Forum AUDI TECH TEAM  strona głównaForum AUDI TECH TEAM  RSSForum AUDI TECH TEAM  na Facebooku
 Polish English Belarusian Bulgarian Czech French German Russian Romanian Slovak Ukrainian Hungarian
   

forum audiforum audiforum audi
forum audi
Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik pobiera płyn do chłodnic. Co sprawdzić, jak naprawić?
Autor Wiadomość
trafik12 


Model: a4 b5
Silnik: 1.9 tdi
Zasilanie: on
Nadwozie: sedan
Dołączył: 21 Lut 2023
Wszystkie posty: 3



Skąd: wroclaw
Wysłany: Wto 21 Lut, 2023 18:31   Silnik pobiera płyn do chłodnic. Co sprawdzić, jak naprawić?
     



Hej wszystkim,

posiadam od 2 lat audi a4 b5. Jest ono nieco podrasowane, takie już kupiłem.

Posiada chip oraz większą turbinę (zapewne też pochodne, ale nie wymienię wszystkiego, ponieważ nie jestem mechanikiem). Łącznie ze 115km stockowych wzbiło się na 170/180km.

Autko jest zrywne, nie chcę go wymieniać ale od pewnego czasu mam problem, który spędza mi sen z powiek.



Auto zaczęło pyrkać/zrywać się. Na wolnych obrotach oraz przy dodawaniu gazu.

Na początku z mechanikiem, który cały czas naprawiał to auto stwierdziliśmy, że to kwestia wtrysków.

Wtryski wymienione zostały dwa i na mapie/wykresie chodziły i chodzą idealnie. Niestety auto nadal się wzdrygało. Przy niższych obrotach, w niefortunnym momencie potrafiło nawet zgasnąć przy dodaniu gazu.

Po czasie zorientowałem się, że wskaźnik poziomu płynu chłodniczego borygo jest poniżej minimum.

Mechanik polecił dolać i obserwować. Jak się okazało, silnik pobiera ten płyn i prawdopodobnie spala go. Nie jestem pewien, ponieważ nie dymi na żaden udziwniony kolor (nie biały, nie czarny, nie niebieski itd.) - czy to silnik zimny, czy nagrzany.