Wysłany: Sro 25 Sie, 2010 18:41 Problem ze skrzynią automatyczną w AUDI A4 2.6 v6
Witam, posiadam Audi A4 96 r. 2.6 V6 przebieg 225k km. Auto do niedawna spisywało się idealnie, skrzynia biegi przełączała cicho i bez szarpnięć. Od poniedziałku zauważyłem że na wyświetlaczu jak się wyświetla jaki bieg mam włączony, np. N to teraz mi się świecą wszystkie biegi. Nie wiem czy to jakiś tryb awaryjny czy błąd który idzie usunąć. Skrzynia pracuje normalnie ale od dwóch dni czasami biegi przerzuca dośc twardo zwłaszcza z 1 na 2 (trzeba go trochę dłużej przytrzymać np. do 3500 obr. żeby zmienił, ale nie zawsze), nie może wrzucić ostatniego 5-tego biegu i jak włączę wsteczny R, to jest mocne szarpnięcie, aż cała buda się zatrzęsie, jak jadę np. 30km/h puszczę gaz to jakby mocno sam hamował. Osiągi są bez zmian, normalnie sie wkręca i redukuje, osiągając 6500obr. Wydaje mi się że trzeba olej w skrzynce wymienić i przeczyścić kasetę. Jaki olej i ile litrów tego oleju. Jaki koszt (najtaniej)? Co o tym sądzicie - pomóżcie. Z góry THX i Pozdrawiam miłośników AUDI
witam, z Twojego opisu wynika,ze skrzynia pracuje w trybie awaryjnym, musisz wymienic olej i wyczyscic kasete, tak jak pisales. Co do kosztów to oszczedzanie nie jest tu na miejscu, gdyz na pozornych oszczednosciach typu olej itp. mozesz zalatwic sobie skrzynie.Poruszalismy ten temat juz kilkarazy uzyj szukajki
Prosze uzupelnij profil
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
Badyl999, nie ma takiego jak olej najtańszy. Kolego to jest skrzynia, nie silnik. Ja się też przymierzam do wymiany oleju w skrzyni, ale na razie mam problemy inne z Audi.
Wymieniasz olej, tą siateczkę, filtr i heja, Poszukaj porządnego zakładu bo paproki mogą ci popsuć skrzynię.
_________________ Logistyk, oraz główny maruda w Burbo Team
Jeżeli przebieg który podałeś jest aktualny, to na Twoim miejscu zmieniłbym tylko olej. Na wymianę wchodzi około 4L. Po zrobieniu 1000km zmieniłbym ponownie. Olej jaki proponuję to ESSO ATF LT który dostępny jest również na Allegro. Jeżeli sterownik skrzyni jest w trybie awaryjnym, to proponowałbym Ci również sprawdzenie błędów.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
A jak wszystko zrobię to ten błąd na wyświetlaczu że wszystkie biegi się świecą - zniknie? Czy muszę usunąc go jakoś manualnie (kombinacja przycisków) czy też na komputerze?
A jak wszystko zrobię to ten błąd na wyświetlaczu że wszystkie biegi się świecą - zniknie? Czy muszę usunąc go jakoś manualnie (kombinacja przycisków) czy też na komputerze?
Nie ma takiej możliwości. Tryb awaryjny może się sam usunąć, ale nie musi. Wszystko zależy od usterki.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Witam ponownie. Wczoraj wymieniłem olej w skrzyni. Dziwne jest to, że jak mechanik mi spuścił olej to było ponad 5 litrów. Wlał mi 4 litry z groszem (Shell), bo tyle ma niby być, wyczyścił filtr itd. Po wymianie auto zachowywało się jeszcze gorzej - szarpało, wariowało na obrotach i czasami jak ruszałem to tak jakby sie sprzegło ślizgało, dużo gazu, a praktycznie zerowe przyspieszenie i nagle sam sie bieg wbijał. Byłem na komputerze i wykazało 2 błędy w skrzyni. Jeden dało się usunąć na zawsze, drugi nie. Gdy usunąłem ten pierwszy błąd (nie pamiętam co to było ale nazywało się coś sterownik wielofunkcyjny - brak sygnału - ale dało się usunąć) to auto już nie miało błędu na wyświetlaczu, szybciej zmieniał biegi przy spokojnej jeździe i wreszcie miałem 5 bieg, ale dalej czasami szarpnie i ciezko mu czasami jedynke wbic. Ten drugi błąd to - 526 - włącznik światła hamowania - F - co to może być? co robić ? Z góry wielkie THX i pozdrawiam
Ten drugi błąd to - 526 - włącznik światła hamowania - F - co to może być? co robić ? Z góry wielkie THX i pozdrawiam
Jak sama nazwa mówi sterownik nie dostaje sygnału z włącznika hamowania który znajduje się przy pedale hamulca. Elektronik skrzyni musi wiedzieć kiedy naciskach na hamulec, alby odpowiednio zareagować. Jeżeli masz 5cio stopniową skrzynię biegów, to na pinie 10 sterownika skrzyni powinieneś mieć 12V przy naciśnięciu hamulca. Jeżeli nie będzie napięcia, to powinieneś znaleźć przerwę. Jeżeli będzie 12V, to sterownik jest do naprawy.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
ok wielkie thx, tylko można trochę jaśniej? za co się zabrać? jak wytłumaczyć to mechanikowi? Czy ten sterownik znajduje sie gdzieś koło/przy skrzyni czy w skrzyni? Bo nie rozumiem, najpierw piszesz że powinien mieć 12V przy wciśnieciu hamulca a zaraz piszesz że jak będzie 12V to sterownik do naprawy. Mam 5 stopniowa skrzynie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Badyl999 Sob 04 Wrz, 2010 00:48, w całości zmieniany 1 raz
ok wielkie thx, tylko można trochę jaśniej? za co się zabrać? jak wytłumaczyć to mechanikowi? Czy ten sterownik znajduje sie gdzieś koło/przy skrzyni czy w skrzyni? Bo nie rozumiem, najpierw piszesz że powinien mieć 12V przy wciśnieciu hamulca a zaraz piszesz że jak będzie 12V to sterownik do naprawy. Mam 5 stopniowa skrzynie. Pozdrawiam
Jaśniej już nie można. Sterownik potrzebuje sygnału z hamulca w postaci napięcia 12V. Jeżeli nie dostanie tego sygnału przy hamowaniu, to w sterowniku zapisze się błąd informujący o włączniku hamowania F. Mechanik powinien sprawdzić czy ten sygnał dochodzi do sterownika. Jeżeli okaże się, że ten sygnał jednak dociera do sterownika, to prawdopodobnie (102%) uszkodzony będzie sam sterownik skrzyni biegów.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
ok, czyli nawet bez sprawdzania jest duże prawdopodobieństwo że uszkodzony jest sterownik. Można go poprostu tak go wymienić na inny używany lub nowy czy trzeba ten naprawiać? Gdzie znajduje sie ten sterownik dokładnie? Pzdr
ok, czyli nawet bez sprawdzania jest duże prawdopodobieństwo że uszkodzony jest sterownik. Można go poprostu tak go wymienić na inny używany lub nowy czy trzeba ten naprawiać? Gdzie znajduje sie ten sterownik dokładnie? Pzdr
Sterownika szukaj pod wykładziną na podłodze w czarnym plastikowym pojemniku. Nie spiesz się z kupnem nowego sterownika. Sprawdź połączenia sterownika i upewnij się gdzie leży problem. Może też tak wyjść, że uszkodzony będzie sterownik i nie będzie szans na naprawę, to wówczas kupisz o takich samych numerach. Porównasz tylko kodowanie starego z nowym, ewentualnie zmienisz kodowanie i po problemie. Miałem ostatnio taki przypadek z A6. Usterka była w mikroprocesorze i z braku części zamiennych klient musiał kupić drugi.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
ok thx, tylko jak tą podłogę rozebrać, tzn. tą wykładzinę zdjąć?
Zacznij od progu i osłony słupka A. Nie powinno być problemów.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
witam, nie patrzyłem jeszcze tego sterownika, ale chciałbym napisać co się dzieje teraz ze skrzynią. Gdy uruchomię silnik, auto chodzi na "P" to słyszę jakieś dziwne odgłosy ze skrzyni, jakby takie "bulgotanie" albo jakby się woda gotowała, ciężko opisać ten dźwięk. Zaczyna mocno cieknąć ze skrzyni, bo od kilku dni mam codziennie świeżą plamę pod autem. Pytanie - czy aby napewno może to jeszcze być ten sterownik? Nie wiem czy jest sens rozbierać tą podłogę, żeby zobaczyć ten sterownik, skoro takie rzeczy się dzieją.....Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
[ Twoje IP to: 18.225.209.95, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.