5] 1.9 TDI problem z czujnikiem
Witam
Mam problem ze skrzynia 4-biegowa
mam takie błędy:
-00281 Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68)
gdy staram się go skasować to pojawia się taki:
-811 Układ nie gotowy do odpowiedzi brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Kupilem już 3 czujnik i nadal nic.
Nie wiem gdzie szukać problemu
Witam
Mam problem ze skrzynia 4-biegowa
mam takie błędy:
-00281 Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68)
gdy staram się go skasować to pojawia się taki:
-811 Układ nie gotowy do odpowiedzi brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Kupilem już 3 czujnik i nadal nic.
Nie wiem gdzie szukać problemu
Czujnik nie musi być uszkodzony. Sprawdziłeś instalację?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
w jaki sposób mam ja sprawdzić? bo nie bardzo wiem od czego zacząć
Najlepiej Ohmomierzem. Połączenie czujnika jest ekranowane i sprawdź czy nie ma zwarcia między przewodami lub czy nie są przerwane. Pin 1 czujnika, to przewód brązowy i połączony jest z pinem nr 21 sterownika skrzyni. Pin 2 to przewód koloru białego i połączony jest z pinem nr 66. Pin 3 to ekran wiązki i połączony jest z pinem 44 sterownika.
Odłącz wtyczkę z czujnika i od sterownika i zrób pomiar na przejście i ewentualne zwarcie między połaczeniami.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
a jest jakas fizyczna mozliwosc sprawdzenia tego czujnika?
Jeżeli wymieniłeś któryś już z kolei, to wątpię w to aby był uszkodzony, ale możliwość sprawdzenia jest. Najlepszą możliwością był by oscyloskop, ale wystarczy multimetr aby sprawdzić czy czujnik się indukuje. W Twoim przypadku widzę 3 możliwości: uszkodzona instalacja, uszkodzenie sterownika lub problem w skrzyni biegów. Przy ostatniej możliwości skrzynia zalicza się do demontażu.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
skrzynia była zalana płynem chłodniczym wiec bardzo prawdopodobne ze coś z nią nie tak:D generalnie olej(płyn chłodniczy) gotował się i nadmiar wyrzucał przez odpowietrznik w skrzyni.
_________________ Jest: Audi A6 1.9 TDI AVG Automat C5
Było: Audi A4 1.9 TDI AFN QUATTRO B5
skrzynia była zalana płynem chłodniczym wiec bardzo prawdopodobne ze coś z nią nie tak:D generalnie olej(płyn chłodniczy) gotował się i nadmiar wyrzucał przez odpowietrznik w skrzyni.
Yyyyyyyyyyy co proszę? Płyn chłodniczy nie jest środkiem smarującym. Kto wpadł na tak idiotyczny pomysł aby skrzynię zalać płynem chłodniczym? Czegoś takiego jeszcze nie słyszałem. Szok!
Nie chcę nic "krakać", ale wydaje mi się, że skrzynię powinieneś zdemontować i zrobić porządny przegląd.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
już tłumacze:D olej który znajduje się w skrzyni jest chłodzony specjalnymi rurkami w chłodnicy cieczy, w momencie gdy któraś z rurek została rozszczelniona to pod wpływem ciśnienia płyn dostawał się do skrzyni biegów:D:D:D tak wiec to wygląda mniej więcej w ten sposób
_________________ Jest: Audi A6 1.9 TDI AVG Automat C5
Było: Audi A4 1.9 TDI AFN QUATTRO B5
To zmienia postać rzeczy. Dlatego ja się cieszę, że mam inną konstrukcję chłodzenia skrzyni. Tak czy inaczej musisz zacząć od sprawdzenia wiązki.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
będę musiał się za to zabrać:D:D chodź elektryka to nie mój dział:D
Sprawdzić przejście przewodów lub zwarcie między nimi, to nic trudnego. Najważniejszy jest sprzęt. Do tego wystarczy multimetr "prawie" profesjonalny z marketu za całe 9,90PLN.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
ale te pomiary muszę na przekręconym zapłonie? na zapalonym silniku? ma to jakieś znaczenie?
Wszystko robisz na jałowo. Zapłon wyłączony, akumulator odpięty. Odczepiasz sterownik skrzyni i czujnik prędkości. Bierzesz do ręki multimetr który przełączony jest na pomiar rezystancji i jedną sondą dotykasz pinu nr 1 wtyczki czujnika, a drugą sondą pinu 21 we wtyczce sterownika skrzyni. Oporność tego odcinka powinna być jak najmniejsza. To samo robisz z pinem 2 i 3 czujnika. Jeżeli przewody będą całe, to musisz jeszcze sprawdzić czy między nimi nie ma zwarcia. i pomiar robisz przy wtyczce czujnika między 1 i 2, 1 i 3 oraz 2 i 3.Przy tym pomiarze oporność powinna być jak największa.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum