Wysłany: Czw 04 Lut, 2010 09:10 [A4 1.9TDI 1997] Przeplywomierz czy cos innego??
Witam..wczoraj bylem u goscia ktory podlaczyl komputer do audi i pokazalo ze nie podaje tyle powitrza co trzeba powinien brac 850 jednostek a bierze 500,600 przy pelnych obrotach i z tym sie wiaze moje pytanie czy to jest napewno przeplywomierz czy moze byc cos innego??Bo orginal kosztuje cos ok 700zl znalazlem taniej ale rozni sie pierwszymi trzrma cyframi w numerze orginal 074 a zamienik 028 reszta taka sama..
[ Dodano: Czw 04 Lut, 2010 12:41 ]
Witam..juz sie dowiedzialem ze nie moze sie roznic tymi cyframi ale niewiem jak sprawdzic ze to napewno przeplywomierz w cyasie podlacyenia do komputera pokazalo ze jest zla wartosc mieszanki powietrza i jak nacisne gaz do podlogi to pokazuje 500 jednostek a powinno byc 850 umylem go i jeszcze raz podlaczylem komputer wzroslo o 100 jednostek..ale czy to napewno jest przeplywomierz?pozdrawiam i prosze o wyrozumiałosc..
[ Dodano: Czw 05 Lut, 2010 22:32 ]
witam..dzis odlaczylem wtyczke od przeplywomierza i samochod wchodzi na wysze obroty i nie bylo mu tak ciezko przekraczal 140 km/h ale to jrszcze bylo nie to chyba komputer wszedl w tryb awaryjny i sam ustalal dawke powietrza...chyba to ten przeplywomierz jest uszkodzony?? ??
Nie patrz ile kosztuje oryginał, tylko czy trzeba go wymieniać. Jeżeli chodzi o Twoje pytanie odnośnie przepływomierza, to raczej nikt nie byłby w stanie stwierdzić tego na odległość w 122% aż do momentu kiedy wziąłeś się za jego mycie.
Jeżeli wziąłeś się już jednak za to pucowanie przepływki, to myślę, iż możesz szukać nowej. Umycie przepływomierza, to tylko półśrodek który starcza na dosłownie chwilę i to tylko jeden raz. Tego typu elementy produkowane są z tą myślą, aby je wymieniać.
Tak dla pewności poszukaj kogoś z takim samym silnikiem i podmień dla testów jego przepływomierz. Będziesz miał 122% pewność.
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości powinieneś w tym miejscu umieścić logi dynamiczne, a nie opis jednostek przepływki. Poproś swojego diagnostę o logi dynamiczne - powinien wiedzieć o co kaman.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Patrzylem nowy bo chcialem sie zorientowac w cenie ale wlasnie chcialem sie upewnic czy to jest przyczyna..dzis jade podmienic przeplywke i zobacze co sie bedzie dzialo..i logi tez umieszcze tylko musze jeszcze raz pojechac..pozdr
Jak przełożysz sam przepływomierz, to okaże się czy jest to jego wina, czy np nieszczelności w układzie dolotowym.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
bylem u kolegi ktory ma 80 ale starsza od mojej i sie nie nadalo jeszcze sproboje u innego zobsaczyc od a 4..teraz odlaczylem wtyczke i jezdze tak lepiej sie jezdzi bo nie muli samochodu i wchodzi na wysze obroty..i silnik tak jakby ciszej pracowal...
bylem u kolegi ktory ma 80 ale starsza od mojej i sie nie nadalo jeszcze sproboje u innego zobsaczyc od a 4..teraz odlaczylem wtyczke i jezdze tak lepiej sie jezdzi bo nie muli samochodu i wchodzi na wysze obroty..i silnik tak jakby ciszej pracowal...
W Audi 80 1,9TDI jest też taka przepływka.
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
jak moze miec tak sama jak ma inna wtyczke do podlaczenia do komputera.....u kolegi co byl u mnie a4 i mialem przelozyc ale ma taka wtyczke jak w 80 i nic z tego ale podlaczylem wtyczke u siebie bo wczesniej jezdzilem na odlaczonej i dalem sie przejechac koledze i stwierdzil ze moje audi lepiej sie zbiera co ma 90koni niz jego co ma 110..juz sam niewiem teraz nie moge rozpedzic audi do 140km bo gdzie.. przekracza 3tys obrotow na niszych biegach na 5-tym byl problem i teraz niewiem czy dalej tak jest czy cos sie poprawilo..
[ Dodano: Nie 07 Lut, 2010 00:40 ]
niestety na 5-tym biegu nie przekracza 3tys obrotow jak odlacze przeplywke to wtedy tak..a na nizszych biegach przekracza..wychodzi ze to przeplywka..??.
Jeżeli chodzi o przepływomierz to miałem z nim problem i u mnie skończyło się na jego wymianie i nie kosztowało to 700zł,. a chyba 400zł, BOSCH. U mnie objawiało się to tym, że Audiczka rzeczywiście słabo się zbierała i strasznie kopciła przy przyspieszaniu. Komputer pokazywał tak jak i w Twoim przypadku złe wartości dawki powietrza przez co źle jest dopasowana dawka powietrza.
Windi napisał/a:
niestety na 5-tym biegu nie przekracza 3tys obrotow jak odlacze przeplywke to wtedy tak..a na nizszych biegach przekracza..wychodzi ze to przeplywka..??.
Co do obrotów to nie pamiętam jak to było, ale jeżeli dochodzi Ci do pewnej prędkości i nie chce jej przekroczyć to możesz sprawdzić również zawór doładowania turbo ( taka poszka przy turbinie na którą założony jest przewód podciśnieniowy).
Proponuję jednak sprawdzić logi i po logach nasi forum- fachowcy ( Adi202 powiedzą Ci co dolega Twojej Audicy. Myślę że ta opcja będzie tańsza od wymieniania wszystkiego po kolei, bo rachunek jest łatwy: przepływomierz 400- 700zł., zawór doładowania turbiny ceny nie znam, zawór EGR - też troszeczkę kosztuje, oraz ewentualnie elektrozawór ok. 200zł.,
Nie patrz ile kosztuje oryginał, tylko czy trzeba go wymieniać. Jeżeli chodzi o Twoje pytanie odnośnie przepływomierza, to raczej nikt nie byłby w stanie stwierdzić tego na odległość w 122% aż do momentu kiedy wziąłeś się za jego mycie.
Jeżeli wziąłeś się już jednak za to pucowanie przepływki, to myślę, iż możesz szukać nowej. Umycie przepływomierza, to tylko półśrodek który starcza na dosłownie chwilę i to tylko jeden raz. Tego typu elementy produkowane są z tą myślą, aby je wymieniać.
Tak dla pewności poszukaj kogoś z takim samym silnikiem i podmień dla testów jego przepływomierz. Będziesz miał 122% pewność.
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości powinieneś w tym miejscu umieścić logi dynamiczne, a nie opis jednostek przepływki. Poproś swojego diagnostę o logi dynamiczne - powinien wiedzieć o co kaman.
pzdr
Swieta racja myci to ciagla jazda w niepewnosci.
Psucie sie jest jego przeznaczeniem wiem to ze szkolenia BOSCHA
Mistrzu napisz mi na maila numer z niego a ja ci zrobie cene jak trzeba
BTW. Adi nie musi byc orginal, BOSCH naprawde swietnie sie spisuje a cena jest znacznie nizsza, ale przyznaje, ze mozna dac tylko Orginal lub Bosch zadne inne Magneti Marelli czy tp.
akurat tej firmie wierzę najmniej, w końcu to ten sam kraj co robi alfy i fiaty
_________________ Gość Witamy na forum ATT http://pl.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM POMAGAM TYLKO NA FORUM Piszę poprawnie po polsku.
niegdyś:
Audi 100 C3 2.0 D
Audi 80 1,8
Audi 80 Coupe 2,0
Audi 90 2.3
Audi V8 4,2
Audi A6 2.8 Quattro
Audi A6 1.8T Avant
Audi A6 1.8T Avant TIPTRONIC
Audi A6 2,4 AVANT TIPTRONIC
Audi A2 1,4 MPI
Audi A6 2.7 BI TURBO TIPTRONIC
Audi A2 1.4 TDI
Audi A6 1.9 TDI AVANT MULTITRONIC
Audi A4 B5 1.8
Audi A6 Allroad 2.5 TDI Tiptronic
obecnie:
Audi A6 3.0 quattro AVANT TIPTRONIC
BTW. Adi nie musi byc orginal, BOSCH naprawde swietnie sie spisuje a cena jest znacznie nizsza, ale przyznaje, ze mozna dac tylko Orginal lub Bosch zadne inne Magneti Marelli czy tp.
W takim razie poprawię moją wypowiedź. "Kupić oryginalnego Boscha"
Pisząc oryginał miałem na myśli oryginalny produkt firmy Bosch GmbH nie Bosh czy Bosch China. Jeżeli u Ciebie za przepływkę markowaną przez Bosch wyjdzie faktycznie mniej niż 94€, to nie może być lepiej.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
BTW. Adi nie musi byc orginal, BOSCH naprawde swietnie sie spisuje a cena jest znacznie nizsza, ale przyznaje, ze mozna dac tylko Orginal lub Bosch zadne inne Magneti Marelli czy tp.
W takim razie poprawię moją wypowiedź. "Kupić oryginalnego Boscha"
Pisząc oryginał miałem na myśli oryginalny produkt firmy Bosch GmbH nie Bosh czy Bosch China. Jeżeli u Ciebie za przepływkę markowaną przez Bosch wyjdzie faktycznie mniej niż 94€, to nie może być lepiej.
pzdr
A podaj numer spraedze ile by kosztowal z ciekawosci. Jezeli chodzi o auto WINDI to u mnie by kosztowal BOSCH nowy dla niego po znajomosci 292zl regenrowany natomiast 254zl + 105zl kaucji. Ale jako, ze ja nie jestem zwolennikiem regeneracji wiec wniosek sam wyciagnij )
Tu nie ma co wyciągać. Zasada 3C Cena Czyni Cuda.
pzdr
_________________ Gość Witamy serdecznie na forum ATT
Piszę poprawnie po polsku. 🇲🇨 💯
Jeżeli długo nie odpowiadam w Twoim poście wyślij info na email. Pomagam tylko na ATT. Nowy Użytkowniku forum ATT nie zachowuj się jak arabski terrorysta i wypełnij sumiennie swój profil.
lekceważenie mojej prośby skutkowac będzie lekceważeniem użytkownika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
[ Twoje IP to: 3.16.81.94, używasz: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) ] Pamiętaj, że w internecie nikt nie jest anonimowy.