Wysłany: Czw 04 Lut, 2010 22:44 AUDI S6 4.2 V8 290KM BRAK MOCY, SZARPIE, GASNIE
WITAM
MAM PROBLEM Z MOJA S6TECZKA
czasami po odpaleniu potrafi odrazu zgasnac, zamruczy i po dwoch sekundach gasni, (bylem u elektryka, balem sie ze immobilizer, ale nie. elektryk mowi ze jakis czujnik, sam nie wie ktory) po nastepnym odpaleniu pracuje, ale czasami jest tak ze nie ma pelnej mocy i potrafi szarpac. a czasami pracuje idealnie. moja diagnoza to czujnik walu, moge sie mylic, jestem zielony.
prosil bym o doradzenie, ewentualnie gdzie ten czujnik sie znajduje?
z gory dzieki za info
czujnik polozenia walu to na pewno nie jest. wjedz na jakis komputer to zaraz bedziesz wiedzial.. sadze ze przepustnica jest uwalona albo popostu sie skonczyla..
Nie spiesz się z jego wymianą, aczkolwiek mi również na to wygląda. Czujnik G28 łatwo jest odnaleźć wśród tej całej kablowni. Do pompy hamulcowej przykręcona jest metalowa listwa w której znajdują się 4 wtyczki. Jedna z nich będzie koloru szarego - to jest właśnie wtyk od generatora G28. Na początek odpal silnik i poruszaj tym przewodem wyginając go delikatnie. Jeżeli uszkodzona będzie izolacja przewodu, to silnik zaraz zgaśnie. Usterka może też być w środku czujnika, a dokładnie uszkodzenie rdzenia, wówczas pomaga tylko wymiana na nowy.
Po przewodzie dojdziesz do miejsca w którym zamontowany jest ten czujnik. Miałem kiedyś przypadek z Audi A8 gdzie raz paliła, a kilka razy w ogóle nie chciała. Jak odpaliła, to chodziła trochę kulawo - po regeneracji czujnika problem znikł.
Gdyby był problem z immo - problem wyglądałby identycznie, ale silnik zgasłby po 1s i mrugałaby kontrolka immobilizera- przyczyną byłaby wówczas antena. Skoro jednak nie mruga kontrolka i silnik pracuje dłużej niż 1s, to immo możemy zostawić w spokoju.
Czym był diagnozowany sterownik silnika?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Jutro pogrzebie przy tym czujniku, jezeli wszystko laczy wybioram sie do elektryka, tym razem lepszego. Ten stwierdzil tylko ze problem jest po stronie czujnika, nie wie ktorego. wyswietlilo mu sie tez ze samochod gasl. Niestety nie wiem czym byl diagnozowany. tym razem podpytam.
Dzieki bardzo za podpowiedz.
Bede coś wiedzial, odrazu pisze.
Jutro pogrzebie przy tym czujniku, jezeli wszystko laczy wybioram sie do elektryka, tym razem lepszego. Ten stwierdzil tylko ze problem jest po stronie czujnika, nie wie ktorego. wyswietlilo mu sie tez ze samochod gasl. Niestety nie wiem czym byl diagnozowany. tym razem podpytam.
Dzieki bardzo za podpowiedz.
Bede coś wiedzial, odrazu pisze.
Czujnik G28 jest ciężko zdiagnozować programem diagnostycznym. Zawsze na wyłączonym silniku będzie wyświetlał się błąd czujnika G28. Tak to zostało skonstruowane.
Połową sukcesu jest wysokie IQ diagnosty - chodzi tutaj o trafną interpretację błędów oraz objawów usterki. Mamy teraz takie czasy, że każdy jest diagnostą za 65zł - tyle kosztuje ryżowy KKL na Allegro, ale nie każdy potrafi przetłumaczyć sobie błędy co skutkuje cieńszym portfelem właściciela uszkodzonego samochodu z powodu zbędnych wydatków.
Oczywiście nie wszystkie przypadki idzie zdiagnozować bez podmiany innych sprawnych elementów. Sprawdź ten przewód i daj znać co i jak.
P.S.
Byłoby miło oglądnąć fotki Twojej eSy.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
jaceks6, a nie mówiłem,że Adi będzie wiedział? ps. czekamy na fotki i opis eSki
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
witam
fakrycznie Adi wiedzial i pomógł, za co dzieki
Bylem Esą dzisiaj na kompie, (mechanior tym razem lepszy)
Narobilo sie troche błędów
00543 czujnik hella-G40 (orwarty zwarty obwod do plusa)
00543 przekroczone maksymalne wysokie obroty (zbyt wysoki sygnal)
00515 czujnik hella-G40 (brak sygnalu)
17978 P1570 Zablokowana jednostka sterujaca silnika
00513 Nadajnik predkosci Brak ci silnika_G28 sygnalu <Adi o nim pisał>
Przepisane z Raportu diagnostycznego X431
jak myslicie jezeli okaże sie że wsszystkie sa do wymiany ta duzo to dlubania?, najgozej je chyba bedzie znalesc
Zauważyłem jeszcze cos
Audiczka nie wkrecala sie powyzej 6tys obr (cos jak by odcinalo) po kompie i usunieciu bledow odcina sie przy 6500.
Narazie pracuje idealnie, ciekawe jak dlugo.
we wtorek jade sprawdzic czy bledy nie pojawily sie z powrotem. ewentualnie trzeba bedzie dlubac
Eska to golas (jak na Eske) nie ma ksenonow i elektrycznych foteli
Reszta jak Eska za***isty silnik super naped i zawieszenie nie do zdarcia
Granat ciemny w czarnej skórze, teraz na felgach stalowych (na zime)
Fotki beda po weekendzie.
pozd
witam
fakrycznie Adi wiedzial i pomógł, za co dzieki
Bylem Esą dzisiaj na kompie, (mechanior tym razem lepszy)
Narobilo sie troche błędów
00543 czujnik hella-G40 (orwarty zwarty obwod do plusa)
00543 przekroczone maksymalne wysokie obroty (zbyt wysoki sygnal)
00515 czujnik hella-G40 (brak sygnalu)
17978 P1570 Zablokowana jednostka sterujaca silnika
00513 Nadajnik predkosci Brak ci silnika_G28 sygnalu <Adi o nim pisał>
Przepisane z Raportu diagnostycznego X431
jak myslicie jezeli okaże sie że wsszystkie sa do wymiany ta duzo to dlubania?, najgozej je chyba bedzie znalesc
Zauważyłem jeszcze cos
Audiczka nie wkrecala sie powyzej 6tys obr (cos jak by odcinalo) po kompie i usunieciu bledow odcina sie przy 6500.
Narazie pracuje idealnie, ciekawe jak dlugo.
we wtorek jade sprawdzic czy bledy nie pojawily sie z powrotem. ewentualnie trzeba bedzie dlubac
Eska to golas (jak na Eske) nie ma ksenonow i elektrycznych foteli
Reszta jak Eska za***isty silnik super naped i zawieszenie nie do zdarcia
Granat ciemny w czarnej skórze, teraz na felgach stalowych (na zime)
Fotki beda po weekendzie.
pozd
Z lokalizacją nie będzie problemów. Czujnik Halla znajduje się w prawym aparacie zapłonowym.
Widzę, że diagnozę robiono Launch'em. Nie mam pewności co do jego sprawności, choć mój znajomy sobie to ustrojstwo chwali. Załóżmy, iż błędy zostały dobrze odczytane, to zostaje jeszcze ich interpretacja.
Zaczynając od czujnika Halla, to masz do zdemontowania prawy aparat zapłonowy. Sprawdzić trzeba będzie jego stan mechaniczny oraz połączenia elektryczne. Jeszcze pytanie odnośnie odczytu błędów. Sterownik odpytany był na załączonym silniku, czy na zgaszonym?
Który rok produkcji posiadasz? Masz zainstalowany LPG?
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
raport diagnostyczny
SMARTBOX - to chyba nazwa kompa do diagnozy
Diagnoza przeprowadzona na zgaszonym silniku i wlączonym zaplonie
rok 1995 Instalacje posiada, prinsa jeden reduktor- tez z nia troche klopotu, ale jak jest wszystko ok pracuje jak na benzynie
we wtorek jeszcze raz jade do elektryka jak sie bledy powtorza to zostawiam go u niego, niech dlubie. Ja niestety za mala wiedza, brak sprzetu i czasu.
Mam troche graciarni od audi 2.6 V6 c4 1996r i od audi a4 2.8 V6 1999rok w tym kompletne silniki
jak myslicie moga podpasowac czujniki z ktoregos z tamtych silnikow?
pozd jacek
raport diagnostyczny
SMARTBOX - to chyba nazwa kompa do diagnozy
Diagnoza przeprowadzona na zgaszonym silniku i wlączonym zaplonie
rok 1995 Instalacje posiada, prinsa jeden reduktor- tez z nia troche klopotu, ale jak jest wszystko ok pracuje jak na benzynie
we wtorek jeszcze raz jade do elektryka jak sie bledy powtorza to zostawiam go u niego, niech dlubie. Ja niestety za mala wiedza, brak sprzetu i czasu.
Mam troche graciarni od audi 2.6 V6 c4 1996r i od audi a4 2.8 V6 1999rok w tym kompletne silniki
jak myslicie moga podpasowac czujniki z ktoregos z tamtych silnikow?
pozd jacek
Na zgaszonym silniku zawsze będzie wyświetlany błąd G28, ponieważ jego zadaniem jest zliczanie obrotów silnika, a na wyłączonym silniku koło się nie kręci - więc na wyjściu brak impulsów brany jest jako błąd. Na zapalonym silniku tego błędu nie będzie. Jedynym elementem jakim możesz wykorzystać z tych silników, to generator G28, reszta jest inna.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum